Fatih heeft nog nooit chips gekregen! Ik denk ook niet dat ik hem voor zijn 2de jaar dat geef. Hij krijgt 1 keer in de week zo'n nijntje koekje. Hij is al te zwaar, als ik hem dan ook nog eens chips en andere lekkernij ga geven dan heb ik dalijk een baby met overgewicht. No thanks.
Anders lees je mijn post nog eens door, en groente en fruit zonder allemaal troep erop is echt nog wel te koop, dan moet men iets meer moeite doen dan de super de boer om de hoek, doe ik namelijk ook, ondanks dat ik alleenstaand ben met 5 kids, waar een wil is.... Voor de genen die wel de moeite hebben genomen mijn link aan te klikken en de filmpjes te bekijken, wij vermijden dat spul al jaren en als ik toch per ongeluk iets eet met die troep erin heb ik direkt buikpijn en andere ongemakken.
Los van het feit dat wij bijna nooit chips in huis hebben. Als dat wel zo is die enkele keer, krijgt Jaime dus geen chips. Laat ze eerst idd maar gewoon leren eten. Ze heeft de chips niet nodig voor haar groei dus waarom wel. Ze krijgt wel tussendoortjes, maar dan bv druifjes, een volkorenbiscuitje. Met Sinterklaas mocht ze wel een paar pepernoten. Maar wat ik dan merk is dat ze 's avonds minder honger heeft. Het maagje is gewoon snel gevuld. Op haar boterham krijgt ze stroop, smeerworst, smeerkaas. Jam vindt ze niet lekker en chocopasta vind ik niet nodig. groetjes Sensee
ach als het daadwerkelijk allemaal zo slecht zou zijn dan was ik hier allang niet meer geweest. ik kreeg als kind ook chipjes, groente uit pot of blik en wel een lnge vinger enz.
Lang mee gelezen,ga nu toch wat zeggen....Geef je kind lekker zoiets als JIJ vind dat je kind eraan toe is,en of dat nu met 1,5 jaar is of met 3 jaar.Doe voorral waar JIJ je goed bij voelt.Geef je het niet prima,geef jij het wel ook prima.Maar als ouder beslis jij.... Dit is niet specifiek voor iemand bedoelt,maar gewoon in het algemeen.
@erlida, vind ik ook, heb je helemaal gelijk in. Het zou alleen mooi zijn als mensen zichzelf wat meer onderwijzen over wat ze eten en wat er in zit zodat je ook ECHT de juiste keus voor jezelf kan maken.
Tuurlijk,dat is ook zeker zo.Maar de juiste keuze is voor iedereen weer anders.....Ik bedoel,als ik een pak koekjes leeg eet weet ik heus wel dat dat slecht is.Zo weet ik ook dat als ik mijn oudste patat geef als avond eten ,dat dat slecht is.Maar zolang je die "slechte'keuzes beperkt is dat toch geen ramp......En ik denk dat een heleboel mensen echt wel weten wat slecht is of niet,maar om nou hele verpakkingen daar voor te gaan napluizen....Ik denk altijd maar,alles waar TE VEEL voor staat is slecht.....Je kind elke dag bv wortels geven als snack is ook niet goed,dus ja waar trek je de grens als ouder....
Nou omdat je dus ongemerkt wel heel veel dingen binnekrijgt die je niet hoort te krijgen, zie mijn link, net als suiker, weet je wel hoveel suiker een mens eet en aan hun kinderen voeren ongemerkt? Ach die actimel ziet er wel gezond uit, vifit ook, huppa, in de boodschappenkar, light mayo? doe maar, light koekjes, ach waarom niet, daar maak ik mij zo ontzettend druk om, omdat ik al jaren daar me in verdiept heb, hoe ongelofelijk slecht het is, wat men allemaal verorbert, zonder dat men erbij nadenkt wat al die stofjes zijn en wat ze met je doen. The tricky thing is namelijk dat je geen klachten/symptomen binnen een dag hebt of binnen een week of maand, maar pas na jaren, al die stofjes richten ongemerkt sluimerend schade aan in je lijf. Wij hier in huis eten bijna niks meer voorverpakt, ik geloof er niet in, dat "zij van de overheid" wel weten wat goed voor ons is. Doe mij maar lekker natuurlijk, zoals het hoort. Maar goed , nuff said, voor degene die er voor open staan wat ik vertel is de boodschap al wel duidelijk dus ik ga er niet eindeloos over doorbreien. ik geef graag de informatie en kennis door die ik heb opgedaan de afgelopen jaren en men moet er zelf mee doen wat ze willen.
