krijgen jullie dreumessen al chips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als andere mensen chips eten wil Iman ook eten (logisch), ik geef haar dan een koekje van haar zelf.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik vraag altijd netjes aan de ouders zodat het kind niks ziet van "mag hij dit hebben"het is een kleine moeite. ik zelf zou het niet zo erg vinden maar iedereen voed zijn kinderen anders op en daar hoor je respect voor te hebben vind ik

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Deborah krijgt rozijntjes of een koekje van haarzelf, op een verjaardag soms kaas of een plakje worst, dan wil ze niet eens meer. ze eet wel van de kroepoek als we chinees hebben gehaald en dat vindt ze echt lekker, maar dat krijgt ze zelden..

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin krijgt al van alles.. zuurstok, lolly, popcorn en chips.. ff blenderen en eet smakelijk! :)

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tuurlijk krijgt mn zoontje nog geen chips maar ook mn dochter van 2 jaar en 3 mnd krijgt het bijna nooit. Zowiezo pas vanaf dat ze anderhalf was en dan nog zijn die keren op 1 hand te tellen.

Hier eten ze alleen rozijntjes, rijstwafels, soepstengels ed. Ook krijgen ze dingen als komkommer, geraspt worteltje ed als snack tussendoor

Bij oma wordt ze wel eens verwend met een snoepje of een koekje (plopkoekje ofzo) maar daar blijft het ook bij. Ze kunnen nog hun hele leven ongezond eten, op deze leeftijd zijn ze nog makkelijk tevreden.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    de cola niet vergeten he ;)

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri krijgt alleen maar gezonde tussendoortjes. Snoepen kan hij nog zijn hele leven.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En dan idd cola om de boel wat smeuïger te maken. ;)

Zonder gekheid. Ikzelf zou Justin niet snel iets anders geven als n rijstewafel/soepstengel of liga als 'lekker'tussendoortje.

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim en Lisa krijgen heel af en toe wat nibbit chips of toen we op vakantie waren, popcorn zonder suiker of zout. Alleen de vers gepofte popcorn.

verder alleen liga, of evergreen, soepstengel of andere gezonde tussendoortjes.

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Mijn zoontje van bijna 3 is nog steeds gek op Liga

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen krijgt nog geen chips. Vind ik nog te zout voor hem. Heel af en toe krijgt hij een spekje, of een koekje of rozijntjes. Op een verjaardag geef ik hem wel eens een stukje kaas.

Ik vind het vreselijk als mensen Tymen zomaar wat geven. Ik wil dat ze dat eerst aan mij of zijn vader vragen. Hij hoeft nog niet zoveel zoetigheid of andere snacks. Voorlopig vindt hij fruit nog heel lekker en dat wil ik graag zo houden. Snoepen kan altijd nog!

12. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan krijgt af en toe welleens chips.
    aan ons vragen ze altijd van tevoren of ze iets aan hem mogen geven,dat vind ik wel fijn.

13. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn krijgt 's morgens fruit, 's middags ontbijtkoek of een ander soort koek. Zijn we op verjaardag/visite, dan gebeurt het SOMS dat Glenn van MIJ of van PAPA een stukje worst of kaas krijgt. Meer niet.
    Ik zie het niet eens zitten om Glenn nu al chips te geven of snoepjes. Vind ik nergens voor nodig. Zoals andere mama's hier al zeggen: snoepen kunnnen ze nog lang genoeg.

En vind het helmaaaaaaaaal van de gekke dat andere ONS KIND iets te snoepen geven zónder dat met ons te overleggen.

Dacht dat ik een van de weinige was die er zo overdacht. Ben nu blij te lezen dat er nog meer mama's zo denken.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :oops: Euhm ik ook hoor, ik eet s morgens ligapap. Gekruimelde liga met warme melk.. =P~ en soms eet ik n liga met Justin mee (wél de 6 maanden liga, deze is t lekkerste). :)

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn zoontje is nu 13 maanden oud geweest. Echt niet dat hij al aan de chips mag. Ik zie er het nut ook nog niet van in.

16. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt eigenlijk ook nooit 'ongezonde' tussendoortjes, hij is blij met rijstewafeltjes, rozijnen, soepstengengels.

Toevallig kreeg hij gisteren bij uitzondering een paar kaas-chippies omdat zijn leeftijdsgenootje dit ook kreeg (we waren op visite).
    Nou ik heb t geweten, meneer zat onder tafel te schransen met zijn 'schat'. Na afloop zag hij eruit alsof hij oorlog had gevoerd hahaha

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hahaha leuk

18. sim

sim Niet meer actief

hoeveel liga's heb je nodig voor liga-pap? als ik een liga verkruimel blijft er weinig over :)

19. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Bij mijn CB vertelde ze juist dat er in danoontjes suikers zat van fruit en dat dit geen kwaad kon, als er maar geen toegevoegde suikers in zaten!

Zo kan je wel op alle verpakkingen kijken waar wel of geen toegevoegde suikers in zitten, dan ben je wel even zoet :p

Dus zo zie je maar geen een CB denk het zelfde over danoontjes :D

Ik geef Sem gewoon een danone en ook toetjes die wij eten zoals diverse smaken vla, maar ook Joghurtjes en kijk niet naar wat er aan suiker in zit hoor! Ben zelf ook opgegroeid met suiker en ik ben echt niet dik of zo en overal waar TE voor staat daar moet je gewoon aan denken ;)

20. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Oja en Sem krijgt ook nog geen chips hoor, niks nog eigenlijk :oops:

Ja liga, rijstewafel en koekjes voor peuters/kleuters!
    Soepstengel en van die droge tarwe kaakjes en verder weinig zoetigheid tussendoor hoor!

het enige zoete wat hij per dag krijgt is jam maar dan wel halva jam en zijn toetje dan! Diksap krijgt hij en dat is ook fruitsuikers en die wordt aangeraden door het CB ;) Ook zorg ik ervoor dat hij maar weinig siroop met heel veel water binnen krijgt :D

Ik zou als er andere kinderen bij mij waren aan de ouders vragen wat ze wel of niet mogen hebben en verder is het aan de ouders omdat zelf te bepalen :D

Deel Deze Pagina