Krijgen jullie wel aliexpress pakketjes binnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 4 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
  2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Pakketten die binnen komen vanuit China zoals aliexpress is import. Export is hetgeen wat wij handelen naar China.

Normaliter gaat het per vliegtuig, boot of trein. Import is alles wat vanuit het buitenland binnenkomt. Zelfs dat ene pakketje is import.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja dat snap ik..:roflmao::roflmao:.. het artikel gaat over import. Dat staat ook in de titel.

Ik vroeg me af of export naar China wel kon. Heb inmiddel contact gehad met postnl en export gaat gelukkig gewoon door. Wij exporteren veel naar China namelijk en 1 van onze Chinese klanten kwam met een print screen die hij had gehad van een andere NL verkoper waarin deze stelde dat er geen pakketten meer worden verzonden naar China tot 16 maart.

5. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Er wordt wel wat geëxporteerd en geïmporteerd alleen in mindere mate.

Dit om de werknemers te beschermen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb vandaag een pakketje uit China binnen gekregen, besteld op 20 nov. Maar van die winkel is het altijd erg lang onderweg.

Op 28 januari kreeg ik een pakket binnen dat ik 1 december heb besteld. M'n andere bestellingen van 1 dec zijn nog niet binnen.

Ik zie het wel verschijnen. Als ik er haast mee heb, bestel ik niet bij Ali.

HappyRabbits en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik heb begin deze week en vandaag weer een pakketje binnen gekregen. Die had ik in december al besteld.

De bestellingen van 18 Jan onderweg & van 22 Jan zijn nog niet verzonden.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is dan toch ook "zonde" en een beetje krom gaan dus wel vliegtuigen daarheen maar die komen dan leeg weer terug omdat de import niet mag.

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.409
    113
    Als het goed is gaat 1 van mijn bestellingen naar Nederland. (Als het goed is half april binnen) Had spullen besteld voor een feestje, ben bang dat ik ondertussen wat anders moet bedenken haha.

10. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Ja hoor, hier gewoon 2x wat binnengehad en ook 1x niet, wel mijn geld terug, reageerde ook helemaal niet.. wel jammer! Nu moeten de poezen weer zolang wachten.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.416
    113
    Vrouw
    Mijn pakje dat ik twee weken terug besteld heb (ali shipping) is netjes binnengekomen.

12. Catwoman74

7 feb 2020
    8
    3
    3
    Vrouw
    Drenthe
    Eind december 2 bestellingen gedaan en vorige week ontvangen.
    Afgelopen zaterdag weer wat besteld, maar nog niet verzonden. Misschien heeft het er ook mee te maken in welke regio in China de leverancier zit. Als het toevallig in (de omgeving van) Wuhan zit...dan zal het voorlopig niet verzonden worden. Ik wacht rustig af in elk geval. Dingen waarmee ik haast heb, bestel ik sowieso al niet via Ali.

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Even een vraagje.
    Ik heb iets besteld bij Alixpress, begin januari.
    Tot gister stond er nog dat het 4 dagen duurde. Nu staat er opeens 59 dagen! Nou, er staat binnen zoveel dagen bevestigen dat je het hebt gehad..
    Er staat wel SHIPPED. Dan verwacht je toch dat het er sneller is?

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik kreeg een melding van PostNL dat mijn alieExpress pakket vandaag geleverd word.

15. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Mijn pakje wat ik begin november besteld had en mijn geld er inmiddels voor terug gekregen had (pakje was nergens te bekennen) werd gisteren door de postbode geleverd :o:

16. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb eergisteren wat besteld en er staat wel verzonden

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Vorige week 2 pakketjes binnen gekregen. En bericht gekregen dat mij andere bestellingen verzonden zijn. Nu hopen dat het op tijd binnen voor de verjaardag van de jongste.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben momenteel werkzaam bij 1 van de grootste vervoerders ter wereld. Op dit moment vervoeren we geen zendingen naar en van China sinds vorige week maandag daarna volgden nog een aantal landen. Sinds dinsdag zijn de gemeentes noord Italië erbij gekomen

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Is er een verwaching wanneer dat weer op gang komt? Ik zit zo in dubio betreft feestartikelen (versiering decoratie) dat ik laatste week april nodig heb. Hier in NL verkopen ze gewoon ook niet wat ik zoek. Ook niet 10x zo duur als op ali, gewoon helemaal niet.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.416
    113
    Vrouw
    Via Ali standaard shipping krijg ik alles tot nu toe nog binnen. In zo ongeveer twee weken tijd.

Mop81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina