Mijn lieve hondenmeisje die inmiddels bijna 11 (grote hond)is kreeg gisteravond van mij een varkensoor. Dit gaat eigenlijk altijd goed en ik zit er ook bovenop. Veel te bang dat er wat misgaat. Maar sinds dat ik bevallen ben, ben ik soms in de war en vergeetachtig. Gisteren waren mijn man ik dus bezig met de was terwijl hond dat oor aan het wegwerken was. Ik hoorde haar niet en was dus vergeten dat ze dat oor had. ( stomme doos die ik ben!) Op een gegeven moment komt ze uit de woonkamer de hal in, valt om en krijgt dus geen lucht. Mijn man springt erop af en hond is totaal slap aan het worden.. Ik werd compleet hysterisch!! Mijn man trok haar bek open wat niet lukte, hij heeft een soort van heimlich geprobeerd en ondertussen liet zij haar urine al lopen.. Uiteindelijk kon hij haar bek openkrijgen en kon ze weer lucht inademen.. Mijn hemel wat zijn wij geschrokken, werkelijk heel de nacht van slag geweest. Ik ben nog nooit zo bang geweest.ik zag gewoon aan haar smoeltje dat ze echt weg aan het zakken was. Zo eng en naar!! Ik heb nog een dichte zak oren en die gaan terug naar de dierenwinkel.. Ik ben zooooooooo blij dat ze er nog is! Nu ligt ze weer lekker te knorren, gelukkig!
Dat is zeker wel schrikken, ja. Gelukkig heeft je man zijn hoofd koel weten te houden. Fijn dat het zo is afgelopen!
he pff..... Wij hadden een bullmastiff. Meneertje deed dit altijd met van die 'botten' die van een soort meelbladeren zijn gemaakt, je weet wel die goedkope dingen. Meneer trok er dan met alle geweld zo'n 'blad' vanaf en ging dit dan wegslikken tot een keer of 3/4 toe {niet achter elkaar} het er zo met mijn hand uit moeten trekken, wist overigens niet dat je zo diep in een keel kunt komen....
Dat is schrikken! Ik wist niet dat die dingen gevaarlijk waren? Wij gaven ze ook altijd aan de honden.. Ook de oudjes...
jeetje zeg onze hond word ook oud en ben als de doods dat hij op een ochtend niet meer wakker word of dat ie ineens een aanval krijgt ofzo, je houd het niet tegen maar we zien nu dat hij echt oud word, maar aan de andere kant zodra hij een vogeltje in de tuin ziet is hij weer net een jong puppy fijn dat alles goed is gekomen! ps hier nog nooit gestikt of wat dan ook in oren, botten etc
Pfff nou wat een geluk! En dan die stomme hysterische reactie van mij. Kon mijzelf wel voor m'n kop slaan! Ja, ik vond die dingen altijd al een beetje gevaarlijk maar het ging altijd wel goed. Ik moet wel zeggen naarmate ze ouder wordt kauwt ze ook minder goed. Ze gulzig en wilt het in 1 keer doorslikken.
Zo dat is schrikken! Gelukkig heeft je man goed kunnen handelen...dan maar andere lekkere 'snoepjes' zoeken voor haar!
Jeetje meid, wat schrikken. Ik had dit ook een keer met een hond van mij, dat ding zat achter in zijn keel. Zijn ogen draaiden al helemaal weg. Ik heb ze toen ook nooit meer gegeven. Enge dingen
Wat schrikken zeg. Ik zal ons hondenmeisje ook maar extra goed in de gaten houden als ze op botjes gaat kauwen. Is ook gelijk een les voor mij dus.
Wij geven die oren ook regelmatig, zijn meestal binnen 5 minuten weg bij die veelvraten van ons Gelukkig nooit problemen mee gehad.
Oh wat erg! Heb het met mijn hondje ook gehad, moest het ook uit zn bek trekken, gelukkig niet zo erg als bij jou! Hij krijgt ook alleen nog maar harde botten.