krijgen jullie dreumessen al chips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ben het helemaal met je eens!

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben daar dus niet zo "makkelijk" in , ik lach me dood om die "strenge regels" , dus omdat "zij" die regels hebben bepaald is het per definitie maar ok, goed en veilig? Nee zo makkelijk koop je mij niet om, sorry.

@chantal1984, wil je mij aub niet meer pb-en? Ik heb je al laten weten dat ik het niet meer lees. Thnx :)

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Aan jou de keus.. denk dat je niet altijd zo moet twijfelen aan het systeem..
    Zolang jij wil vind je overal wel anti mensen, mensen die hoog van de toren blazen maar eigenlijk net niet weten waar het precies over gaat.
    Maar goed ieder mens is anders.. je moet zelf weten wat je er van vind..
    Alleen er is echt niks mis met het voedsel..
    Wij zijn hier o.a in Nederland niet voor niks de oudste mensen ter wereld.

4. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    mmm..tja, ik zou het niet zomaar geven, ik zou het zeker de mama of papa even vragen.
    Valentino is wel een snoepkont, bij opa's en oma's krijgt hij veel snoep, en ja ook hier is een snoeppot en zijn er chips..
    Thuis krijgt hij zelden chips, wel regelmatig een snoepje mits zijn brood netjes gegeten is die dag, als het een vervanging wordt dan krijgt hij het niet.
    Zijn we op een verjaardag dan laat ik m gewoon eten wat hij wil,ik snap daar het probleem niet van...ook wil ik even benadrukken dat dik worden niet alleen komt door teveel of te vet eten, maar ook door gebrek aan beweging, Valentino is elke dag minstens 1 uur buiten aan het spelen en aan t rennen, en 1x in de week peutergym en dan compenseert denk ik ook.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Jij bent lekker bezig 8)

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    tja...wordt ik tenminste niet genegeerd..hihi ;)

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@mamadeluxe.... Ik zal je niet meer een pbtje sturen maar aub maak je niet zo druk als er meiden zijn die WEL een chipje geven... we weten nu wel dat jij dat niet doet en dat jij allemaal dingen eet die jij goed vind.... mij god zeg, je vraagt aan mij of ik me aangesproken voel door bepaalde reacties maar dat is niet zo ik denk gewoon anders dan jij en denk eerder dat jij je aangesproken voelt maar goed...

ff weer ontopic... iedereen moet gewoon doen wat hij/zij goed vind.... Laat die kleinetjes af en toe ook eens genieten en wil je ze geen koekje of chipje geven dan hoef dat niet.... Doe wat jezef denkt dat het beste is ! :D

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

zolang dat soort regels nog in overleg met de fabrikant gaan.. schiet het niet zo op denk ik :)

daarbij gaan die regels vaak over andere dingen dan over wat je je kind voorzet

maar al die E-nummers zijn ook niet allemaal even charming toch..

en van 1 schaaltje chips word je niet dik (althans.. meeste mensen niet)
    en van niet sporten word je ook niet per definitie dik

toch kan het geen kwaad om te kijken wat je nou precies eet...

ik kijk bijv. als ik vleeswaren koop.. hoeveel vlees er nou daadwerkelijk in zit
    dat is soms best schokkend :)
    plakjes ham die maar voor 50% uit vlees bestaan..
    nr. 2 op de ingredientenlijst is dan meestal suiker..
    en tja sorry... maar dan smaakt het wat mij betreft alweer wat minder :)

dat zijn van die kleine dingetjes.. ham is heel niet ongezond
    maar de vraag is eerder: wat zit er nou in die ham?

ben bang dat dat ook geld voor chips, snoep en de normale dingen zoals boterhammen en je avondeten.
    kan geen kwaad om af en toe eens te lezen wat je eet dus.

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Suiker? Geloof ik toch echt niet.. Zout wel en vocht..
    De fabrikanten hebben echt niks in te brengen.. en de E nummers kun je allemaal nazoeken op internet..

10. Saskia78

@kalush: dus ik ga er vanuit dat jij je vleeswaren ook checkt morgen in de supermarkt? :)

meestal noemen ze het dextrose
    en soms heet het anders

maar het idee is dat als je dextrose in het vlees spuit.. het vlees meer water vast houd

en het dus lijkt alsof je meer vlees krijgt.

11. Saskia78

voor de liefhebbers.. is er een boekje dat heet "not on the label" met wat leuke voorbeeldjes

oa hoe het okmt dat van die zakjes sla er altijd zo mooi groen uit zien.. wat er met je vlees gebeurd

vond het een schokkend boekje toch wel :)
    heb hem niet helemaal uitgelezen omdat de eigenaar het weer terug wilde... maar vond het wel eh. tja.. apart om te lezen zegmaar

(dat met die sla.. was volgens mij iets met chloor en zuurstof.. weet niet meer hoe dat zat.. kan het weleens opzoeken maar in feite doet het er ook niet zo toe)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De marketingafdeling zegt niet voor niets: zet 0% vet/suiker/cholesterol/zout/whatever 'toegevoegd' op het etiket.
    Ze weten namelijk dat zo'n kreet beter verkoopt.
    Mensen lezen namelijk niet goed, en mijn ervaring na een aantal jaren op fora over babyvoeding is dat veel mensen ook echt GELOVEN dat er geen suiker in de danoontjes of de diksap zit...

