Pff wat lijkt mij dat afschuwelijk zeg! Op Facebook heb je van die pagina's met gratis af te halen spullen zit daar niet een wasmachine tussen die je tijdelijk kan gebruiken tot dat je een nieuwe kan kopen?
Ik ben al iets meer gaan werken en we hebben dus die krantenwijken genomen. Verder vind ik het ook belangrijk om er bij de kids te zijn. De oudste heeft mij erg nodig en de jongste 2 zijn nog klein. Dat is een bewuste keuze hoor. Ik klaag er verder normaal ook nooit over dat we het financieel zwaar hebben maar nu met die wasmachine en hoorde dan gister dat mijn schoonzus een week vakantie cadeau heeft gekregen had ik wel even een baalmomentje
Zo doen wij dat met de schoonfamilie eigenlijk altijd, inmiddels is dat zo gewoon dat we er ook niet meer over overleggen ofzo. We nemen naar elkaars verjaardagen hapjes mee, maken dan zo een buffetje, heel handig, lekker en gezellig Qua cadeautjes is het altijd ‘geen idee... pfoe, moet ik echt even over nadenken!’ dus dan is het hapjes voor het buffet plus een klein bosje bloemen ofzo. En soms weten we ineens echt een perfect cadeau voor een familielid, kopen we dan samen en gaat dat buffet ook gewoon door
Ik snap heel goed dat je baalt hoor. Het is gewoon fijn om bij nood op iemand terug te kunnen vallen. Hoeveel tijd ben je kwijt met de krantenwijk? Kun je die uren niet extra werken? Of betaald je baan niet beter dan de krantenwijk?
@1982Justme, ik ben gelijk gaan kijken op Facebook. Je ''moet'' even op Facebook kijken ( heb je Facebook?) en dan naar market place (dat is nieuw) en dan tik je in wasmachines, daar staan ze al voor 10 a 20 euro. Ik weet natuurlijk niet waar je precies woont en of het haalbaar is dat je er met de auto naartoe kan, maar misschien is dat iets?
Nou het handige is dat we die krantenwijk kunnen doen als de kids nog slapen en dus geen oppas nodig hebben
Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor, maar begrijp ik nu goed dat jullie niet op een familie brunch konden komen, omdat dat financieel niet haalbaar is.. en dat niemand van je fam die paar centen die je moet bijdragen of wat dan ook betaald..? En nu je wasmachine stuk is...helpt niemand je aan een nieuwe..terwijl jullie je blijkbaar een slag in de rondte werken met 3 kinderen, en het op dit moment niet kunt betalen?? Ik hoop dat ik het helemaal mis heb, want dat zou ik echt...wow..geen woorden voor eigenlijk...
Dat scheelt natuurlijk ook weer geld. Zouden je ouders geen halve dag willen oppassen als je werkt? Of is dat geen optie? Heb je trouwens al eens gekeken voor witgoed met transportschade? Dan heb je toch een nieuwe machine, met garantie, maar tegen een lage prijs omdat er een krasje op zit. Zo heb ik destijds mijn eerste wasmachine gekocht voor ‘maar’ €150
Helemaal mee eens, je familie weet waarschijnlijk dondersgoed in wat voor situatie jullie zitten. Respect dat jullie zo hard werken om de schulden te kunnen afbetalen. Zijn jullie het huis ook echt kwijtgeraakt of was dat nog wel te redden?
Ze willen wel oppassen hoor maar ik heb een gastouder en krijg dat ook bijna helemaal terug van de belasting maar ik wil natuurlijk liever zelf zoveel mogelijk tijd met ze doorbrengen dus vind het fijn iets te doen als ze slapen
Ik snap echt dat je het liefste zoveel mogelijk tijd met je kinderen doorbrengt. Echt waar. Maar zou je dan niet tijdelijk toch een paar uur extra kunnen werken. Misschien levert het je €200 extra per maand op. Dan heb je wat meer ruimte... en na een paar maanden kun je daar weer mee stoppen, maar heb je een kleine buffer opgebouwd?
Lief dat je zo meedenkt maar zoals ik al zei ben ik al meer gaan werken (8 uur per week) en hebben we dus die krantenwijk. Met de betalingsregeling gaat dat verder nu ook prima zo hoor. Alleen die onverwachte dingen is even afzien..
Klopt, daar zijn we ook al uren mee zoet geweest hoor.. hoop gedoe, geen zin om er hier verder over uit te weiden.
Dan wil ik je alleen nog even sterkte wensen. Ik hoop dat je snel weer lekker thuis kan wassen en dat je binnenkort een financiële meevaller krijgt. Zet hem op!