Krijg m'n eten niet weg

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door boogiewoogie, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiewoogie

8 feb 2009
    49
    0
    0
    #1 boogiewoogie, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
    Hoihoi,

Ik ben 24 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik last van een toch wel erg vervelend kwaaltje: ik krijg m'n eten niet goed weg. Het is niet zo zeer brandend maagzuur waar ik last van heb, het lijkt er letterlijk op dat m'n eten gewoon in m'n slokdarm blijft hangen.

Ik heb vanochtend, alweer een aantal uren geleden, een paar beschuiten gegeten en die voel ik nu nog. Ik hoef maar flink voorover te buigen of een boertje te laten, of ik proef m'n eten alweer en dus niet alleen de smaak maar ik krijg gewoon onverteerd eten terug in m'n mond. Gisteren hetzelfde verhaal.

Is dit een gangbare klacht en wat ik natuurlijk vooral graag wil weten: is hier iets aan te doen of zijn er tips voor als je hier last van hebt? Ik probeer al niet te veel in één keer te eten, maar zelfs als ik weinig eet, blijft het voelbaar hangen.

Groetjes,
    Boogiewoogie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi boogiewoogie,

je kunt inderdaad op verschillende momenten in de zangerschap ineens je eten niet meer lekker vinden of andere dingen willen. Ik vind dat het zaak is om in ieder geval iets te eten en wat maakt dan even niet veel uit. Probeer er eachter te komen wat je wel redelijk goed wegkrijgt en maak er een lijstje van zodat je het makkelijker kunt onthouden bv. Probeer wat meer vloeibaar te eten en inderdaad kleine beetjes. Meestal gaat het weer over na een paar dagen, maar vervelend is het inderdaad wel.

Groetjes Brigitte

3. boogiewoogie

8 feb 2009
    49
    0
    0
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je reactie.

Groetjes,
    Boogiewoogie

Deel Deze Pagina