krijg zelden cadeau of bloemen

Discussie in 'De lounge' gestart door sunny03, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wauw, nooit geweten dat zoveel mannen nergens aan denken.

Mijn vriend heeft mijn hele familie afgebeld voor mijn verjaardag. Hij had mij (zoals hij zegt stiekempjes) uitgehoord en ik wou al heel lang graag een privé laptop. Hij heeft iedereen afgebeld voor een bijdrage. Zo lief!!

Met Moederdag krijg ik van de kinderen altijd een zelf gemaakt cadeau, daar kan niks tegenop en ontbijt op bed. Dat maakt hij dan samen met de kinderen. Die het vervolgens stralend boven komen brengen (je wilt niet weten hoe de keuken er daarna uitziet, maar dat ruim ik met alle liefde op, hahaha)

Ik kreeg ook een hele mooie bos bloemen toen ik promotie kreeg.

Ik laat nu wel al een jaar of 3 telkens vallen dat ik graag een ring om mijn vinger wil. Helaas geloofd mijn vriend niet in trouwen. Maar nu gaan 2 hele goede vrienden van hem trouwen, dus wie weet.

Maar het meest blij wordt ik van de lieve berichtjes, ik mis je en ik hou van je. En onze baby die in mijn buik goed groeit.
    En dat hij er gewoon altijd voor me is.
    Toen we te horen kregen dat mijn moeder kanker heeft heb ik hem gebeld op het werk. Hij heeft alles laten vallen en is direct naar huis gekomen.
    Dat soort dingen vind ik echt veel belangrijker.

Als ik mijn eigen verhaal zo terug lees dan bof ik geloof ik maar.

2. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Haha hier ook:D:D en dan vraagt mijn vriend: heb je bloemen gehaald? zeg ik altijd: tsja van een ander krijg ik ze niet, en kijk hem dan zo ondeugend aan..

Maar hier krijg ik ook nauwelijks iets van mijn vriend (we zijn al 12 jaar bij elkaar) maar heel enkel dan komt ie wel met een bosje of bakje thuis. maar dan moet er ook echt iets zijn. Zo vond ik eens een verjaardagskaart in de schuur bleek die kaart er al jaren te liggen, omdat ik blijkbaar een keer heb gezecht uit de gein, ik hoef niets wand dat ben ik wel van je gewend.
    (hij vraagt altijd wat ik met mijn verjaardag wil, geef hem een waslijst vol, en als het eropaan komt dan kan ik het zelf uitzoeken!!)
    Oplossing: krijgen nu gewoon ieders geld en zoeken zelf wel iets uit!!

Maar toen wij elkaar voor het eerst hebben ontmoet kwam hij bij mij met een bos bloemen en bonbons en heeft gelijk gezecht: wen er maar niet aan dat je dit vaak zult krijgen (die krent:D)!! was toen gelijk een beetje een afknapper, maar hij lachte erbij, en dacht toen nog hij maakt een geintje anders zeg je zoiets niet Yeah Right:D:D

Maar goed als je niet te veel op iets rekent dan word je ook niet teleurgesteld! ik weet nu hoe hij is, en begrijp het gevoel, vrouwen worden nu eenmaal graag verwend of willen wel eens een bosje bloemen. Maar hij hangt een schapje op aan de muur, of zaagt iets als ik iets moet hebben voor de hobby, op die manier laat hij merken dat hij aan mij denkt. en heel af en toe neemt ie een reepje van de pomp mee voor mij;) beter iets dan niets:D:D

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik krijg elk jaar een stuk karton van mijn vent (kaartje)
    So what? Als ik maar weet dat ie van me houdt.

4. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha. Heb opzich ook wel een hork, maar soms is hij opeens het complete tegenovergestelde! Ik krijg nooit bloemen of iets (wel als ik een hint geef ofzo) maar, nu komt ie: hij komt geregeld thuis met KLEREN en SCHOENEN voor mij! :$ Is dat niet apart? Haha. Vind het heel lief hoor, en meestal zijn het nog leuke dingen ook :D

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Doe ik dus ook en krijg ook nog kado's van hem erbij:):):)

6. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier ook zo'n vent hoor. We zijn nu 3 jaar samen. 1ste jaar niets gekregen voor mijn verjaardag, kerst of valentijn, hij wel...
    2de jaar niets voor kerst, verjaardag vergeten en kado grandioos te laat gekregen.
    Mijn verjaardag (1 januari) valt dicht bij de solden en dus stelt hij het zoeken naar een kado uit met het excuus van " we kopen het wel tijdens de solden".
    dit jaar met kerst niets gekregen. Aan mijn humeur te zien had hij het wel door en stelde voor dat ik zijn creditkaart mocht gebruiken om te kopen wat ik wil.
    Dus kado zelf gekocht, rekening houdend met die 3 jaar dat hij het vergeten is ben ik toch lekker binnen gestapt bij Louis Vuitton! ;)
    vriendlief was achteraf gezien niet echt blij maar ik denk dat hij zijn lesje nu wel geleerd heeft. :p

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Daarom vind ik het feit dat ik geen bloemen krijg geen ruzie waard, verder geen 'klachten'....het gaat hier ook om (spontaan) bloemen/cadeautjes krijgen, niet dat je niks aan je man hebt.

