Hallo allemaal! De titel zegt het al, maar hier in het kort mijn verhaal: Afgelopen vrijdag draaipoging ivm onvolledige stuitligging baby in mcl te Leeuwarden. (Hele lieve mensen daar). Niet gelukt, ze hadden beide geen houvast. Nu ga ik met het oog op veiligheid voor de kleine (het is mijn eerste) kiezen voor geplande keizersnede. Maar: Krijg mijn ring dus niet af! En we hebben het niet over een goedkoop ringetje van 200 euries of zo! Dus knippen kan echt niet! Ik las dat ze in bijvoorbeeld het Flevo ziekenhuis de boel dan afplakken. Heb echt alles al geprobeerd hoor, dus tips over het afhalen hoef ik echt niet Mijn vraag is: gaan ze hier nou echt moeilijk over doen?! PS: ik hoop dat ik het juiste forum topic heb gekozen.
Je verlos/gyn even vragen om raad? Als je het nu al aangeeft dan weten ze het maar vast? Je hand ook al in een bak met ijskoud water gehouden? En dan boven je hoofd de ring eraf proberen et trekken?
Ja alles geprobeerd, met als resultaat: vinger zwelt op, terwijl hij nu niet eens zo dik is. Ik ga sowieso a.s. donderdag vragen aan gyn hoe het zit, heb dan mijn eerste afspraak. Maar ben nu gewoon benieuwd!
Maar als je je ring af laat knippen, dan kunnen ze hem makkelijk weer maken hoor. Na de bevalling hou je ook nog heel veel vocht vast (hier na 8,5 maand nog steeds) In de ok nemen ze echt geen risico's wat betreft hygiene. Gelukkig maar ook
Heb je het al geprobeerd met een touwtje? En op meerder tijdstippen. Soms zijn je vingers dunner in de avond. En het is belangrijk dat je niet trekt aan de ring maar hem omhoog duwt terwijl je vinger gewoon ontspannen is. Mijn tip is om naar een juwelier (met een goudsmid) te gaan en hun het te laten proberen. Als dat ook niet werkt daar Door laten zagen. Dat gaat een stuk netter dan wanneer ze het in het ziekenhuis doen. Ik zou het risico op afknelling niet willen lopen aangezien je vinger meestal nog wel dikker wordt na de bevalling of wanneer je aan een infuus met vocht ligt.
Ik kreeg mijn trouwring ook niet af. Het is een stalen ring, dus na knippen zou hij kapot zijn. Omdat ik thuis wilde bevallen, was het niet zo'n probleem maar uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis beland. Toen onze zoon een sterrenkijker bleek te zijn en de bevalling niet zo vlotte, werd er over een spoedkeizersnede gesproken. Ik kan me niet meer herinneren of we het toen over mijn ring gehad hebben. Zover is het gelukkig niet gekomen, want ik ben gewoon bevallen maar misschien kun je het in het ziekenhuis even navragen hoe het zit? Ik heb ook alle trucjes geprobeerd om mijn ring af te krijgen, maar niks lukte. Na de bevalling was ik het vocht gelukkig ook snel weer kwijt. Succes!
Ik zou sowieso erg m'n best gaan doen om hem af te krijgen, al zou het niet voor de ks zijn. Ik krijg m'n ringen nu niet meer om, moet er niet aan denken met al dat vocht dat ik vast hou nu nog een ring om te moeten hebben. Ik begrijp wel uit je post dat je je best doet om hem af te krijgen, maar het lijkt me dus zaak behalve voor de operatie hem sowieso af te doen als hij nu al muurvast zit.. Groene zeep geprobeerd? Inderdaad je hand even een tijd omhoog houden en dan met iets glibberigs?
Bedankt voor je reactie Nahla, Maar nogmaals: Knippen kan echt NIET! Ook ivm dat ie gegraveerd is en de emotionele waarde! Ik vind het al vreselijk dat ik naar het ziekenhuis moet voor een operatie (kan niet anders) en als ze dit ook nog eens van me afpakken.... als afplakken in het ene ziekenhuis kan dan kan het in het andere toch ook? Wat betreft de juwelier: is ook een optie! En dat het op kan zetten na de keizersnede wist ik niet! Is het duur om hem weer te laten maken en graveren? Heb alles al geprobeerd: na poging dikkere vinger!
Ben vandaag 36wk+1 zwanger. Heb donderdag afspraak met als doel voorlichting: stuitbevalling of keizersnede. Mijn keus is al gemaakt, want heb alles al gelezen mbt voor en nadelen van beide en de evt risico's. Als ik 39 wk ben dan krijg ik geplande keizersnede. PS: bedankt voor jullie snelle reacties, want moet het nog verwerken allemaal (heb een hekel aan ziekenhuizen door overlijden van diverse familieleden onlangs en dan geeft een ziekenhuis vervelende herinneringen, en vind het erg om mijn zelfredzaamheid en eer (naakt op bed liggen, hulp om naar wc/douche gaan enz) op te moeten geven!
Als je naar een goede juwelier gaat kunnen ze hem zo doorzagen dat de gravure bewaard blijft. Voor het repareren zou je bij de juwelier waar ik werk 20-30 kwijt zijn, afhankelijk van wat voor steentjes erin zitten (kunnen niet allemaal tegen hitte). Maar probeer het eerst eens met de touwtjes techniek. Zo krijgen wij het toch ook vrij vaak voor elkaar een ring af te krijgen zonder hem dus te beschadigen.
Super bedankt voor de tip! Ik ga komende week gelijk naar de juwelier waar hij vandaan komt (zitten trouwens geen steentjes op hou ik niet zo van namelijk).
Ik denk niet dat ze er heel moeilijk over doen. Als ik op tv bevallingen zie waarbij de vrouw haar bril en make up op heeft waarom zou een ring dan niet mogen? Ze kunnen je handen toch ontsmetten? Je ligt daarna vaak met je armen opzij dus je kan er ook even niks mee. En bij een spoedkeizersnee gaan ze ook echt niet kijken of jij al je sieraden af hebt.
Denk juist dat ze er wel moeilijk over doen omdat het juist geen spoed is. Bij spoed is het spoed nu weet je dat het af moet... Ik zou ook zeggen juwelier hier ook gehad en kosten me 35 euro en werd me ring weer mooi gemaakt en wat er in gegraveerd was bleef mooi en is niet beschadigd. Succes !!
Een heel herkenbaar probleem! Mijn ring kan ook absoluut niet meer af en kan dat eigenlijk al jaren niet meer. Ook ik ga hem echt voor geen goud door laten knippen. Afgezien van het geld, heeft die ring ook emotionele waarde en is het voor mij een beetje een dingetje geworden dat hij al zo lang onafgebroken om mn vinger zit. Ik ben in de afgelopen 2 jaar 3 keer geopereerd, waarvan maar één keer met spoed, maar bij alle operaties mocht ik mn ring gewoon omhouden. Deze werd inderdaad netjes afgplakt, nadat ik had uitgelegd dat ie echt, echt, écht niet af kon. Als ik jou was, zou ik de ring gewoon "vergeten". Tegen de tijd dat je dan geopereerd moet worden is er geen andere optie meer dan hem afplakken.
Hoi Humpty Dumpty! Bedankt voor je tip, maar zwellen je vingers niet op na een keizersnede? (want dat is het enige waar ik nu mee zit)