Mijn ervaring is dat het merendeel van de mensen gewoon de suggestie van gezond zijn op een verpakking voor zoete koek slikt. En dat weten ze in Wageningen ook drommels goed!

Dat is een opmerking in de categorie 'mijn opa rookte een pakkie sjek per dag en sloeg dagelijks een fles jonge klare achterover en hij is 96 geworden... 8)
    Natuurlijk KUN je eten. Je MOET eten, anders overleef je niet. Maar het is wel verstandig om op te letten WAT je eet, en HOE je het eet.

Ja, maar WIE wil ons doen geloven dat groente en fruit buiten het seizoen 'gezond' zijn? Hou je gewoon aan het seizoen, dan is de kans groter dat je goed en veilig eet EN je eet een stuk gevarieerder!

Als je echt op veilig witl spelen, dan niet uit je eigen tuin! Je weet niet wat er in de grond zat voor je die ging gebruiken, je weet niet waar je buurman de roosjes mee bespuit, je weet niet wat er in een stedelijke omgeving allemaal op je moestuin neerdwarrelt... :)

Klopt. Ten aanzien van voedselveiligheid zijn de regels streng. En de Warenauthoriteit zit ook niet stil.
    Maar er zitten heel wat mazen in de regels, en de marketingjngens- en meisjes van de voedingsindustrie weten die ook feilloos te vinden.

Ik ben het niet met je eens, ik kom te vaak in Afrika en Azie om te zien wat de gevolgen van GEEN schoon drinkwater zijn: dat kost levens!
    We zijn niet voor niets schoon, en laten we dat vooral zo houden.

Genieten mag. Maar denk voor je doet, vooral als het om erg jonge kinderen gaat!

13. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Dat is het probleem mensen lezen niet verder dan hun neus lang is.. Yakult bv, is best goed alleen dan moet je de rest van je leven dit blijven drinken want je lichaam stopt met de aanmaak omdat je het zelf al tot je neemt..

En dat is met veel meer dingen zo..

Wat betref jonge kinderen en oude mensen.. ja die zijn kwetsbaar.. maar dat betekend niet meteen dat ze niks mogen hebben..

Ik lees veel etiketten.. niet alleen om te kijken wat voor gekke middelen er toegevoegd zijn maar let ook op koolhydraten..

Op het moment werk ik in de zuivel.. op vrij hoog niveau.. ik werk nauw samen met de keuringsdienst en het voormalige COKZ..
    Ik heb de hoogste certificaten behaald.. en weet wat er speelt.

Ik durf mijn handen in het vuur te steken voor de producten die wij maken.

Ook heb ik bij de grootste koekfabriek van Nederland gewerkt.. dat is weer een heel ander product.. maar alles valt terug te lezen op de verpakking.. wil je het niet hebben, koop je het niet.. maar het wordt eerlijk vermeld.

Ik denk dat je niet te krampachtig met eten om moet gaan..
    Maar opletten moet je altijd..

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is geen probleem, dat is gewoon een feit! Net als het feit dat veel mensen blindelings vertrouwen op de overheid en de regels.
    En marketeers maken daar gebruik van.

Het leukste vind ik waar die Japanse dokter in de jaren 30 die bacterien vandaan haalde...uit babietjespoep :D

O, ik vertrouw er inderdaad ook gewoon op dat op de verpakking staat wat er in zit! En ik weet dat de Warenauthoriteit best alert is.
    Maar het gaat ook niet om de ingredientenlijsten wat mij betreft, het gaat om de suggesties en ideeen over wat 'gezond' is.

15. Saskia78

mja punt is niet wat op de verpakking staat.. maar meer wat je DENKT dat op de verpakking staat :)

en ben bang dat danoontjes en diksap en dergelijke daar best hele goede voorbeelden van zijn :)

en volgens mij is suiker niet per definitie slecht voor je.. maar omdat het echt overal in zit eten we er gewoon nogal veel van..

16. chantal1984

Dus dan vertrouw je ook een beetje op de overheid en alle regels... ;)

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    En dat is precies wat ik probeer te zeggen, ook over dat MSG (e621) e.d , ja in elk product zit de zogenaamde toegestane hoeveelheid, maar aangezien het in zo enorm veel producten zit, krijg je er al heel snel veel te veel van binnen! Dus uiteindelijk betekenen die regels dan weinig meer.

18. chantal1984

even een algemene vraag/opmerking, kijken jullie ( de gene die dus tegen suikers en stuff zijn ) dan ook op elk product wat jullie pakken/kopen in de supermarkt naar hoeveel %suiker er in zit en welke E-nummers ? Dit is toch onbegonnen werk :( .... dan hebben jullie wel lange supermarkt bezoekjes....

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, ik vertrouw er op dat men zich aan de regels houdt. Of die regels dan verder kloppen laat ik in het midden!

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee hoor, je hoeft maar een keer te kijken en dan weet je of iets wel of niet kan. Kan het niet dan kijk je er verder nooit meer na. Hooguit kijk je opnieuw als er 'vernieuwd' op de verpakking staat of zo.

Deel Deze Pagina