Met wagenbak of maxi cosi naar buiten?

Discussie in 'Verzorging' gestart door jerami, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mike is morgen 2 weken oud en wil wat vaker met hem naar buiten. Maandag was voor het eerst (zat mooi over geboortegewicht) en ben toen maar heel kort gegaan, terwijl ik liever wat langer buiten loop.

Nu woon ik 3 hoog en kwam er maandag dus achter dat die wagenbak toch wel heel erg zwaar is met hem erin. Naar beneden lopen met die trappen gaat wel, maar naar boven is een heel karwei. Het onderstel van de wagen staat standaard beneden trouwens.
    Als hij in de bak ligt heeft hij buiten zijn kleding een vestje/jasje + mutsje aan en over hem heen een laken met dik dekentje en dan dat ding wat over de wagen gaat die vast gemaakt wordt aan de kap.

Nu zat ik er aan te denken eventueel met de maxi cosi naar buiten te gaan, maar naar mijn idee is dit dus veel te koud. Ik heb namelijk geen voetenzak! Hij zou dan dus in zijn kleding, jasje + mutsje en dan een wrapper in de maxi cosi zitten met eventueel nog een deken erover heen. Maar dit is toch veel te koud, of ligt dit aan mij?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De kinderwagenbak is ook veel comfortabeler dan de maxi cosi voor je kindje. Ik zou als je echt gaat wandelen daarom toch de kinderwagenbaknemen, als je even en boodschap moet doen om de hoek dan zou ik wel de maxi cosi nemen.

Wagen is veel beschutter dan de maxi cosi inderdaad. Maar op zich is een jasje+mutsje en wrapper + dekentje ook wel warm, alleen steekt zijn gezichtje dan nog uit en dat is wel koud natuurlijk.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Juist als je wat langer wil wandelen is de reiswieg beter.. Kun je die ook niet beneden laten staan? Dat je alleen nog de kleine naar beneden hoeft te tillen?

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij wonen 4 hoog en hebben de kinderwagen gewoon beneden staan of in de auto liggen. Ook de reiswieg toen we die nog gebruikten.
    Ik ben zelf echt tegen het gebruik van de maxicosi voor wandelingen, in mijn ogen is het een autostoel. De reiswieg is om te wandelen. :)

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    De wagenbak is toch beter voor je kindje dan de MC. De houding die je kindje in de MC heeft is niet echt heel goed. Zou idd ook kijken of dat je je wagen compleet beneden kunt hebben en dan beneden je kindje erin legt.

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik gebruik ook liever de maxi cosi niet. het onderstel staat nu in de portiek op een plaats waar hij niet in de weg staat voor de andere bewoners. Uiteindelijk gaat hij in de schuur. Alleen wil ik de wagenbak niet in de schuur hebben omdat ik dat niet fris vind. De bak wordt koud en vies enz. Maar we blijven netjes sjouwen!

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Is het dan geen idee om bv de wagenbak naar beneden te doen als je wilt gaan wandelen bv als je kindje in bed nog ligt te slapen. En dan laterna als je wilt gaan wandelen je kindje er ook in. Zo staat de wagenbak niet lang in de schuur.
    Of bv na beneden lopen met kindje erin en dan kindje alleen mee naar boven nemen en dan bv als man thuiskomt hij ff de bak meeneemt.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou ook je kindje niet mee nemen in de MC. Hij is nog zo klein. De wagenbak is veel beter voor hem. Ik zou de bak gewoon naar beneden tillen zonder je kindje erin. Die even zolang in de box leggen of in zn bedje. Dan daarna je kindje halen en als je weer terug komt eerst je kindje naar boven en dan je bak weer halen.

Misschien heel veel gesjouw maar in ieder geval beter dan je kindje te lang in ene verkeerde houding laten liggen.

Liefs

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Dan zou ik hem dus alleen boven laten als ik met de bak naar beneden gaan, het idee alleen al (maardat ligt aan mij) Maar denk dat het wel een idee is om de bak niet mee naar boven te nemen, dat ik die dan even in de schuur zet met eventueel iets erover heen, en manlief hem idd 's avonds mee naar boven neemt. Ik neem dan wel de wrapper mee in de wagen, zodat hij iig nog lekker warm is buiten de bak.

10. EternalSunshine

4 okt 2009
    67
    0
    0
    fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me altijd een breuk moet sjouwen voor ik buiten sta met de kleine. wij wonen op de 2de verdieping en hebben ook het onderstel beneden staan. ik til altijd de reiswieg met de kleine erin, bij mij zit er een soort band aan die je vast kan klikken en dan kan ik hem daar aan optillen. als het te zwaar wordt ga ik idd ook 2 keer lopen en vragen of manlief hem dan weer mee naar boven neemt als hij thuis komt.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat zou ik dan idd doen! De maxi-cosi is een autostoel en dus niet echt geschikt om mee te gaan wandelen. (Wij hebben niet eens adapters bij de kinderwagen gekocht, omdat ik altijd de wagenbak pak).

12. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Inmiddels hebben we een afdekhoes voor de wagenbak, zodat hij in de schuur kan blijven staan met hoes en dus niet vies wordt. Ik hoef dus alleen de kleine naar beneden en boven te tillen.

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Als ik even snel de stad in moet gebruik ik vaak de MC. Onze man vind de bak maar niks meer en in de MC kan hij alles zien. Vind hem nog te klein voor de kinderwagenzit.

Voor lange wandelingen gebruik ik wel de bak. Met een handdoek onder het matrasje.

Heb je aan de MC geen kapje onder de rand die aan het handvat moet zo zit zijn gezichtje ook beschut

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    de mc heeft idd een kap, maar hij is pas 2½ week dus de wagenbak is voor hem gewoon het fijnst. Maar met die afdekhoes is het goed te doen.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou een kwartiertje voordat je weggaat even een lekkere warme kruik in de bak doen:) Dan is het niet zo heel koud..
    En lekker beneden laten staan die bak! Ik vindt de MC al zwaar om mee te tillen als Lisa erin zit.. Laat staan een hele bak met haar;)

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd ik zou echt niet telkens die bak mee slepen.. Pff. :) Hier heeft 'ie altijd in de berging of in de auto gestaan/gelegen.
    Met een kruikje is de reiswieg zo warm inderdaad.

Deel Deze Pagina