Dames, Volgende week ben ik 36 weken en ga ik tijdens me controle bij de VK praten over de bevalling.. wat kan ik hier verwachten>?? ben zo nieuwschierig
ik denk over wanneer je mag bellen en wat je kunt verwachten met hun bij de bevalling. ik krijg het gesprekje donderdag
Was hier vorige keer weinig bijzonders. Waar de bel zat voor als we 's avonds aankwamen, wanneer je ongeveer telefonisch contact moest opnemen met de vk, waar de verloskamers zijn, wanneer je naar huis mag als alles goed gaat, hoe ze met de baby omgaan (uitgelegd dat ze mama, papa en kindje eerst als het goed ging gewoon een half uurtje bij elkaar lieten zonder gedoe, vond ik wel fijn om te horen)... Vooral wat practische zaken dus...
Het is idd gewoon een praatje over hoe je bevalling kan beginnen en wat dan te doen! Zo'n 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen, de rest begint met weeen. Dat als je weeen om de zoveel minuten komen je de vk moet bellen enz enz enz.
hmmm ik heb helemaal geen praatje gehad....ben al wel 38 weken.....morgen toch maar eens vragen dan....
Hmm, nee heb een lijstje gehad bij nummer 1 wanneer ik moest bellen ed. Loop nu bij de gyn, en kan wel zon gesprek aanvragen hoe de bevalling gaat ed, maar daar heb ik geen behoefte aan, vraag wel weer het lijstje om de hoeveel minuten de weeen moeten komen al we moeten bellen....
niet heel bijzonder, ik kreeg een brief mee met info over wanneer ik moest bellen en wat ik kon verwachten.. zelf heb ik nog wensen aangegeven, bijv dat ik niet gestript wilde worden en dat ik bij teveel pijn/angst een ruggeprik wilde. die heb ik op het moment zelf ook zonder problemen gehad.
Ik heb die afspraak vorige week gehad, en moet zeggen dat het me tegenviel. Kreeg alleen te horen wanneer er gebeld moet worden. Dat was alles. Nou ja, sorry, maar dat wist ik allang - ik lees ook wel es wat Had echt verwacht dat het heel wat voorstelde, zo'n gesprek, ook omdat mijn man erbij 'moest' zijn, en er een dubbele afspraak voor ingepland moest worden (20 min. ipv 10). Maar goed, was wel leuk dat mijn man weer een keer mee was - heeft ie het hartje tenminste ook weer es live kunnen horen, hahaha! (neem het anders telkens op met mijn mobiel en dat mms ik dan naar hem)
bij mij ook aleen waneer je mag bellen en blabla verhaal dat VK ook slapen en dat zijn je vliezen gebroken en vruchtwater is helder je tot volgende dag moet wachten met bellen omdat ze toch weinig kunnen doen.en beetje vragen beantwoord en wat ik zelf vroeg welke soort pijnstilling ziekenhuis heeft want dat verschilt per ziekenhuis.moet morgen weer en ga toch zelf meer vragen stellen want ik vond ook dat ze zelf met weinig info komen.maar denk dat ook is je bent nummer 10000 voor ze en hebben praatje al zo vaak gedaan en voor mij is eerste keer maarja. liefs