Ik heb het niet over 'Zij van de overheid' ,Maar over de keuzes die elke ouder moet maken zoals hij of zij het goeddunkt.En of het nou voorverpakt,macrobiotisch,biologisch of kunstmatig is,alles waar je teveel van eet is schadelijk.Dus ook de niet voorverpakte,ozo gezonde produkten.En iedereen weet dat er in voorverpakte,en zeker de light,produkten Toegevoede stoffen zitten die alles behalve goed voor je zijn.Maar zo is ook aangetoond dat groente bv uit pot niet minder gezond zouden zijn tegenwoordig als vers......Dat artikel uit je link is er een uit amerika,nou als er idd 1 land is waar ze de meeste troep in het eten stoppen is het amerika wel.....Wij hier in nederland hebben zulke strenge eisen voor 'verandwoord' voedsel dat dat artikel hier helaas niet op gaat.......Er is idd een hoop op de markt met valse beloftes,Maar als het niet schaad......Kijk bij sommige mensen baat het wel,Geef mensen een placebo tegen hoofdpijn en het werkt..........Maar goed Nogmaals,er is er maar 1 die de beste keuze kan maken voor het kind,en dat ben jij als ouder.Dus vind jij dat je het goed doet,dan is dat jou/jullie keuze ieder voor zich!
Laatst had ik het ook. Kreeg hij ineens een lange vinger zonder dat het aan ons gevraagd werd. Ik was helemaal verbluft helaas, later was ik boos. Ik wil niet dat hij een lange vinger krijgt, maar dat vind ik niet het ergste. Dat dat zomaar zonder aan ons te vragen hem gegeven wordt, daar was ik echt boos over. Wij zijn de ouders, dus wij bepalen wat hij te eten krijgt. Stel je nu voor dat hij allergisch was ofzo? Lekker dan....
Dat is dus niet waar! en dat is wat ik precies bedoelde met het vertrouwen op "zij van de overheid: , zij stellen die "strenge eisen" ,het is allemaal niet zoals ze het doen lijken, geloof me.
Helemaal met je eens. Bewust een keertje 'slecht' is zo erg nog niet, daar ben je zelf bij. Het gaat om alle rommel die je onbewust binnenkrijgt, en dan vooral producten waarbij de reclame suggereert dat iets 'gezond' is. Zo erger ik me aan Adez, een zogenaamd gezond drankje, omdat er soja en fruit in zit. Ja, lekker, het staat ook stijf van de kunstmatige zoetstoffen. De hoeveelheid soja is zo laag (1,1%) dat je het nooit serieus kunt nemen voor je eiwit-intake. Lijkt erop dat ze het alleen voor de sier hebben toegevoegd. Verder is het vooral water, zoetstoffen en vruchtensap concentraat. Vroegah was het gemakkelijker, toen waren dit soort nep-gezondheidsclaims op eten gewoon verboden, en mocht een product niet meer vitamine en mineralen bevatten als het van nature bevatte. We worden genaaid waar we bijstaan...
Ik begrijp ook echt wel wat je bedoelt,en je hebt ook zeker met bepaalde punten gelijk.Ik vind alleen dat iedereen zelf moet weten waar hij of zij voor kiest.Daarrom zei ik eerder al, de meesten zijn echt wel op de hoogte van deze zaken,maar iedereen maakt zijn eigen keuze hierin....Ik geef eerlijk toe,ik ben een potjes moeder,toch maak ik het liefste vers klaar.Maar dat is ook een beetje gemakzucht,die potjes.Maar met mate kan slecht voedsel af en toe echt geen kwaad....
Ik weet ook dat veel mensen op de hoogte zijn van sommige zaken, wat ik probeer duidelijk te maken is, dat ze ons erger proberen te naaien dan we denken, met hun zogenaamde wetten en protocollen en dat ik mij zorgen maak om uitspraken als "dat ze erg strenge regels hebben wat de voeding betreft in NL" en "ze zullen heus niks in het eten doen waarvan ze weten dat het slecht voor ons is". Niets is minder waar.
Misschien ben ik wel pessimistisch, maar ik geloof helemaal niet dat veel mensen van dit soort dingen op de hoogte zijn. Als ik zie hoe gemakkelijk men van alles eet, en ook aan baby's te eten geeft, zonder zich erin te verdiepen, met als argument dat als het slecht zou zijn het heus niet verkocht zou mogen worden... dan geloof ik neit dat er veel mensen van op de hoogte zijn.
Mijn man en ik koken de laatste jaren niet meer met pakjes maar met (verse) kruiden. Laatst had ik ivm met ziekte toch maar eens een sauspakje gehaald en las eens wat erin zit... niet normaal zeg, hoeveel E-nrs en dergelijke er achterop staan!