https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5009001/cbs-nieuwe-coronavirus-nederlandse-economie-import-china
Pakketten die binnen komen vanuit China zoals aliexpress is import. Export is hetgeen wat wij handelen naar China. Normaliter gaat het per vliegtuig, boot of trein. Import is alles wat vanuit het buitenland binnenkomt. Zelfs dat ene pakketje is import.
Ja dat snap ik.... het artikel gaat over import. Dat staat ook in de titel. Ik vroeg me af of export naar China wel kon. Heb inmiddel contact gehad met postnl en export gaat gelukkig gewoon door. Wij exporteren veel naar China namelijk en 1 van onze Chinese klanten kwam met een print screen die hij had gehad van een andere NL verkoper waarin deze stelde dat er geen pakketten meer worden verzonden naar China tot 16 maart.
Er wordt wel wat geëxporteerd en geïmporteerd alleen in mindere mate. Dit om de werknemers te beschermen.
Ik heb vandaag een pakketje uit China binnen gekregen, besteld op 20 nov. Maar van die winkel is het altijd erg lang onderweg. Op 28 januari kreeg ik een pakket binnen dat ik 1 december heb besteld. M'n andere bestellingen van 1 dec zijn nog niet binnen. Ik zie het wel verschijnen. Als ik er haast mee heb, bestel ik niet bij Ali.
Ik heb begin deze week en vandaag weer een pakketje binnen gekregen. Die had ik in december al besteld. De bestellingen van 18 Jan onderweg & van 22 Jan zijn nog niet verzonden.
Dat is dan toch ook "zonde" en een beetje krom gaan dus wel vliegtuigen daarheen maar die komen dan leeg weer terug omdat de import niet mag.
Als het goed is gaat 1 van mijn bestellingen naar Nederland. (Als het goed is half april binnen) Had spullen besteld voor een feestje, ben bang dat ik ondertussen wat anders moet bedenken haha.
Ja hoor, hier gewoon 2x wat binnengehad en ook 1x niet, wel mijn geld terug, reageerde ook helemaal niet.. wel jammer! Nu moeten de poezen weer zolang wachten.
Eind december 2 bestellingen gedaan en vorige week ontvangen. Afgelopen zaterdag weer wat besteld, maar nog niet verzonden. Misschien heeft het er ook mee te maken in welke regio in China de leverancier zit. Als het toevallig in (de omgeving van) Wuhan zit...dan zal het voorlopig niet verzonden worden. Ik wacht rustig af in elk geval. Dingen waarmee ik haast heb, bestel ik sowieso al niet via Ali.
Even een vraagje. Ik heb iets besteld bij Alixpress, begin januari. Tot gister stond er nog dat het 4 dagen duurde. Nu staat er opeens 59 dagen! Nou, er staat binnen zoveel dagen bevestigen dat je het hebt gehad.. Er staat wel SHIPPED. Dan verwacht je toch dat het er sneller is?
Mijn pakje wat ik begin november besteld had en mijn geld er inmiddels voor terug gekregen had (pakje was nergens te bekennen) werd gisteren door de postbode geleverd
Vorige week 2 pakketjes binnen gekregen. En bericht gekregen dat mij andere bestellingen verzonden zijn. Nu hopen dat het op tijd binnen voor de verjaardag van de jongste.
Ik ben momenteel werkzaam bij 1 van de grootste vervoerders ter wereld. Op dit moment vervoeren we geen zendingen naar en van China sinds vorige week maandag daarna volgden nog een aantal landen. Sinds dinsdag zijn de gemeentes noord Italië erbij gekomen
Is er een verwaching wanneer dat weer op gang komt? Ik zit zo in dubio betreft feestartikelen (versiering decoratie) dat ik laatste week april nodig heb. Hier in NL verkopen ze gewoon ook niet wat ik zoek. Ook niet 10x zo duur als op ali, gewoon helemaal niet.