Wij hadden vorige week een pret echo laten doen omdat we dat gewoon leuk vinden.maar nu bleef die vrouw heel lang bij t hoofdje-hersenen kijken ze vroeg toen :"jullie laten ook een 20w echo doen toch ?" ..later.vroeg ik of ze kon zien of alles goed was en toen zei ze dat ze daar eigenlijk niets over mag zeggen, het zag er goed uit "MAAR vergis je niet he wacht de 20weken echo maar af". Ik was al zenuwachtig maar nu nog erger ben zo bang dat er iets niet goed is Herkent iemand deze spanningen ? Ik probeer het natuurlijk. Los te.laten..het gaat tenslotte vaker.goed dan fout toch? Maar.pff ben echt zenuwachtig... nog 2 weken wachten
Snap wel dat je na zo'n reactie zenuwachtig wordt. Al zegt het eigenlijk niet zoveel. Zij kan en mag daar niks over zeggen, maar dan had ze haar opmerking ook beter kunnen laten. Als je nog lang moet wachten op een echo zou ik even je vk of gyn bellen en het uitleggen. Dan mag je vast even langskomen. Het is natuurlijk wel zo dat ze hier pas bij de. 20 weken echo naar dit soort dingen gaan kijken. Succes
Ja precies eerst liet ik het ook wel los hoor maar later keken we de echo een paar keer terug en toen dacht ik ook jeetje zeg dan niks ! We moeten nog maar 2 weken wachten dus dat zingen we wel uit. ik weet dat ik bij onze eerste dochter ook wel erg zenuwachtig was maar niet zo vroeg al
Oh, ik zou buiten mezelf zijn van de zenuwen na zo'n opmerking. En ik zou absoluut contact opnemen met de gyn of vk voor een eerdere check. Heel veel succes!
Nou dat die vrouw zich dan ook stil gehouden had! Daar zou ik ook doodnerveus van worden en toch de VK bellen en het verhaal doen, misschien wil ze dan wel wat eerder een echo doen om even te kijken?
Oh halve verhaal weg.. wij hadden ook een soort gelijk iets..die mevrouw hamerde Ook steeds op de 20w echo en keek ook een stuk langer naar het buikje... kunnen niks anders doem dan afwachten denk ik. wij mogen ook over twee weken..ga voor je duimen dat ze er niks mee bedoelde en alles goed is voor ons !
bedankt voor jullie reacties ! Onze vk is heel nuchter hieronder, ze zegt dat het waarschijnlijk niets is en kan zich niet voorstellen dat er dan ook niks gezegd is als het echt ernstig was dat we de vk ofzo van haar moeten bellen ofzo. Een eerdere echo maakt niet echt verschil,mocht er wat zijn dan zal dat met de 20w nog zo zijn.. dus ik wacht liever die twee weekjes af zodat ik het nu beter kan los laten en genieten kan. Aan de andere kant heb ik ook wel eens gehoord dat mocht er echt iets drastische afwijken dat ze inderdaad je vk bellen of zeggen dat je dat moet doen.. Ik zag wel op de metingen dat het hoofdje onder het gemiddelde zat, ook dat zegt nog helemaal niks zei me vk. en tijdens de echo zei die mevrouw ook : ''alles is mooi op maat, is anders zo vervelend als dat erg afwijkt..'' lijkt me toch dat ze ons dan echt wel door zou sturen, ik zou niet meer kunnen slapen als ik niets gezegd zou hebben... Geen klopvoetjes,maagje,gesloten middenrif,niertjes,vingertje,mondje en neusje zag er goed uit..dat legde ze wel echt uit en liet ze zien.
Wat schrikken! Ik ben daar ook een aantal keer geweest. Misschien stelt het je gerust als ik je even vertel hoe ze tegen ons waren. Wij hadden met 27 weken een pretecho. Toen vroeg ik aan haar ( wij hadden na de 20 weken echo een tweede echo omdat er een meting in het hoofdje afwijkend was). , als er nu iets mis is, zeg je het dan. Ze vertelde dat ze, omdat ze ook nog veel medisch werkt, alle dingen checkt. Ook zei ze dat als er iets mis was of als ze ergens over zou twijfelen dat meteen zou uitspreken. Dus ik denk dat ze het niet zo bedoeld heeft. Ik heb trouwens alledrie de vrouwen al een keer gehad, allemaal even aardig. Als je twijfelt zou ik even een mail sturen. Ze reageren erg snel. Als jij aangeeft dat je er erg mee zit en je afvraagt waar haar (lijkende) zorg vandaan kwam, zullen ze dat vast uitleggen!
bedankt voor jullie reacties, ik vond dit gelukkig op hun site: Doel echoconsult Het doel van een echo bij Babyecho 3D4U is het via echoscopische technieken zichtbaar maken van het ongeboren kind voor niet-medische doeleinden. Geen enkele uitspraak gedaan voor, tijdens of na het bezoek mag worden uitgelegd als een medisch oordeel. In geen geval wordt bewust gezocht naar afwijkingen. Daarom kunnen wij ook niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele achteraf gebleken afwijkingen. Doorverwijzing Indien er sprake mocht zijn van een, naar ons inzicht, afwijkend echobeeld dan zullen wij dit in overleg met de cliënten terugkoppelen naar de behandelend arts of verloskundige. Dus ik neem aan dat ze dan echt wel wat gezegd hadden !