Hoe vaak ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pepepe, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit topic niet om te patsen, maar meer om een beeld te krijgen hoe uniek het is dat onze baby (dreumes alweer) nog nooit ziek is geweest.

Hoe vaak is jullie baby in zijn eerste jaar ziek geweest?

Hier dus nog nooit, uiteraard wel verkouden en snotterig, maar nog nooit meer dan dat.
    Ik hoor zoveel over zieke baby's dat ik mij afvroeg hoe uniek dit is?
    (hopelijk blijft het nog heel lang zo!!)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook nog nooit, muv een goede verkoudheid. Ze had toen een dag verhoging, maar verder niets. Het was wel de eerste keer dat ze eens niet zo lekker was, dus ik was helemaal uit mijn doen ;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn zoontje van bijna 2 is 1 keer ziek geweest. Mijn dochter van 3,5 2 keer.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier nog nooit, de eerste weekjes wel neusverkouden, maar dat was allergie gerelateerd. Nog geen griep oid gehad.

5. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier in de 2,5 jaar 3 keer verkouden geweest en that's it.
    Het eerste jaar geen enkele keer.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Eén keer een snotneusje en vorige week een ééndagsgriepje maar nog niet echt ziek geweest, ook niet tijdens het doorkomen van tanden/kiezen...

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn kids zijn ook bijna nooit ziek. Mijn dochter van 3.5 heeft 1x oorontsteking gehad, buikgriep en de waterpokken. Oh ja, ook de 5de en 6de kinderziekte

Mijn zoontje alleen de waterpokken, en de 2 kinderziekten.

En natuurlijk zijn ze well eens verkouden. Maar ik heb ze nog nooit van het kdv thuis hoeven houden of zo.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter is ook echt haast nooit ziek. Ze heeft 1 keer oorontsteking gehad, maar was meer om onze vliegreis dat ik daarvoor naar de ha ben geweest. Ze was er ook niet super ziek van.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier de 6e ziekte 2 weken voor zijn verjaardag. Maar verder zelfs amper een snotneus.

De week na zijn verjaardag ook nog een buikgriep.

Vaak worden ze meer ziek als ze meer in aanraking komen met veel kinderen ( zoals kdv of PSZ). Mijn jongste is thuis, dus komt niet zoveel tegen.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Eens even kijken

Kylian is 6 en is nu in totaal 5 x ziek geweest.
    1x een urineweginfectie toen hij 4 maanden was
    1x zijn zijn neus en keelamandelen weg gehaald
    1x een longontsteking
    1x heb ik hem van school op moeten halen omdat hij de boel onder kotste.

Kinley is 3 en is 1x ziek geweest en toen moesten ook haar keel en neusamandelen eruit

11. Delta

Delta Niet meer actief

Hier onze dochter afgelopen weekend ziek geweest, koorts ook, gelukkig maar 3 dagen, snotverkouden, veel hoesten. Maar nu geen koorts meer gelukkig, ze slaapt nog iets meer dan voorheen en drinken doet ze iets minder (ze dronk altijd 5 flessen van 200 cc leeg, nu even 4 van 200 cc )

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.701
    2.511
    113
    Onze oudste het eerste jaar maar 1 keer.
    De jongste daarentegen gemiddeld een keer per maand en dan heeft ze nog 70% van de tijd verhoging of koorts.
    'N groot verschil dus al tussen twee kindjes binnen hetzelfde gezin.

13. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

De onze is sinds dat hij naar het kdv gaat regelmatig ziek of onderweg.
    Begin november: hoogstwaarschijnlijk het rs virus gehad( bronchitis en dubbele oorontsteking) twee weken nadien buikgriep. Rond eerste tandjes( rond eerste kerst erg leuk dus) weer dubbele oorontsteking en afgelopen week en koorts braken hoesten en snotverkouden. Denk dat er nu weer een tandje aan zit te komen.

Al met al erg vaak dus.

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Oudste:
    verkouden met 8 mnd voor het eerst
    ziek met 1 jaar

daarna nog 2x ziek ( in maart wordt hij 2,5 )

verkouden ook iets van 2x daarnaast, en die duurde 2 dgn..

Jongste:

nu 2x verkouden geweest

15. sjak

sjak Niet meer actief

Ze is voor de kerst een goede week ziek geweest, ze was toen bijna zeven maanden. Keelontsteking, hoge koorts en zelfs antibiotica gehad.
    Nu is ze verkouden, snottebelletjes, hangerig en veel knuffelen.

16. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    3x verkouden geweest, eerste verkoudheid met 8 maanden. Verder nog niet ziek geweest.

17. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Mijn zoontje van 11 maanden is 2x verkouden geweest. Eén keer behoorlijk erg en de andere keer een beetje snotterig. Verder is hij nog niet ziek geweest.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn zoontje is nu voor het eerst wat verkouden, maar gelukkig geen koorts oid. Verder nog niet ziek geweest.

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Helaas regelmatig, in 2012 in elk geval minimaal 7x, die ik me herinner :(. Alle keren met koorts. 1x dubbele oorontsteking, 1x luchtweginfectie. Overige keren onverklaarbaar.

In 2013 heeft ze ook al weer een paar dagen 39.nogwat koorts gehad.

Deel Deze Pagina