Hoi, door het vasthouden van vocht krijg ik mijn verlovingsring niet meer af. Dat is nog niet zo erg maar sinds vanmorgen is mijn vinger helemaal rood en opgezwollen omdat hij zo strak zit. Net even gekoeld. Dat hielp redelijk. Toch kan ik hem om mijn vinger nog wel draaien. Het voelt alleen wat vervelend en ik krijg hem met geen mogelijkheid af. Ook niet met water en zeep. Wat zouden jullie doen? Iemand nog tips?
Ik krijg mijn trouwring ook niet meer af, maar heb er verder geen last van. Wel is t bij mij zo dat ik over t algemeen smorgens dikkere vingers heb en na een tijdje krijg ik m soms wel af. Dus misschien later nog eens proberen. Ook heb ik weleens van oudere mensen gezien, dat ze een dun touwtje om de vinger draaien, zodat deze dunner wordt. En dan terwijl het touwtje er nog om zit, de ring af doen
Wendela, bedankt dan laat ik het nog even zo en probeer ik het gedurende de dag nog eens. Ik heb er wel echt last van en ls k hem af heb doe ik heb even niet meer om. Het is ook een vrij smal ringetje.
Bij mijn vorige zwangerschap kon ik ze ook niet meer afkrijgen en toen heb ik ze laten afzagen bij de juwelier... Die vond t zelf ook heel zonde..om even 12 gouden ringen door te zagen.. Met deze zwangerschap heb ik gelijk alles afgedaan toen t maar een beetje moeilijk ging.....
Misschien kun je je vinger in je mond doen en met je tanden je ring eraf halen? Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen...maar het komt in de film My best friend's wedding voor.
Eerst met je hand omhoog gaan zitten, zodat het vocht een beetje weg kan trekken. Dan met je hand onder de koude kraan en masseren met groene zeep oid. En inderdaad niet trekken, maar een draaiende beweging maken.
Ik kreeg mijn ringen ook niet meer af, heb toen eerst mijn vinger onder de koude kraan gehouden zodat hij wat dunner werd en toen met veel olie hem er toch nog afgekregen!
wat wij op het werk vaak doen (ben verpleegkundige) eerst vinger koelen, dan een gaasje helemaal uitrollen zodat er een 'touwtje' van kunt maken, dat eronder schuiven en dan voorzichtig met heel veel zeep draaien, trekken en even doorzetten... laten doorzagen is echt heel erg zonde, je blijft het altijd zien... succes ermee
Bedankt, Ik duik zo even de verbandkoffer in. Ga er nu eerst een coolpack omheen draaien. Mijn vinger blijft rood en erg pijnlijk dus ik ga het zo even proberen. Ik hou jullie op de hoogte. Mijn man had me al gewaarschuwd. Dat krijg ik nu dus ook al de hele ochtend onder mijn neus gewreven.....
Is het gelukt om de ring af te doen? Lijkt me zoooo zonde als je hem moet laten zagen - maar als je vinger zo rood en pijnlijk is, moet die ring er wel af!! (lekker zo'n man, alsof je daar nu nog wat aan hebt...) En anders misschien ff naar de dokter of het zkh, of ze het daar voor je kunnen doen?
Mijn oma () had me er voor gewaarschuwd dus heb bij beide zwangerschappen mn ring meteen afgedaan. Voorkomen is beter dan genezen zoals ze zo lief zegt... Hopelijk is het met groene zeep of olie alsnog gelukt om hem eraf te krijgen.... Vooral niet te lang achtereen blijven wrikken, anders word je vinger alsnog erg dik....
bij mijn nicht was het net zo zij heeft een hele pot vazeline gesmeert en ging er nawat schuiven en draaien er gewoon van af suc6