Eten? echt niet mamma...!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraal, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Pfffff.........ik tel tot tien, blijf geduldig, soms schiet ik uit mijn slof....maar het werkt allemaal niet. Noa is een ware machtstrijd aangegaan met mij, wat betreft het eten.

Ze hoort de magnetron..."ping", ze begint te miepen dat ze honger heeft. Vervolgens eet madam twee lepels warm eten of fruit of een toetje en dan begint het. Draaien op haar stoel. Al het andere is belangrijker dan het eten. Ze zwaait naar de kat en gaat achterstevoren in haar stoel zitten. Je krijgt er dan geen hap meer in.

Het mooie is dat ze natuuuuuuurlijk in de gaten heeft dat mamma zich ergert! Ze kijkt me dan aan met een schuin oog....(9 maanden oud en ze heeft me nu al door..(b)engeltje....) Tja, je wilt natuuuuurlijk niet dat je kindje te weinig eet...... :( Maar ik kan op mijn kop gaan staan, het gaat er niet in!

Zoals ik al schreef, ik blijf kalm (wat ook niet altijd lukt, ben ook maar een mens) maar het werkt niet. Ik heb me overgegeven aan mijn dochter...., ik leg me erbij neer!... :) Ze heeft gewonnen... :)

Conclusie? geen machtstrijd meer, dan maar geen eten, fruit, sapje of toetje. Zij legt zich er vast ook wel bij neer dat ze mamma daar niet mee heeft.... :)

Pfff.............dat moest er even uit!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik ken het gevoel!

Merel is iets jonger, maar wat kun je je druk maken om het eten van je kind!

Ik werd er helemaal gek van en ben toen ook zo gaan denken. Als je geen trek hebt, heb je geen trek. Je krijgt vanzelf wel weer honger. En toen ik die houding aannam at ze ineens zoveel als ze nog nooit had gedaan.....

Wat zijn ze dan slim hé..die kleintjes. Ze hebben ons al helemaal door.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wil ze het niet zelf doen

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Tja ze zal gewoon in de fase zitten dat ze niet zo een honger heeft.
    Idd niet die strijd aangaan, als ze honger heeft eet ze echt wel.

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    O pfff hier precies hetzelfde! En Yara is bijna even oud als noa, dus dat geeft misschien stiekem hoop. Hier is het alleen bij de groente 's avonds gelukkig, maar echt exact hetzelfde als bij jou.
    Ik maak er ook geen strijd van, negeer het gewoon, het is nu de vierde dag op rij dat ze echt niks van haar groentes op, de twee weken daarvoor ieniemienie beetjes.
    Terwijl ze eerst echt volle borden met smaak opat, je kon haar alles voorzetten!

Laten we samen duimen dat het maar een fase is en dat het vanzelf weer terug goedkomt..
    Haal jij haar dan ook uit haar stoel of moet ze van jou even aan tafel blijven zitten?

6. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hier nog zo Bengeltje....en pff wat kan ik mij er soms druk om maken,er gaat bijna niks in ( ze is ook verkouden en 4 tandjes komen door,maar goed...) en dit gaat al dik 2 weken zo...
    Eerst was de pap niet aan te slepen,nu hooguit 100 cc,en groente...dat al helemaal niet...ze probeert me volgens mij gewoon uit...maar idd je wil dat je kindje alles binnen krijgt....elke keer denk ik,geen honger ok..dan niet,maar als ze na 2 happen het alweer niet meer hoef,schiet ik toch soms uit mijn slof....en zei dan maar lachen...pff echt bengeltjes soms....

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    oww hier nog een (b)engel !
    dit eigenwijze ding van bijna 1 jaar zegt na 2 happen eten : nee
    en doet haar hand voor dr mond..

vervolgens ziet ze vlees op mijn bord liggen, en wijst naar mijn bord en zet : Die ! ! !

:x en ik mij n eigen maar ergeren dat mevrouw dr groente moet eten !

8. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik dacht dat ik de enige was...mijn ventje van bijna 7 maanden doet ook zo oervervelend met zijn eten....alles is leuker dan eten hahah

ik maak er maar geen machtsstrijd meer van...de trek komt vanzelf wel terug denk ik

maar hoop ook idd dat deze fase snel overgaat..

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hier hetzelfde verhaal......en alleen met het avondeten,
    ik heb het idee dat ze het zelf wil doen, want brood eet ze keurig op en dat pakt ze ook zelf.

Geen strijd van maken, dat is wat wij proberen. Wil ze niet, dan maar niet.

10. lidia

lidia Fanatiek lid

hier ook zo'n ..... ;) die echt zijn avond eten niet wil eten :( maar bij Damian is het alleen zijn groente die hij niet wil eten,, eten we brood of een danoontje of fruit dan is het wel goed,, heb het ook maar opgegeven :rolleyes:

hopenlijk komt er ooit een ommekeer ;)
    succes voor ieder die ook met dit "probleem zit..

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het feest der herkenning.. :D

Mijn zoontje neemt een hap, kijkt mij aan en gaat dan een soort van 'sputteren', zodat de restjes wortel hier in het rond vliegen...
    Daarna gaat hij lachen en kijkt mij zeer ondeugend aan.
    Ik probeer maar ernstig te blijven kijken en afkeurend 'nee, dat mag niet' te zeggen...
    Flessen drinkt hij niet meer leeg...

Mijn man en ik hebben hier een ander standpunt over, da's ook lastig.
    Ik wil mijn zoontje niet dwingen, terwijl mijn man zoiets heeft van: mond open en huppakee..erin met dat eten.

Ik hoop op betere tijden.

12. zonnestraal

Whuhahahahah.... :) Zit hier echt te lachen om jullie verhalen. Wat kunnen die kleintjes ons toch beduvelen he!

@Juut, nee ik laat haar dan niet aan tafel zitten. Ik negeer het totaal. Ik geef dus geen aandacht aan haar. Merk trouwens dat het wel zin heeft als ik haar prijs als ze eet. Dan doet ze "hoera", hup dan gaan haar handjes in de lucht. Maak er als het ware een feestje van. Eet ze niets, dan geef ik er geen aandacht aan en na 15 minuten proberen geef ik het op hoor. Dan gaat ze naar bed voor de nacht of gaat ze spelen op de grond...(en geef aandacht geven) Ik probeer dus echt om het eten iets leuks te laten zijn.

Nu ik dus geen aandacht eraan geef en Noa gewoon goed de nachten slaapt ben ik gerust. Ze heeft dus echt geen honger. Het drinken blijft echter een probleem, ze krijgt net 300cc binnen en dat blijft in mijn ogen zorgwekkend. Ze is verder wel allert, speelt lekker en is niet hangerig of zo.

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier ook noa wil haar brood niet meer op eten haar fles niet meer leeg drinken der fruithap spuugt ze uit! alleen haar groentehap en yoghurt eet ze goed op.
    ik heb gelezen in het boekje van het cb dat kindjes tussen de 9 en 12 maanden zoveel leren zoals zitten, staan, kruipen enz. dat ze daardoor slechter gaan eten. ze leren ineens zoveel dat het eten even niet meer interresant is voor ze.

14. zonnestraal

@ Mandy, Dat verklaart natuurlijk wel een hele hoop he!

Komt ook wel weer goed, daar ben ik van overtuigd. Ze wil echt idd alleen nog maar op de grond en kruipen/ alles ontdekken.

Trouwens wat heeft je dochter een schitterende naam... ;) :D

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Nou ben ook blij om zoveel vergelijkbare verhalen te lezen! Stelt gerust!
    En zonnestraal, ik ben het helemaal met je eens, en probeer ook om het eten iets leuks te laten blijven.
    Gek dat ze gewoon net zo lang slapen he...je zou toch denken dat ze dan 's nachts honger krijgen!

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha ook jou dochter heeft een schitterende naam :) .
    gewoon even doorzetten het zal wel weer echt zo'n periode zijn.

Deel Deze Pagina