Krijgen jullie vaak visite van familie?

Discussie in 'De lounge' gestart door winniethepoeh, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ja heel herkenbaar..
    Hier komt ook echt nooit iemand. Vriendinnen wel maar familie eigenlijk nooit. Mijn zusje komt af en toe. Maar mijn moeder komt hier 1 keer per jaar als ik jarig ben. We wonen in hetzelfde dorp maar ze vind het te ver. Maar bij mijn zusje komt ze ook nooit en die woont een stuk dichterbij wij houden het maar gewoon op luiheid.
    Één keer per week op maandag komen we allemaal bij mijn moeder dan zie ik iedereen maar als ik een baan heb en de kleine er is zal ze zelf toch wat meer moeten investeren.
    Mijn schoonouders zijn vrij oud dus van hun begrijp ik het wel.
    Maar tegen die tijd nodig ik ze wel uit en we zullen zien.

2. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Onze familie woont door heel NL maar de meesten in Zuid Holland.
    Het contact verwaterde en dat vond iedereen jammer dus hebben we het zo opgelost;elke 3 maanden is er een familie samenkomst.
    De ene keer bij iemand in Zuid Holland,dan weer in Drenthe,dan weer ergens anders.
    Iedereen neemt ook eten mee.Dit bevalt zeer goed.Je ziet mekaar regelmatig en iedere keer op een andere plek.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou ik zeg heel eerlijk als ze niet hier komen ga ik ook echt niet terug
    ik vind het moet niet van 1 kant komen allemaal.

4. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Mijn ouders komen hier alleen als er iets is, een feestje ofzo. Wij/ik probeer er iedere week wel een keer heen te gaan, de band is overigens prima.

Mijn broertjes zijn hier alleen op mijn of mijn vriend zijn verjaardag. (einzelgangers)

Mijn jongste zusje is hier in dit huis waar we nu sinds oktober de sleutel van hebben en sinds december wonen nog niet eens geweest!
    (jaloezie?)

Mijn oudste zusje en haar vriend komen wel langs en wij bij hen.

Mijn schoonfamilie (schoonouders/oudste schoonzusje/man/kindje) is veel meer bezoekerig ingesteld dan mijn eigen. Mijn vriend vindt het ook wel eens zielig voor me. Alleen mijn oudste zusje en mijn ouders hebben geholpen in het huis, de anderen hebben we niet eens gezien. Vindt het wel raar, nu hoeven ze ook niets van ons te verwachten als zij ooit uit huis gaan/ gaan verhuizen.. zo werkt het toch wel een beetje..

Mijn zusje smste me bijvoorbeeld af op mijn verjaardag 30 minuten voor de visite zou komen. Ze heeft niet eens gebeld om te feliciteren en hoewel ik had gezegd dat ze best met haar vriend langs mocht komen om eens te kijken zijn ze nu, 1,5 maand later nog niet geweest en heb ik mijn cadeautje pas 1 maand later gehad gewoon bij mijn ouders thuis.. mmmm ga er wel vanuit dat een 21 jarig zusje wel weet wat normaal is..

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Oh wat is dit herkenbaar!

De laatste keer dat mijn vader hier is geweest zal met mijn vriend zijn verjaardag zijn geweest en dat is ein januari.. Dan komt hij met mijn verjaardag weer en dan pas met Esmee haar verjaardag..

En als we een tijdje niet bij hen zijn geweest dan zeggen ze.. Goh ik heb Emee al zo lang niet gezien.. Nou de weg naar ons huis is even ver en dan krijg je als antwoord.. ja maar ik ben heel druk in het weekend.. :rolleyes: Dus wij zijn niet belangrijk genoeg om naar toe te gaan.. Nu laten wij ook lang zo vaak onze neus meer zien of gaan voor 1 bakkie koffie en gaan weer weg. Mijn ouders wonen overigens 20 minuten rijden hier vandaan..

Mijn moeder zie ik wel vaker.. Die wipt hier door de weeks nog wel eens langs voor een bakkie en ze past af en toe 2 uurtjes op als ik de late dienst in ga.

Schoonouders zie ik wel 2-3 x per week. En zowel hier als bij hen.. DIt contact is zo leuk. Niets geen verplichtingen..

Broertjes en zusje zien we hier bijna niet. Esmee heeft van mijn broertje een maand geleden pas haar verjaardagscadeau gekregen. Eerder hadden we hem niet gezien.. Ze was in december jarig en hij kon niet.. :rolleyes: Moest iemand helpen.. :rolleyes: Terwijl hij al weken wist dat ze jarig was.. Was ook erg pissig op hem. :x

Ik ergerde me er altijd heel erg aan dat we elk weekend overal heen moesten maar zelf nooit visite kregen.. Ik werk ook nog eens om het weekend dus je houd dan weinig tijd met zijn 3en over.. Alleen lijken mijn ouders dit niet geheel te snappen..

Ik heb me voorgehouden me er niet meer aan te ergeren en er heen te gaan wanneer wij er zin in hadden.. We hebben ze dus pas na 4 weken de beste wensen kunnen doen voor het nieuwe jaar en dan vragen ze.. Goh waren jullie druk? Nee hoor, hoezo? Nou jullie waren al zo lang niet geweest.. Jullie kunnen toch ook bellen/langskomen? Sindsdien doet mijn moeder wel erg haar best.. Maar mijn vader blijft een verhaal appart.. :rolleyes:

Lucht best wel op dit.. :oops:

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ja ik heb het wel eens (lees: vaak) gezegd dat wij het ook leuk vinden als ze bij ons komen.
    En dan zeggen ze ook altijd: ja dat we moeten we idd maar eens doen.
    Maar vervolgens komen ze nooit. want ze hebben het te druk: maar wel tijd om bij vrienden te gaan visiten, naar beurzen en iedere week in een andere plaats te gaan shoppen. Dus komt het op mij over alsof wij niet belangrijk genoeg zijn.
    Het was mij al langer opgevallen hoor, maar bij mijn man viel gisteren pas het kwartje :rolleyes: (duurt altijd wat langer)

De 2 oma's gaan we wel atijd om de 2 tot 3 weken heen. want die kunnen echt niet zelf komen dus dat vinden we ook helemaal geen probleem. Die halen we dus ook weleens op als het mooi weer is. Gaan we ff een rondje rijden en bij ons thee drinken (of ergens ijsje halen 8) )

Had wel al eens tegen mijn man gezegd dat als ze nu niet bij ons lang komen, ze ook niet iedere week langs hoeven te komen als we kinderen hebben. Want je zult zien dat we dan ineens wel belangrijk genoeg zijn. Nou dan hoeft het niet meer.... 8) (zegt ze nu ff strijdlustig, maar eigenlijk kan ik niet zonder me familie dus gaat toch niet lukken dit vol te houden)

7. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Mijn broertje elke dag, soms wel eens 3x op een dag. Mijn vader om de paar weken. En een paar tantes op verjaardagen.
    Mijn schoonmoeder nooit eigenlijk, ze woont hier 5 minuten vandaan. Maar maar mijn vriend loopt na het eten bijna elke dag er heen. Heb ik lekker ff rust

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik hou absoluut niet van verplichte vaste dagen ergens op visite, wij spreken altijd spontaan af met vrienden, soms hier, soms daar, is altijd wel een balans in.

maar dan.....familie :evil: mijn schoonmoeder komt hier echt soms wel 3 keer in de week, dat vind ik te vaak maar ze bedoeld het echt heel goed dus zeg ik er niks van.

mijn moeder is welgeteld 3 keer bij me langs geweest en we wonen hier nu 5 jaar.

we wonen allemaal bij elkaar in de buurt, nog geen 5 minuten fietsen, ook de meeste van onze vrienden wonen in dezelfde stad als wij.

ik vind het niet erg als mensen uit hunzelf niet bij ons komen, als we zin hebben in bezoek dan pakken we de telefoon en kijken we of er iemand zin heeft in een filmpje of lekker eten bij ons :)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij komen ook meer bij anderen dan zij bij ons.
    Maar ik heb niet zoveel behoefte aan mensen in ons huis. Het is niet al te groot. De verplichte verjaardagen vind ik eigenlijk al genoeg ;)
    Bij mijn ouders voel ik me gewoon thuis, maar mijn ouders bij ons voelt als "visite".
    Met vriendinnen spreek ik het liefst af in de stad ofzo. Vind mn huis gewoon heel prive eigenlijk...

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij krijgen niet zo vaak visite, wij zijn meestal zelf degenen die langsgaan bij de ouders.
    Maar als we bij mijn schoonouders langer dan een week niet zijn langsgeweest komen ze even aanwippen om te kijken hoe het met de kleine gaat.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn ouders zie ik elke week wel een keer en die komen dan of bij mij of ik ga naar hen.
    Schoonmoeder en vriend is verschillend ene keer komen zij hier andere keer wij daar.
    Schoonvader moesten wij altijd contact opnemen en daarheen enzo en nu geen zin meer in. Hij en zn vrouw hebben het kennelijk te druk met zichzelf en wij zijn daarin niet belangrijk dus gaan wij ons daar ook niet druk om maken dan niet...
    Zus heb ik geen contact meer mee en schoonzus en zwager supergoed en is wisselend ene keer zij bij ons andere keer wij bij hun.
    En de opa van mn vriend woont bij mn schoonzus dus die zien we automatisch als we daarheen gaan en anders halen wij hem op om hier koffie te drinken.

