Baal dag vandaag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mir1984, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hallo dames,
    Wil graag even van me afschrijven en klagen als dat een keertje mag?
    Misschien herkennen jullie dit en kunnen we samen klagen of elkaar opbeuren, haha.
    Ik ben sinds een paar dagen verschrikkelijk verkouden. Hoest als n malle en alles zit dicht. Ik gebruik al zoutoplossing, maar dit werkt toch minder goed als neusspray. Kwam er gister avond ook nog ns achter dat de hoestdrank die je tijdens zwangerschap mag, op is :x. Lekker dan! Ikzelf en vriendlief slapen super slecht o.a. door m'n gesnurk. (en ik moet vaak plassen)

Ook wordt ik GEK van de jeuk. Heb al vanaf het begin van m'n zwangerschap last van lichte jeuk op m'n borsten, maar nu is het werkelijk overal. Krab heel de dag door. Vooral benen en armen. Iemand goede tips?? Smeer al heel de dag met olie ed. :(

En m'n ribben doen pijn door het geschop van m'n jochie. Aan de ene kant heb ik zoiets van 'leuk dat ie zo actief is', want dat geeft me toch een gerust gevoel. Maar het doet zo'n pijn, dat ik soms wel iets heb van 'nu even niet' haha.

En dan natuurlijk de bekende rug en bekken klachten, maar die neem ik dan maar voor lief.

Voor de rest gaat alles goed! Sorry voor mijn geklaag, maar soms zit ik er even helemaal door heen. :(

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hey meid!

Ik herken een heeeeule hoop in je verhaal.
    Hier ook al een weekje grieperig en moe en hoesten als een gek. Ik heb er inmiddels gekneusde ribben van aan de achterkant :(. Aan de voorkant beurse ribben van het trappen van de kleine. Gelukkig gaat het daar allemaal goed mee!

Daarnaast is mijn zoontje van 17 maanden ook nog eens ziek. Ik heb hem aangestoken. Koortsig, hoesten, verstopte neus, etc. etc. Hij zit ook nog eens in een eigenwijze 'niet'-fase, dus het kost heel veel energie.
    Slapen doe ik op zich nog wel, maar ik kan niet echt lekker doorslapen.
    Rug/bekkenklachten herken ik ook! En dan zoonlief die het liefst de hele dag gedragen wil worden en samen met mama wil 'tansen'... tja.. :)

Ook ben ik zo incontinent als een gieter momenteel en door dat hoesten heb ik aan inlegkruisjes niet meer genoeg.

Naja... kortom: hier ook een baaldag/baalweek!

Tip: zet een doorgesneden ui bij je bed! Het stinkt als een gek, maar houdt je slijmvliezen goed open dus je neus gaat niet zo dicht zitten!
    Ik stoom nu een paar keer per dag met kamillethee, dat scheelt al wel, het verzacht je keel en neus enzo.

En wat betreft die jeuk: als het echt veel erger wordt, moet je wel even contact opnemen met de VK. Het kan ook betekenen dat je je afvalstoffen niet goed meer kwijt kunt, dus hou het even in de gaten!

Zo...*klaagmodus weer uit*

Maar verder gaat het allemaal prima hoor! :D

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    moet kunnen hoor even een klaag topic openen ;)
    ik had trouwens ook zo een last van jeuk en ik heb er tijgerbalsem op gesmeerd. dit mag gewoon tijdens de zwangerschap en hielp mij beter dan olie.
    het is trouwens wel onderhuidse jeuk, dus weg krijg je het niet, maar het verlicht wel.
    hoop voor je dat je snel weer een beetje beter bent en weer lekker kunt slapen!
    sterkte en een knuffel!!!

4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Haha, moet er ook wel om lachen. Zwanger zijn is iets moois, maar aan de andere kant, al die ongemakjes.... Dat moeten mannen toch niet he. Tegen het de jeuk weet ik niks.

Ik klaag effe lekker mee:
    Ik spuug al vanaf week 7, en het is nog steeds niet klaar. Mijn bekken doen zeer, en ook mijn schaambotje steekt. Ik slaap nauwelijks en mijn man snurkt keihard. Ik heb een hele buik vol zw.strepen staan en mijn borsten zijn op half elf gaan hangen. Ook hier urine verlies, en moet regelmatig inlegkruisje verschonen. Ik zie op tegen de stuitbevalling, aan de andere kant duurt het me allemaal veel te lang. Waarom komt ze er niet uit!! Ik heb last van pijn op mijn borst en benauwd (klachten van PE) en frummel schopt steeds met haar voeten in mijn zij. Ik ben klaar met zwanger zijn en hoop dat ik snel mama ben!!!!

Zo, klaar met klagen. :p

5. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik ga ook even klagen, soms is dat echt zoo heerlijk!

Ik heb echt een super zwangerschap tot nu toe (op bekkenklachten na), dus daar ben ik op zich heel blij mee! Alleen voel ik mij gewoon niet lekker in mijn vel. Ik haat de winter, ik haat winterjassen, ik heb een hekel aan sjaals en handschoenen met een dikke buik, ik irriteer me mateloos aan bh's dragen. Het liefst loop ik de hele tijd gewoon met een pyama die 4 maten groter is, en dan zonder bv. Vind gewoon alles zooo niet lekker zitten. En ik wil de dat het lekkerder weer wordt zodat ik gewoon weer voorjaarskleding aankan. En ik heb ook jeuk over mijn hele lichaam!

Zo, dat was dat. Klaagmodus uit.

Topicstartster, beterschap en succes met de rest van je zwangerschap!

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Die baaldag heb ik vandaag.

Morgen de makelaar accoordgeven op het tegen bod, dus de komende maanden moeten we verhuizen, enorm verbouwen, waarschijnelijk een maand tot 6 weken bij mijn schoonouders wonen, en daarbij heb ik de komende weken een taak op mijn week die ik enorm K** vind.

Daarbij maak ik me zorgen over het geld na de verhuizing. We kunnen nu 600 euro per maand sparen, maar met die hypotheek nog maar 300 euro maximaal per maand.

Zou het allemaal wel lukken als de kleine er eenmaal is, en het verbouwen, pfffff zie er nu al tegen op.

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Tegen de jeuk; talk/menthol poeder en je niet te warm aankleden.

Zo een klaagverhaal moet ook kunnen hoor!
    Je hebt wel eens van die baaldagen!!

Ik heb ze net (vorige week) gehad dus hoop dat ze even uit mn buurt blijven!

8. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Bedankt voor de tip! Ja idd soms heb je gewoon van die baaldagen. Ik hoop er voorlopig ook weer vanaf te zijn. Al is de bui nog niet helemaal weg, haha!

9. Chai

Chai Niet meer actief

Vervelend zeg! :(
    Die menthol poeder schijnt inderdaad goed te helpen, daar hebben ze nu ook zalf van speciaal tegen de jeuk.

Schoppen tegen me ribben doet onze kleine meid niet gelukkig want die ligt met der voetjes tegen der gezicht aan lekker lenig.. :D
    Maar het bewegen in het algemeen kan soms bij mij inmiddels ook wel eens pijn doen of super ongemakkelijk aanvoelen.

Het enige waar ik nogal last van heb is constante moeheid, word daar soms echt door overvallen.

Deel Deze Pagina