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik krijg ook nooit wat hoor.....ja goed, eens in de 5 jaar ineens een verrassing ofzo, maar verder niet hoor.
    ik verwacht het ook helemaal niet. zou ik het leuk vinden? ja natuurlijk zou ik het leuk vinden als hij af en toe met een bosje bloemen thuis zou komen, maar ik zal het hem nooit kwalijk nemen dat hij het niet doet.
    mannen zitten nou eenmaal anders in elkaar dan vrouwen, zij denken helemaal niet aan dit soort "onzin", en waarom zouden ze ook? ;)
    daar zijn ze mannen voor...

overigens vind ik dat een cadeau niet automatisch betekent dat je gewaardeerd wordt, ik vind dit blijken uit heel andere immateriële zaken zoals gedrag ;) dat weegt voor mij zwaarder dan een bosje bloemen hoor :D

en daarnaast.....zouden we onszelf niet moeten willen projecteren op een ander, want omdat wij iets zouden doen en vanzelfsprekend vinden, betekent nog niet dat dit voor een ander ook zo is.

9. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zit nu 6 maanden later nog te wachten op mn verjaardagscadeau. Hier ook zo'n attente man. Maar serieus ik koop dit keer niks voor zijn verjaardag (flauw he).

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik sta er van te kijken dat er nog zoveel mensen zo'n waarde hechten aan het krijgen van een kado.

Ik heb liever dat we lekker saampies op de bank hangen en een filmpje kijken dan een bos bloemen. Als hij een arm om mij heen slaat, een dikke zoen geeft en (bijvoorbeeld) zegt '' Schat je hebt weer lekker gekookt '' dat is voor mij meer waardevol dan een prularia'tje.

Wij kopen ook geen kado's voor elkaar met de kerst, verjaardag of met valentijnsdag ofzo. Allemaal van die commerciële dagen. Wij houden van spontaniteit.

Een dikke kroel, een arm om mij heen als ik het nodig heb dan vind ik dat veel leuker dan een kado of een bloemetje.

Maar ik sta er echt van te kijken dat veel dames verwachten dat hun man wat voor hun koopt.

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ook niet hoor, maar vind het ook niet nodig. Natuurlijk zou het wel eens leuk zijn, maar heb liever dat hij ons als gezin helpt en aandacht geeft ipv materiele dingen..

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier ook niet hoor, ik verwacht het ook niet dan kan ik ook niet teleurgesteld zijn. Alleen met moederdag schop ik m naar de winkels met dochterlief om iets te halen zodat zij wel iets kan geven die dag, als ze eenmaal naar school gaat doe ik dat ook niet meer want dan maakt ze daar wel een cadeautje..

Stond vanmorgen op t punt om een lieve kaart te halen omdat we binnenkort 3 jaar getrouwd zijn maar heb heb toch niet gedaan, ik heb besloten om gewoon ook niets meer terug te doen, alleen op vaderdag. Ik ben nl veel te attent, op onze trouwdag, valentijn, zijn verjaardag, tussendoor, sint, kerst...zorg altijd voor een verrassing en nooit komt er wat terug. Zorg er zelfs voor dat er vaderdag en verjaardagskado's namens mijn stiefkids zijn geknutseld enz maar hij maakt nov geen tekening met dochterlief voor mij. Dus ik doe het gewoon ook niet meer, blijkbaar vind hij het ook niet interresant om iets te krijgen anders zou hij mij vast ook wel eens wat geven ;)

13. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man doet dat wel, als verassing thuiskomen met een bloemetje, of met mijn lievelings chocolade.
    Vorige week was hij even met de kids wat ophalen bij zijn ouder. Komen ze terug, hebben de kids allebei een rode roos.
    Ik vind dat echt superlief!! '
    Nee het gaat zeker niet om de cadeautje ofzo, maar het laat mij wel op een speciale manier zien dat hij moeite voor mij heeft gedaan.
    Ik word ook gelukkig van lekker samen bankhangen en een dikke zoen.
    Vind het altijd een mooi gebaar als je spontaan uit het niets zoiets liefs of kleins doet voor elkaar.

