Krijg trouwring niet af!

Discussie in 'De bevalling' gestart door itsaboy1981, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    (Ik weet dat je geen tips wilt om hem af te krijgen. Maar ik heb bijna altijd de ringen af kunnen krijgen. Als het heeeel moeilijk ging: vinger koelen en hand zeker 10min in de lucht houden. Dan heel licht wat zeep om t dikste gedeelte en een touwtje door de ring halen. Dan de twee uiteindes vast pakken en rond om de vibger gaan draaien en langzaam aan omhoog. Hand dus omhoog blijven houden.
    een enkele patient is idd met ring naar de ok gegaan. Maar mocht er iets gebeuren dan knippen ze daar je ring af. Ik ben bv na de ok 10 kg aangekomen van al t vocht etc wat ze erin hadden gepompt. Ik ben blij dat mijn ring af was)

2. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ook niet helaas.

3. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al geprobeerd helaas. Ik ga om die laatste reden (vocht vasthouden na operatie) die je noemt van de week naar de juwelier waar de ring vandaan komt. Dan kost het me helaas maar 35 euro, maar dan gebeurt het wel door iemand die er verstand van heeft!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Je kunt beter zelf zorgen dat hij af komt of (netjes) wordt doorgeknipt voordat ze het daar doen in een snelle hectische tijd.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zorg echt gewoon dat hij vooraf af is.
    Ja, soms komen er spoedpatienten met een ring op de OK. Dan doen we wel wat pogingen omdeze zonder ringsnijder eraf te krijgen...echter heb je als OK personeel wel andere veel belangrijkere taken te doen.
    Door o.a. het toedienen van infuusvloeistoffen kunnen je vingers aardig opzwellen. Dan is er gewoon weinig tijd en gaat de ringsnijder erover...helaas pindakaas.

Een ringsnijder bij de juwelier is een heel stuk netter dan die in een ziekenhuis. Ook vind ik dat je als patient weet dat hij af moet en niet het OK personeel op moet zadelen met het probleem. Je weet immers dat hij af moet. Het ziekenhuis stelt deze regel echt niet om je te pesten...het gaat om je eigen veiligheid.

Tevens doe je er goed aan om dit echt zo snel mogelijk te laten doen...hoe langer je wacht hoe groter de kans dat je meer vocht vast gaat houden en hoe moeilijker het gaat worden. Ook heb je echt kans dat je vinger af gaat kneller...dat voelt echt niet fijn.

6. Jon

Jon Actief lid

15 aug 2007
    192
    0
    0
    Pfff, heb zojuist m'n ringen meteen maar afgedaan... Ging nog lastig ook! Ik hoop stiekem dat het je nog zelf lukt en anders dat de juwelier dit heel netjes voor je oplost!

7. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals bedankt voor de reacties.

Het was echt niet mijn bedoeling om het ok personeel met iets op te zadelen, maar in sommige ziekenhuizen plakken ze het dus wel af, vandaar dat ik zoiets had: als t niet hoeft, dan niet!

Op de site van bijvoorbeeld het groene hart ziekenhuis staat het volgende:

Mijn ring kan niet af, is dit een bezwaar?

U heeft vast al geprobeerd om die knellende ring af te krijgen. Als dit echt niet lukt kan deze tijdens de ingreep worden afgeplakt. In het uiterste geval kan het nodig zijn om bij zwelling een ring door te zagen.

De belangrijkste reden om hem dus wel te (laten) verwijderen is omdat je vingers zo kunnen opzwellen dat het gewoon gevaarlijk is en dat wist ik dus eerst niet!

Heb inmiddels gebeld met de juwelier en daar ga ik vanmiddag heen om het euvel op te lossen. Na het verwijderen krijg ik hem mee in een doosje en dan na de zwangerschap weer opnieuw aan laten meten en herstellen. Ik ga mijn ring wel missen want het is echt emotionele waarde, ben ook nog niet zo lang getrouwd!

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb een tijdje toen ik in het zkh geen ringen om mocht/durfde ivm veeeel vocht vasthouden mijn trouwring aan een ketting gedragen, zo had ik 'm toch bij me. Maar misschien kan dat bij jou niet als hij doorgeknipt is bij de juwelier? Of zouden ze dat tijdelijk toch zo kunnen fixen? Dan kun je hem blijven dragen, alleen niet aan je vinger.
    Ik ben trouwens ook bevallen in het GHZ, en toen ik naar de OK moest na de geboorte moest ik van hen absoluut álle sieraden af, ook de trouwring. Dus inderdaad; zeker laten doorknippen bij de juwelier dan!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    Goed van je dat je hem af gaan laten halen. Heb je al eens iemand anders t laten proberen? Wieweet krijgt de juwelier hem eraf!! En anders inderdaad laten knippen.
    Wacht na de bevalling even voor je hem laat opmeten, want kan even duren eer t vocht er weer uit is.
    Ik draag nu bij warme dagen altijd mijn ring aan een kettinkje, samen met mijn mamahanger. Ik zwel bij t minst of geringste op en dan knelt t dat t zeer doet.

Succes!!

10. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben bij de juwelier geweest en die heeft hem er voorzichtig afgeknipt. Ze kon me helemaal gerust stellen dat je er niks meer van ziet als ze hem over een paar maanden weer hebben hersteld.

Dus voorlopig even geen ring om helaas! Maar ben wel blij dat hij niet verwoest is en dat het nog te fiksen is.

Ook keken ze er niet raar van op hoor, want het gebeurde wel vaker zei degene die me hielp.

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Fijn dat het gelukt is!;)

Deel Deze Pagina