krijgen jullie dreumessen al chips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb liever suiker in mijn eten dan zoetstoffen. Met suiker hebben we al eeuwen ervaring. Daarvan WETEN we wat het doet en hoe je er mee omgaat (gewoon niet teveel van nemen). Zoetstoffen zijn doorgaans te nieuw om eeuwenlange ervaring mee te hebben.

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

En weet je ook al die E nummers uit je hoofd ? :(

Zoetstof is een vervanger voor suiker en is beter dan suiker... op cb is ook gezegd dat je beter zoetstof kan nemen dan suiker... en omdat het nog niet eeuwenlang bestaat wil dat nog niet zeggen dat het dan ook niet goed is....

3. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    er is in italie onderzoek naar zoetstof gedaan en daar is uitgekomen dat het kankerverwekkende stoffen in zitten! :(
    alles wat je eet is niet goed voor je, overal is wel onderzoek naar gedaan! daarom eet ik gewoon wat ik lekker vind! en mijn kindjes ook!maar met mate :)

4. chantal1984

Tegenwoordig vinden ze overal wel stoffen in waar je k van kunt krijgen, bv: Melk of Honing, iedere keer hebben ze wel wat anders... Ik eet ook net als jij en vele andere met ons gewoon wat ik wil eten alleen inderdaad met mate ;) ... maar al die onderzoekjes daar word ik zo moe van want ze zegen de ene week dit en de andere week dat ... nou dan ken je je net zo goed op sluiten in een kamertje hoog in torentje en nooit meer er uit komen want dan kan je neits meer eten... toch ?! :D

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Kom ik even tussendoor: ik weet niet zo veel over eten en toegevoegde middelen enzo. Maar zoetstof is echt niet goed voor je hoor. Zeker niet voor kinderen!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mwah ik denk idd dat zowel suike als zoetstoffen niet echt geweldig zijn

beiden uitbannen is nogal lastig.. dus ik gebruik ze over het algemeen gewoon allebei
    dat maakt namelijk de totale inname suiker lager.. en de totale inname zoetstoffen ook

echter blijft het een feit dat er inmiddels in alles wat je ind e supermarkt koopt ong. suiker EN/OF zoetstoffen zitten
    dus hoe je het draait of keert. je er toch altijd veel van binnen krijgt.

en nee ik lees niet altijd alle verpakkingen :)
    net als alle andere mensen haal ik namelijk vaak gewoon dezelfde boodschappen
    en gezien ik niet 100% anti-suiker of anti-zoetstof of anti-vet ben kan het ook geen kwaad om spontaan wat mee te nemen en dan later eens te kijken (of om gewoon eens niet te kijken..)

tis misschien een beetje (on)gezonde nieuwsgierigheid waar ik last van heb :)

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Welk cb ga jij heen? Mag ik dat nummer? Want dan ga ik ze direct vragen of ze wel helemaal lekker zijn daar! :confused:

Het lijkt mij dat iedereen al heel lang weet dat zoetstoffen troep is, neem dan (riet)suiker als je dan toch zo nodig suiker wilt gebruiken. Oók is het schokkend dat er recepten de ronde gaan met (vleoibare) zoetstoffen erin verwerkt, zoetstoffen mogen NIET verhit worden, omdat dat gevaarlijk is voor je gezondheid.

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik doe dat ja, omdat ik dat belangrijk vind te weten, ik hoef niet veel te kijken aangezien ik niet veel kant en klare producten koop, ik maak het meeste zelf (ook niet veel moeite en heel leuk te doen als het in je routine zit) , en als je eenmaal weet hoe en wat van de meeste producten ren je zo door de winkel heen hoor. Het is een beetje hetzelfde als je kindje een allergie heeft, je raakt heel snel bekend met wat waar in zit hoor!

9. chantal1984

Ach jah zoestof, suiker, E nummers, het maakt mij persoonlijk allemaal niet uit... Ik koop wat ik wil en of er de ene keer meer suiker in een product zit dan de andere keer dat maakt mij niet zoveel uit... ik let heus wel op dat wij allemaal niet te veel suiker binnen krijgen maar ik ga echt niet al die producten na lezen op suikers en vetten... zo af en toe iets lekkers voor die kleine is echt geen ramp hoor...

@mamadeluxe: ze zijn op dit cb helemaal lekker hoor, :) ze zeggen ook dat een koekje op ze tijd helemaal geen punt is als je het maar niet te vaak geeft :D en daar ben ik het helemaal mee eens ...

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Het hoeft je ook niks uit te maken, je mag! Iedereen mag dat zelf beslissen, maar waarom kom je hier steeds terug om dat te zeggen? het is net zo goed ons recht om ons er wel druk over te maken.
    Kom je hier terug om mij/ons in de neus te drukken dat je vindt dat we overdrijven, want dat weet ik nu wel dat je dat vindt. Ik geloof ook niet dat iemand het hier persoonlijk over jouw eetgedrag heeft (meer in het algemeen) jij bent de enige die hier steeds terugkomt om als een spelletje alles tegen te gaan proberen te spreken (lijkt het). als je een andere motivatie hebt en ik nu compleet fout zit, laat het me weten! ;)

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gewoon een beetje gezond verstand... zoveel mogelijk pure producten, weinig saus uit potjes ed. Voor de kids let ik wel beter op dan wat ik zelf koop... dat is 1x wat werk om te kijken welk merk me bevalt en dan koop ik dat gewoon in het vervolg. Dan duren mijn boodschappen bezoekjes niet langer dan bij een ander.