Toen ik nog werkte, werkte ik iedere week bij hetzelfde oude echtpaar.
    Die man was 89 en ging iedere maandagochtend door weer en wind op zijn fietsje naar de markt om voor zijn oude vrouw een bosje rozen te kopen.
    En als ik zag hoe lief hij dat dan gaf aan zijn vrouw.. Echt vertederend.
    Hij zij mij ook eens, zijn vrouw had altijd goed voor hem en zijn gezin gezorgd. Toen ze gingen trouwen had hij besloten haar elke week een bos rozen te geven, als dank voor wat zij voor hem deed. Hij was niet goed met woorden zei hij, maar door middel van die rozen wilde hij haar even extra laten weten hoe hij haar waardeerde.
    Zijn vrouw hield ontzettend van bloemen, en hij zij altijd, er komt een dag, dan is zij er niet meer, of ik niet meer en kan ik het niet meer doen.
    Ik vond dat echt zo lief.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is echt een mannen ding hoor. alhoewel ze het echt wel kunnen hoor :p mijn man heeft eerste jaar van onze relatie regelmatig een lief briefje achter gelaten op tafel als hij al naar zn werk was en ik nog sliep. kwam regelmatig met bosje rozen thuis, gewoon zomaar. maar nu? heb denk ik al 3jaar niks meer gekregen. zelfs niet met mn verjaardag niks nothing noppes. vaak hebben we een bios of musical in de planning en dan zegt ie opeens dat hij dat dan voor mn verjaardag geeft. simpel cadeau als we t toch al zouden doen of kopen ;) maar verder krijg ik nooit wat

ik koop regelmatig wat lekkers. verras hem wel eens met van die verse gevulde koeken. die dure krengen van de albert heijn. gewoon zomaar, dan heeft ie savonds wat lekkers te snoepen. of ik plan een oppas voor beide kids en gaan we avondje film kijken of lekker uiteten. gewoon zomaar.

en hij? komt niet eens bij hem op om zulke dingen te doen. ik zou t heerlijk vinden gewoon even dagje en avondje kindloos niks doen samen. of samen gaan poolen of bowlen ofzo. maar als ik dat wil moet ik het zelf regelen

oplossing: leg je erbij neer. heb er jaren moeilijk over gedaan, ruzie gehad erom, gehuild erom, gezeurd erom. maar dat helpt niet. hij gaat zich dan alleen maar opvreten dat hij geen 'romantische man' is en ik vreet me op dat hij dus idd geen romantische man is. tja enige dat je kan doen om de rust te bewaren is je erbij neerleggen

15. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik vind persoonlijk dat je je partner niet iets moet geven omdat je iets terug verwacht. Als het goed is geef jij het met een bepaald gevoel, en vanuit je hart. Het is inderdaad zo dat het leuker zou zijn als het van 2 kanten komt, maar niet iedereen is het zelfde.

16. Onje

Onje Niet meer actief

Dit!

Die ogen vol liefde die mij aankijken, die knuffel die alleen hij zo kan geven, het gevoel van onvoorwaardelijke liefde die hij mij geeft. De tinteling in mijn buik als hij mik vastpakt en zegt hoeveel hij wel niet van mij houdt. Dat is écht niet in bloemen of iets dergelijks uit te drukken. Liefde kan je niet kopen.

17. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liefde kan je zeker niet kopen, maar daarom is het wel ontzettend leuk dat je partner je verrast met iets.
    Bij sommige mannen zit dat er gewoon niet in dat ze je spontaan verrassen, maar om dan maar net te doen dat alsof het je niets kan schelen of het je niet interesseert dat vind ik zo'n onzin.
    Dus als jou man vanavond thuiskomt met een mooie bos bloemen of een roos oid. Dan reageer je heel koel omdat het niets inhoud??
    Dat geloof ik echt niet. Iedereen vind het toch leuk om eens verrast te worden.
    Ik hecht er zeker geen waarde aan, en als ik nu maanden niets krijg ga ik er echt niet om zeuren ofzo.
    Het gaat nml niet om het krijgen, maar om de spontane actie. Dat vind ik super leuk. Mijn man is heel lief voor mij, zorgzaam en lieve dingen zeggen enzo.
    Dat is inderdaad onbetaalbaar. Maar van de week deed hij al heel geheimzinnig. Zegt hij vanmorgen tegen mij dat ik maar even lekkere dingen moet gaan kopen, en vast wat spulletjes inpakken voor ons en de kids omdat hij een lang weekend weg geboekt heeft dit weekend.
    Nou dat vind ik super maar dan ook super leuk!!
    Je maakt mij niet wijs dat er vrouwen zijn, die dan zeggen, vind ik niks aan hoor schat, heb liever dat je je arm om me heen slaat vananvond.:(
    Misschien ben ik wel gewoon verwend met een lieve zorgzame man, die ook nog eens attent is:):D

18. Onje

Onje Niet meer actief

Waar zei ik ook alweer dat ik koel zou reageren omdat een bos bloemen niets inhoudt ???

19. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor maar ik baal er allang niet meer van. Gewoon omdat het toch niet veranderd en het blijft gebeuren (of juist niet), ik heb mijn verwachtingen bijgesteld en koop wat als ik het leuk vind voor mezelf of voor hem zonder daarmee iets terug te verwachten.

20. Angela123

Angela123 Niet meer actief

Hier ook niets ben blijer als ik thuis kom en hij heeft hier en daar wat in het huishouden gedaan. Verder als ik het nodig acht koop ik voor iedereen incluis mijzelf kadootjes.

Deel Deze Pagina