Mijn dochter is 8,5 maand en sinds 1,5 week ontzettend pieperig, huilerig en ongeduldig. Ze wil vaak niks en is ontzettend mopperig. Met spelen maar ook in bijvoorbeeld de wandelwagen. Als we even stil staan, begint ze alweer. Daarnaast is ze heel ongeduldig: eten, wandelen, fietsen, aankleden: alles moet snel gaan en er moet vooral niet gerust worden. Oppakken wil in eerste instantie wel helpen, maar rustig op schoot zitten is er niet bij. Dan ziet ze weer allerlei andere dingen en begint te friemelen en zich los te wurmen. Ik probeer haar regelmatig even in haar sop gaar te laten koken zodat ze er niet aan went dat ik haar meteen oppak als ze begint te piepen. Soms verdwijnt het piepen dan maar meestal niet. Nou is mijn dochter van zichzelf al een dame met pit. Ze is nooit heel 'makkelijk' geweest (maar wel heel lief!) Dit slaat echter alles. Eerlijk gezegd wordt ik horendol, heel onzeker en erg moe van dit gedrag. Ze is erg bezig met kruipen: ze zit heel veel op handen en knieën maar heeft nog niet door wat je dan moet doen. Ook is ze veel bezig met dingetjes ergens in stoppen e.d. Dat deed ze nog niet. Is dit nou een befaamde sprong? Ik heb daar niet zoveel verstand van maar zou héél graag willen dat dit weer overgaat. Herkenning hier?
Zou heel goed kunnen, rond 37 weken zit een flinke sprong.. Geloof dat je daar nu zo ongeveer op zit of niet?
Ze is vandaag exact 37 weken. Heeft jouw kind deze sprong ook gehad onlangs? Ik zie dat hij/zij 9,5 maand oud is. Zo ja, wanneer was ie afgelopen? Ik realiseer me natuurlijk best dat dat bij iedereen anders is hoor. Maar had ik maar een datum waarvan ik wist: dan doet ze weer normaal
Hey Pienkie, klinkt precies als mijn dochter met 8,5 maand. Het heeft ongeveer 4 weken geduurt bij ons. Maar daarna had ze wel het kruipen onder de knie en ging ze zich optrekken tot staan. Ik merk wel dat het opvoeden vanaf die tijd echt is begonnen. Bij de mama's is het topic 'sprongenmonsters' als je daar gaat lezen zie je dat je niet de enige bent en dat het ook weer beter wordt. (tot de volgende sprong ) Succes!