Hallo allemaal, even een kort vraagje (helaas is mijn laptop heel irritant en werkt bijna niets meer...geen mail...geen zoekmachines...niets). Ik ben zwanger geworden via de fertiliteitsarts (clomid+IUI). Ik zal dan ook volgende week een echo krijgen in het ziekenhuis. Moet ik me alsnog aanmelden bij een vk ? Of krijg je in het ziekenhuis te horen wat je allemaal moet doen? Ik wil graag in datzelfde ziekenhuis bevallen dus weet niet zo goed wat ik moet regelen. pff...realiseer me dat ik waarschijnlijk domme vragen stel voor iemand die zo lang bezig is geweest...maar heb me nooit durven verdiepen in het geval dat ik echt zwanger zou raken. Groetjess
Na je echo bespreekt de gyn met je of je door mag naar VK of dat je onder behandeling van de gyn blijft. Mocht je doorgaan naar VK, dan kun je daar zelf mee bellen voor een afspraak en je kunt altijd in het ZH bevallen, poliklinisch. Daar zit wel een eigen bijdrage aanvast zonder medische indicatie...maar een hoop verzekeringen vergoeden het wel vanuit de aanvullende verzekering. Oh en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Na je bezoek bij de gyn hoor je of je over mag naar de verloskundige, bij mij was dit pas na 12 weken(ivm ICSI) maar bij jou zou het misschien na 1 of 2 echo's mogen.. dit hoor je dus van de gyn.. En net wat panter zegt je mag altijd in het ziekenhuis bevallen(ook als je bij de vk loopt) dit is dan poliklinisch en inderdaad afhankelijk van je zorgverzekering moet je een eigen bijdrage betalen. Word het medisch dan betaal je niets.
Bedankt ! klinkt inderdaad erg logisch. Volgens mij kun je ook niet zomaar elke VK kiezen, zal eens bij de verzekering kijken. Want de VK moet dan ook nog een contract hebben met het ziekenhuis toch? Niet elke VK zal toch naar het ziekenhuis van jou keuze gaan? Panter: heel veel succes met je ICSI! Vlinder: jij ook gefeliciteerd ! Al aardig op weg
Owja...ik heb PCOS waardoor je meer kans op een miskraam hebt. Ik weet tot hoever in de zwangerschap dat telt. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Wachtende, geen idee hoe het zit met de vk en ziekenhuis..hier gewoon een vk gebeld die in het naastgelegen dorp zit en ik wil bevallen in het ziekenhuis in de stad, dus dat maakte niets uit.. Maarja na vragen kan nooit kwaad!! En dankje, ja schiet zeker op morgen alweer 29 weken!! als ik terug kijk is het snel gegaan, als ik vooruit kijk denk ik goh ik moet nog 11 weken pff haha!
Ik heb van week 7 t/m 12 iedere week een echo gehad, vanwege n miskraam vorig jaar. Daardoor was ik nu zo gespannen en onzeker, dat ik iedere week kon komen tot de gyn aan me zag dat ik me zekerder voelde. En dat was ook zo. Ben nu bij n vk en vind dat wel fijn. Het is wel heel vreemd om te opeens niet meer in t ziekenhuis te komen. Dat was voor ons toch n soort afscheid nemen van een periode!