Verder wordt er gewoon weinig gesnoept hier... druifjes vind mn dochter ook snoep, net zoals kleine tomaatjes, zoete paprika enz. Het merendeel van wat ze thuis krijgt vind ik verantwoordelijk en gezond en die paar keer dat ze dan "zondigt" vind ik het ook niet erg, dat is dan meestal bij oma. Denk dat er niks mis mee is bewust omgaan met wat je koopt... je hebt tegenwoordig zoveel keuzes dat er genoeg verantwoorden en lekkere dingen bij zitten.

12. chantal1984

Mij hemel zeg, hoe kom jij er nou weer bij dat ik jou en andere steeds aanval :( .... ik zeg gewoon mijn mening en reageer op andere dingen... jij moet toch ook telkens zeggen dat jij er op tegen ben en dat al die dingen zo slecht zijn, en omdat als je goed leest ben ik niet altijd negatief tegen iedereen ! ... pff mens maak je niet zo druk zeg .....

13. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    mijn schoonzusje heeft hewt een keer gepresteerd om ons zoontje van toen 10 maanden een chocolade koekje te geven, en s'avonds een stuk frikandel.
    We hadden gevraagd of ze even iwlde oppassen, en een hele lijst kant en klaar neergelegd wat hij mocht hebben (en zat ook in de tas) komen we erachter via mijn zwager dat hij chocola en een halve frikandel heeft gehad.......AAAAAAARRRRGGGHHHHH!
    dat kun je toch niet menen? Hoe dom kun je zijn, om dat aan een kleintje te geven?!
    Bij ons krijgt hij ook nog geen chips hoor!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De nummers die ik weten moet ken ik ja. Net o gemakkelijk als je telefoonnummer onthouden hoor, het zijn maar 3 cijfertjes per E-nummer.

Nou, dan wil ik wel eens weten hoe die hun papieren gekregen hebben, zaten die gratis bij de natrena of zo?
    Zoetstof is NIET beter dan suiker. Zoetstof houdt je lichaam voor de gek waardoor de zin in zoetigheid alleen maar toeneemt. Je kunt jezelf en je kinderen beter gewoon aanwennen om minder zoet te eten en te drinken. Dan heb je geen suiker of zoetstof nodig.

15. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @chantal, hoe ik daar bij kom, je voegt helemaal niks toe aan dit topic en (tegen mij gerichte) sarcastische opmerkingen, moet ik ze allemaal weer ff opzoeken voor je ?(om over je ongelofelijk kinderachtige mij voor van alles uitmakende pb's nog maar te zwijgen) Geen probleem je te quoten hoor.
    Ik geef hier gewoon féiten en niet eens zozeer mijn mening!
    Maar goed ik ga jou dan wel ignoren, ignore mij dan ook maar.

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Precies.

17. chantal1984

Nou moet jij eens goed luisteren ! Ga nu niet de rollen omdraaien en zeggen dat IK jou sarcastische pbtjes stuur, JIJ bent begonnen om via pbtjes MIJ te gaan vertellen wat JIJ allemaal slecht vind je wilde me zelfs een hele lijst sturen met dingen die slecht voor je zijn... Een forum is om op andere te reageren en als jij het niet eens bent met mijn mening hou dan gewoon je mond en respecteer het gewoon, als ik in dit topic wil reageren op iemand dan mag dat... Ik vind het oneerlijk van je dat je de rollen omdraait ! ik heb je 1 bericht gestuurd dat je op je bloeddruk moest letten en voor de rest heb ik gewoon gereageerd op jou pbtjes.... Mens ga iemand anders lastig vallen zeg ! pfff :)

18. chantal1984

Het is ook niet zo dat ik die kleine veel suiker geeft, en ik ga ze ook zeker aanleren om niet te veel suiker te geven .... en zoals ik zeihet cb zegt dat een koekje op z'n tijd niet slecht is maar met mate... daar zeggen ze toch niets verkeerds over ... a;thans vind ik hoor :D

Ik verdiep me niet in die E nummers vandaar dat ik niet weet dat het maar een paar cijfers zijn...

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nee, ik heb je een pb gestuurd waarom je zo'n toon had, meer niet, en aan jouw pb's (degene die ik wel gelezen heb) en je toon hier zou jij op je bloeddruk moeten letten meisje. Bovendien heb je meer dan alleen iets over bloeddruk gezegd, maar anagezien het in de forumregels staat dat je geen pb's publiekelijk mag maken, doe ik dat dan ook maar niet.
    Je bent WEL sarcastisch bezig hier vanaf het begin, je hamert steeds over ja "1 koekje kan toch geen kwaad :) " niemand had het over 1 koekje, dat heb jij er zelf van gemaakt, je weet heus waar ik op doel, je zoekt continu de confrontatie op, bovendien zoals ik al heb gezegd, ik post niet mijn méning maar féiten. Je zegt trouwens net zelf dat je geen idee hebt wat die E-nummers zijn, waarom meng je je dan uberhaupt in deze discussie op een manier van dat wij overdrijven als je zelf helemaal geen weet er van hebt :(
    Dit is het laatste wat ik aan je kwijt wil, dag chantal.

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou dames..vrede op aarde was het toch? of ownee, de kerst is al weer voorbij ;)

Laat elkaar gewoon met rust nu.. lijkt me beter.

fijne jaarwisseling!

Deel Deze Pagina