geld terug belasting kinderopvang buiten werkgever om?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lillibit, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik heb even een rare vraag...hoop dat ik hem onder het goede onderwerp zet.....
    Als je geld terugkrijgt van de overheid voor de kinderopvang, gaat dit buiten de werkgever om, of moet deze hier iets voor tekenen? Ik werk nl nog maar enkele maanden voor mijn huidge werkgever en om bepaalde redenen hoeft hij niet te weten dat ik gebruik maak van de KDV, maar dan moet hij er dus ook niet via de belastingteruggave achterkomen......
    Weet iemand hoe dit zit?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ze hoeven niks te tekenen... maar betalen wel een gedeelte mee. Hoe dat verder gaat weet ik niet, maar jij vraagt voor jouw gedeelte gewoon een toeslag aan.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Volgens mij is het zo dat je werkgever 'vroeger' mee betaalde aan de opvang. Toen moest je werkgever wel iets tekenen oid. Nu is het zo dat de werkgeversbijdrage in de kinderopvangtoeslag verwerkt zit en is het dus niet meer apart.

Wat is kinderopvangtoeslag? | Rijksoverheid.nl

4. Bri

Bri Niet meer actief

Je werkgever krijgt niets te horen over het feit dat jij kinderopvang gebruikt.
    De werkgeversbijdrage zit in de algemene belasting voor ondernemingen, dus die is niet meer aan specifieke werknemers gekoppeld.

(je maakt me wel nieuwsgierig met die opmerking dat je niet wil dat hij het weet.... weet hij niet dat je kinderen hebt? heeft hij principiƫle bezwaren tegen kinderopvang? fraudeer je en zou hij je dan kunnen betrappen? je hoeft het niet te zeggen hoor, maar mijn fantasie slaat soms op hol!)

5. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @Bri: heb je ff een pb gestuurd, over mijn spectaculaire verhaal!! ;):D
    Maar als ik jou verhaal zo begrijp komt mijn werkgever hier verder niets meer van te weten?

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd hahahah
    Vroeger was het inderdaad zo dat je wergever een deel meebetaalde. Nu gaat dat allemaal via de belastingdienst maar of jouw werkgever daar geen bericht van krijgt durf ik niet te zeggen.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja nu ben ik ook wel nieuwsgierig. Je werkt er pas een paar maanden en je kindje is ook pas een paar maanden oud? En waarom zou je baas het niet mogen weten?
    Wazig verhaal...

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook een nieuwsgierige :D
    Maar je baas komt er niet achter volgens mij hoor.

9. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Tis allemaal niet zo wazig hoor,...
    Ten eerste werk ik er helemaal niet een paar maanden maar een paar jaar...
    Tijdens verlof is het bedrijf ten dele failliet om bedrijfseconomische redenen, waardoor er vele ontslagen zijn gevallen, waaronder ikke....

Nu is het echter zo dat ik nog 3 1/2 maand aan het werk zou moeten, opzegtermijn en termijn waarbinnen je niet ontslagen zou mogen worden. Nu is het allemaal niet even eerlijk verlopen binnen het bedrijf (veel mensen die een smak geld mee hebben gekregen onder de voorwaarde dat ze de bek dicht moesten houden) en ons is voorgehouden dat het geld op is en we krijgen dus niks mee......
    Nu zit ik er niet meer op te wachten om aankomende maanden nog aan de slag te gaan, dus de oplosing was om de kinderopvang "af te zeggen"......
    Zo worden we er allemaal iets beter van.......
    Snappen jullie nu?

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oh op die manier....ik dacht andersom hahahahaha Dat zou ik nou ook doen!

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    aha, ik snap m ;)

Deel Deze Pagina