Ik let op mijn bloeddruk hoor ... .... als je er niet tegen kunt dat ik antwoord geef of vraag dan ga je toch lekker ergens anders kijken ... ik heb geen zin meer om mijn woorden aan jou vuil te maken... Ciao
Ik geloof ook niet dat er iemand is die zegt dat af en toe een koekje als tractatie verkeerd is. 't Gaat meer om de dagelijkse maaltijden en de stapeling van goede of minder goede dingen. Maar nogmaals, als je je kind ziek ziet worden van iets uit de omgeving, of als je je zelf steeds belabberd voelt na contact met iets verkeerds, dan kijk je echt heel anders tegen de dingen aan.
tuurlijk is het zo dat als je kind er last van heeft je dan bewuster met eten om zal gaan, maar wie kreeg hier als ouder vroeger niet een koekje en wat anders lekkers bijvoorbeeld op zondag altijd bij ons. en ook aten we elke vrijdag lekker patat met frikandel of kroketten! nogmaals ik ben er niet slechter vcan geworden, mijn kindje van 5 mag elke dag een snoepje en ik denk dat heel veel kinderen dat krijgen. ze moet echter wel eerst haar bordje leeg eten en haar fruit en zuivel gehad hebben. degene die zijn kinderen eten gen zonder e nummers en suikersen dergelijke is niets mis mee en degene die zich niet druk maken en van wie de kinderen geen last krijgen van verkeerde e nummers of suikers of dergelijke is ook niks mis mee. Iedereen weet wat hij/zij doet en doet het als het goed is in het belang van zijn EIGEN kind. en je bent geen slechte ouder als je je kind wel snoep enzo geeft! e ook niet als je het ze niet geeft. laat iedereen zijn eigen keuzes maken en respecteer dat.
Ik kan niet voor dirksmama spreken maar spreek voor mezelf, ik respecteer ook een ander zijn manier van voeden, maar of er niks mis mee is dat iemand het niks boeit, nee ik vind dat daar wél wat mis mee is, en daarom vind ik het persoonlijk ook belangrijk dat mensen/moeders beter geinformeerd worden. Let wel, dat ik het hier heb over mensen/moeders die niet gemiddeld voeding geven aan hun kind en heel ajmmer, maar waar is het zo dat er kinderen zijn die enorm slechte voeding krijgen, omdat sommige mensen er dus niet van bewust zijn dat het belangrijk is dat ze eerst , zoals jij zelf zegt, de groente, fruit, granen en zuivel binnen krijgen. Het is niet alleen als ouder je verantwoordelijkheid om je kind op te voeden tot een welbespraakt, respecterend gelukkig mens etc. maar ook is het als ouder je verantwoordelijkheid om je kind goed te voeden en juiste eetgewoontes aan te leren. Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt, maar ik heb even een voorbeeld, je zegt dat je niet slechter van een frikandel bent geworden, welnee natuurlijk niet, maar er zijn ZAT kinderen die dat veel vaker krijgen in de week, frikandellen en andere snacks zitten bomvol msg om maar even 1 van de vele toevoegingen te noemen, nu wordt msg (e621, mononatriumglutamaat, ve-tsin) enorm veel gebruikt bij de chinees, hoeveel mensen dat er zijn die hebben geklaagd over voedselvergiftiging ofandere maag-darm klachten na het eten van chinees, nu blijkt dat meer als de helft van die mensen helemaal geen voedselvergiftiging hadden maar een reactie op MSG, snap je waar ik heen wil? Er zijn een heleboel mensen dat rondlopen met vage klachten (hoofdpijn, migraine, langdurig diarree, gasophoping in de darmen etc. etc.) waarvan de oorzaak heel goed kan liggen bij de inname van bepaalde e-nummers of teveel suikers. Een dame die ik persoonlijk heel goed ken, drinkt elke dag zo'n anderhalf liter sinas weg (en nee dta is niet extreem, heel veel jongeren doen dat élke dag), nu klaagt zij al járen over maag darm klachten en ik kan haar niet aan het verstand krijgen dat dat heel goed kan komen door die enorme bult suiker dat zij elke dag moet verwerken (nog niet gesproken over de rest van haar voeding), nu zou het niet de moeite waard zijn om niet 10 dagen of meer in de maand verlost te zijn van enorme buikkrampen en aanhoudend diarree als ze het eens zou proberen te minderen met suiker. Volgens haar komt het gewoon omdat ze volgens de huisarts een spastische darm heeft (ja mijn darm zou ook spastisch worden van zo'n dieet).In dit vehraal kan je de sinas natuurlijk ook vervangen door appelsap, chocomel, snoep, cakes, koek, zoete melkproducten, etc. Er zijn schrikbarend veel mensen op deze wereld die rondlopen met de handtasjes vol medicatie voor dergelijke klachten terwijl de oorzaak veelal ligt bij verkeerde voeding. Bij mij persoonlijk, toen ik anders begon te eten bleek ik ook klachten te hebben waarvan ik niet wist dat die er uberhaupt waren (vermoeidheid, vaak buikpijn, schimmelinfecties tijdens zw.schappen etc. ) en ik voel me tien keer beter als dat ik dacht dat ik me al voelde!
Mijn dochter krijgt ook weleens een koekje of een stuk fricandel , of een stukje taart toen ze jarig was ... so what , daar ben ik zelf ook mee opgegroeit en wat denk je dat er vroeger op het eten stond wat er allemaal inzat , Nee dus , en de mensen zijn daar ook allemaal oud mee geworden ... zolang ze haar voedingsstoffen en vitaminen maar binnenkrijgt vind ik het prima ! Zo laat ik ook de mensen in hun waarde die dat niet doen .. prima ga je gang , ieder zn eigen , toch ?
ik ben het natuurlijk niet eens dat ouders hun kinderen dagelijks late snacken als avond eten en geen gezonde dingen geven, maar dat is ook verwaarlozing. dat is een heel ander verhaal dan je kind in het weekend eens wat lekkers te geven! teveel is niet goed en ik denk dat veel mensen dit wel weten! maar je zal je verbazen hoeveel kinderen geen ontbijt krijgen voor ze naar school gaan! verantwoord snoepen kan zeker wel naar mijn idee! daardoor wordt niemand slechter! maar ik vind het knap dat jullie zo bewust er mee omgaan, ik doe het jullie neit na omdat ik het zelf veel te lekker vindt! maar daarom stop ik mijn kinderen er niet mee vol! zij krijgen het met mate!
Hey maar de mijne krijgen dat ook héus wel af en toe hoor! Ik bedoel ik heb eentje van bijna 11, nou die scheep je niet altijd af met een appel hoor, geloof me Ik dwing het ook niet aan mijn kinderen op, evenmin als mijn geloof, ik geef ze dat voorbeeld en op een gegeven moment hebben ze een bepaalde leeftijd, zoals mijn oudste dat ze zelf moeten gaan ontdekken, ik heb haar de basis gegeven in wat ik het juiste vind en wat zij er mee doet, moet ze uiteindelijk zelf weten, kinderen zijn immers geen bezit, maar mensjes waarvoor ik de eer heb ze op te mogen voeden!