zou ik zwanger kunnen zijn?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bloempje22, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Hallo iedereen!
    ik ben nieuw hier op dit forum:)
    want ik wil eigelijk iets vragen, want ik snap het zelf niet helemaal meer, haha

het zit zo:

ik ben 3,5 week terug ongesteld geweest, en als het goed is had ik vorige week rond donderdag/vrijdag een eisprong, ik voelde ook dat ik wat steken in me buik had.

nu ben ik net gestopt met de pil sinds december, maar we willen graag in het voorjaar met zwanger worden beginnen ( proberen )

nu hebben we afgelopen zaterdag iets gedaan, maar hij is niet in mij ( gekomen) zeg maar.

nu heb ik gelezen wat er in voorvocht ook zaadcellen kunnen zitten.

ik heb wel last van een aantal dingentjes sinds afgelopen maandag: soms wat duizelig, vaak honger hebben, en dan weer opeens brandend maagzuur, en ook soms steken onder in me buik( deze duren maar 1 of 2 seconden ). het lijkt dat me borsten ook iets groter zijn geworden, maar deze doen verder niet zeer. en ik ben ook vaak moe

hoe groot is de kans dan ik wel zwanger ben?

ik heb niet de hele tijd last van deze dingen.

ik hoop dat jullie mij mischien meer kunnen vertellen

Groetjes

2. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is een zwangerschapstest doen.

Ik adviseer dan een clearbleu digitale of een kruidvat 2 testen voor €5,-

Je lichaam kan je namelijk vreselijk voor de gek houden.;)

Succes!

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ja aangezien je net gestopt bent met de pil weet je ook nog niet of je cyclus regelmatig is. Zou inderdaad testje doen zo'n 4 weken na je laatste ongi.

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    3,5 weken even tellen is laten we zeggen dag 24 van je cyclus, als je een "normale" cyclus zou hebben zou je een eisprong hebben zo rond dag 14 (dan heb ik het over cyclus volgens het boekje).
    Echter ben je net gestopt met de pil dus daar mag je nog niet vanuit gaan.
    Maar als je al een eisprong hebt gehad rond zaterdag is het echt onmogelijk om op maandag al iets te voelen.
    Je eitje is dan nog onderweg naar de baarmoeder en je kan dus echt nog geen zwangerschap symptomen hebben.
    Daarbij alleen voorvocht, nee ik denk dat de kans dat je zwanger bent klein tot niet is.
    De klachten die je ervaart kunnen heel goed ontpillen zijn.

Misschien tot die tijd condooms gebruiken?

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    2x eens :D

Maar waarom wil je tot het voorjaar (dat is toch nu????) wachten met zwanger worden? Waarschijnlijk ben je niet in een poep en een scheet zwanger....

6. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    hallo! bedankt voor alle reacties! ik wacht het maar even af tot woensdag, even kijken of me menstruatie begint. dan kan ik altijd een test doen als ik over tijd zou zijn. ja wij willen het nu al wel, maar als het goed is krijg ik over 10 weken een vast conract;) vandaar dat we nog heel even willen wachten. maar de symptomen zoals moe zijn, duizelig, steken in buik. maarja we wachten het even af tot me menstruatie. groetjes!.

7. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Hallo Iedereen!

nou, ik heb het even afgewacht tot me menstruatie, het zit zo:

de vorige maand werdt ik het op dinsdagochtend, en het begon met een klein beetje, en woensdag zette het al een beetje door en zag ik ook bloed. dat was de maand ervoor in januari ook zo. maar toen werd ik het op woensdag.

ik dacht ja ik ga er maar vanuit dat ik het weer woensdag wordt.

dus afgelopen woensdag zag ik een heel klein beetje bruin ( sorry voor de details haha )
    maar gisteren was dat nog steeds zo, af en toe een heel klein beetje bloed erbij, maar echt niet veel. zo weinig.

en gisterenavond zat er rood aan het wc papier, maar toen heb ik een tampon ingedaan, en vanmorgen ( vrijdag ) keek ik weer, en was het weer bruin en bijna geen bloed.

het wil gewoon echt niet doorzetten, normaal was ik het op vrijdag al super erg, dat ik echt op tijd naar de wc moest gaan. maar nu blijft het een beetje hangen allemaal, het wil niet echt doorzetten.

ik heb wel last van menstuatiesymptonen ( moe in me benen zijn, en soms wat steken in me buik van die menstuatie krampen )

hebben jullie hier ervaringen mee, wat dat zou kunnen betekenen?

komt dit mischien omdat ik in december met de pil ben gestopt?
    of lijkt dit alsnog op een zwangerschap?

want in januari en februari is me menstruatie wel op tijd gekomen en op tijd weg gegaan. en ik het na de 1e dag ook doorgezet.

ik hoor het heel graag van jullie

Groetjes!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een eerste cyclus die op tijd is na pilstop wil helaas niet zeggen dat de tweede ook op tijd is! Helaas. Ken hier genoeg verhalen van vrouwen die eerst zelfs drie keurige cyclussen van 28 dagen hadden na pilstop, maar daarna zo onregelmatig waren als ik weet niet hoe.

Het enige wat je kunt doen, is een zwangerschapstest voor de zekerheid. Is die negatief, dan ben je niet zwanger en is het dus dat ontpillen.

Heb je je eisprong gespot met een ovutest trouwens of gewoon berekend met een calculator op internet? Een calculator gaat uit van een gemiddelde en het komt maar weinig voor dat je je eisprong hebt op de dag dat zo'n calculator aangeeft. Sterker nog, vaak komt je eisprong veel eerder of later dan zo'n berekening aangeeft. Het kan ook niet in jouw lichaam kijken.Gevaar: je gaat op de verkeerde momenten klussen.

Een ovulatietest, daarbij gebruik je je urine en dat is dus vele malen nauwkeuriger.

Eisprong menen te voelen, is ook risicovol. Ik dacht dat ik de mijne ook altijd kon voelen door die pijnlijke steken. Echter, uit onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat niet mijn eisprong te zijn, maar het groeien van de follikels! Was de pijn helemaal weg,dan was mijn ei pas gesprongen. Vaak een paar dagen later dus pas dan dat ik dacht. Ook hier weer risico dat je op de verkeerde momenten klust.

9. daan27

daan27 Lid

16 mrt 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben al een tijd aan het meelezen hier op alle forums, en dacht nu ga ik me toch is aanmelden...

Ik zal me even snel voorstellen: wij zijn al 14 maanden bezig met zwanger te worden. Na 11 maanden doorgestuurd naar de gyn. Ondertussen baarmoederfoto en talloze onderzoeken gehad. Het enige wat eruit kwam was onze samenlevingstest die niet geweldig was,de rest is prima in orde.

Nu 2 dagen overtijd, nog geen sporen dat de nod eraan komt alleen wel al 1 week licht die krampen in mn buik, opgeblazen buik en ik zit overal zo van vol heb ik het gevoel...;) borsten ook gevoelig maar dat had ik zoiezo altijd tegen deze tijd...

Al 3 X helaas negatief getest ( kan het niet laten om te testen hihi)
    Ik vind dit zoooo spannend, zou het nu dan eindelijk zo zijn?

Deel Deze Pagina