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Oh allemaal zo herkenbaar. Mijn schoonvader vind eigenlijk dat ie het recht heeft ons iedere dag te zien. Nou dat is een beetje overdreven. Het is daar ook allemaal een verplichting. De hele familie eet daar op zaterdag en zondag en eigenlijk wil hij dat wij dan ook komen, maar wij heben daar lang niet altijd zin in, dus wij gaan ook regelmatig niet en dan is hij ook boos. Al zijn wij op zaterdag geweest en we komen zondag niet, dan staat zijn gezicht op onweer of hij belt 20 keer om te vragen of we echt niet komen. En het is niet zo dat ie zijn kleinkind niet ziet, want zij passen iedere woensdag op. Mijn moeder is weer een ander verhaal. Die woont hier wel even vandaan, maar die zie ik dan ook niet veel. Ik zit nu in de ziektewet met bi en kom zonder hulp eigenlijk niet buiten, dus had gevraagd of ze langs wilde komen om me even gezelschap te houden en even met mij naar buiten te gaan. Ze mocht zelfs blijven slapen, zodat ze niet heen en weer hoeft te rijden. Maar dan kon allemaal niet, was te veel moeite. Ik had het eerder moeten vragen. Dan kon ze zich erop voorbereiden. Maar iedere keer vind ze wel dat ik een week daarheen moet, zodat ik er even uit ben. Maar ze snapt dan niet dat ik dat niet doe, omdat ik dan mijn zoontje een hele week niet zie. En verder komt er weinig familie op visite. Zit al weken thuis en ik heb hier nog niemand gezien. Maar ja, je raakt er ook wel een beetje aan gewend vind ik.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

M'n schoonouders komen hier nauwelijks want die zitten liever met alcohol voor de buis de hele dag voetbal te kijken. We moeten altijd naar hen toe met Yelena en dan wil m'n schoonmoeder het liefst dat we elke keer blijven slapen. No way. Schoonmoeder leuk en aardig tot op een bepaalde hoogte maar ze heeft vreselijk irritant dominant gedrag. Schoonpa daarentegen is teveel met voetbal bezig, maar das een hele lieve man.

Andere familie? Nope, alleen m'n ouders en af en toe een vriend over de vloer. Lekker rustig!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Voorheen was het iedere week en soms een paar keer.
    Wij meestal naar daar.
    Maar door de enorme bemoeizucht in het leven van mijn man en mij is de relatie met mijn ouders tijdelijk zelfs spaak gelopen.
    Nu hebben we wel weer langszaamaan weer contact.
    Maar niet te veel want al zien we elkaar 1 keer op de 2/3 weken dan komt de bemoeizucht en commentaar alweer.
    Voor mij is het goed op deze manier

15. freggle

freggle Lid

13 mrt 2009
    89
    0
    0
    Noord Holland
    Hey, wees aan de ene kant blij dat ze niet komen, mijn schoonouders komen zo vaak en das ook niet leuk. Nu kan je zelf bepalen wanneer je heen gaat en wanneer je weer weg gaat, en anders bel je ze toch op als je op het punt staat om afte spreken om daar naar toe te gaan, van waarom komen jullie niet gewoon hier heen

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    hier elke week ofwel komt mn moeder hier ofwel wij naar daar. Dan om de 2 weken mn vader. en mn zussen en broers komen ook om de twee weken ongeveer. Mn oma zie ik eens per maand.

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Mijn ouders zie ik 1x per week, soms minder. ze wonen in een andere stad en afwisseld gaan wij daar heen of ze komen hier.
    Mijn schoonouders wonen hemelsbreed 3 straten verder en die zien we zo'n 2 a 3 x per week, meestal bijhen thuis, maar dat is eigen keuze :)(hebben we gelijk de hond uitgelaten).

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    mijn ouders zie ik bijna iedere dag, :)mijn opa en oma zeker 2 keer in de week, maar schoonfamilie zijn sinds wij samenwonen maar 1x geweest sinds okt. Wij moeten maar eerst weer naar hun, tewijl wij al 3jr bij hun opvisite zijn geweest. lekker kinderachtig, er komen trouwens wel veel vrienden das wel weer gezelli :D

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij krijgen vaker visite van vrienden/familie dan dat wij ergens op visite gaan. Vooral 'savonds zijn we aan huis gebonden omdat Robyn dan in bed ligt. Overdag maakt het mij niet zoveel uit, dan ga ik ook wel bij anderen langs.
    Mijn zus is de enige bij wie ik niet langs ga, die staat hier elke week voor de deur, maar zij is maar 3 dagen in de buurt, de rest van de week woont ze in almere en daar kom ik niet zo makkelijk met kinderwagen zonder auto.

20. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Mijn vader staat regelmatig hier voor de deur. 1x per week om de haring te brengen en soms gewoon zomaar. Ik huppel bij hem 's middags weleens binnen met mijn dochter. Is precies een mooi loopje voor d'r en als beloning een schuimpje. :D
    Af en toe komt mijn broer hier met gezin of wij weleens daar.
    Schoonfamilie zie ik hier bijna nooit. alleen met verjaardagen en ik vier het niet, blijven er 2 over. ;) Ze wonen helemaal niet zo ver weg, nog geen half uurtje rijden, maar op de één of ander manier hebben we het gewoon allemaal erg druk en komt er niks van.
    Mijn schoonouders hebben het gewoon te druk met zichzelf, die hebben wel tijd, maar komen gewoon niet. Prima...houden zo. :D

Deel Deze Pagina