Krijgen jullie weleens iets toegestopt (financieel)?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1982Justme, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Wij krijgen ook niets toegestopt. Onze ouders hebben het niet zo breed.
    Maar... Wij hebben het niet nodig zoals bij jullie. Ik vind het heel apart dat jullie ouders jullie niet wat meer bijstaan. Is er ooit iets voorgevallen in het verleden mbt geld/financiën? Ik kan gewoon niet bevatten dat je als ouders niet wat meer helpt wanneer je het geld ervoor hebt.

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook bizar wat ik lees. Ik krijg veel toegestopt van mijn ouders en zeker voor dit soort dingen. Laatst een droger van mijn vader gehad die ik mocht uitkiezen naar wens en krijg best veel tussendoor voor het 1 of ander. Ook van mijn moeder. Zij probeert elke maand 100 euro voor de kinderen te sparen en neemt mij geregeld mee uit lunchen of betaald mijn boodschappen of stort wat geld als ik wat nieuwe kleding nodig heb.
    En zo zou ik dat ook bij mijn kinderen doen als ik dat kan later!

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik weet dat als wij eens financieel in nood zitten ik bij mijn oma of schoonouders kan aankloppen om iets te lenen. Mijn broer en schoonzus zouden ook wel helpen.
    Zelf zou ik ook familie helpen door geld te lenen.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Wij (ook) niet. Door dit topic ben ik het gaan regelen :oops: huis 2.5 jaar geleden gekocht

Uuz vindt dit leuk.
  5. jupke

jupke Niet meer actief

Ook wij krijgen niets toegestopt.

Maar als er écht iets is staat de hele familie klaar.
    Toen ik van de ene op de andere dag bij mijn ex weg moest stond ik op straat met niets.
    Binnen 4 wkn had mijn familie een huis volledig ingericht voor mij en 3 kinderen. Fantastisch.

Bedoel meer te zeggen dat ook wij niets toegestopt krijgen. Maar als de nood aan de man is staan ze er allemaal.
    Dat is me goud waard.

Blijdorp en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij krijgen ook niets toegestopt. Als mijn familie iets wil schenken doen ze dat naar eigen goeddunken. Wij zijn er niet afhankelijk van. Ik zou dat ook raar vinden, dat mijn moeder voor mijn boodschappen/kleding/kapper zou betalen. Als volwassen vrouw met een eigen gezin voelt dat niet ok.

Maar in jullie situatie TS vind ik het onbegrijpelijk dat ze niet meer helpen. Je kind zit in de shit, zelf heb je geld genoeg en dan doe je niks? Daar kan ik met mijn pet niet bij.

Blijdorp, Caithy en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik heb besloten niet meer te reageren omdat ik er alleen maar nog verdrietiger van wordt dat alles weer opgerakeld wordt. Is mijn eigen schuld hoor door zoiets te openen. De zon schijnt, tijd voor positieve dingen!
    Iedereen super bedankt voor lieve adviezen en reacties! Echt heel fijn!

Blijdorp, Chocolat en jupke vinden dit leuk.
  8. anotherdayanotherstory

anotherdayanotherstory Niet meer actief

o wat een geluk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het net ook weer gecheckt heb na het lezen van dit topic. Terwijl ik het al heel vaak gecheckt heb :oops:

9. tuc

tuc Niet meer actief

Misschien het topic dan laten sluiten @Beheer

Sterkte ts!

1982Justme vindt dit leuk.
  10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn ouders passen elke week een dag op de kinderen. Als ze met hun op pad zijn krijgen ze vaak wel een cadeau.

Wanneer wij financieel krap zouden zitten en er gaat iets kapot weet ik dat we bij mijn ouders aan kunnen kloppen om geld geld te lenen. Andersom geldt hetzelfde.

11. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik begrijp het ts, sterkte ermee!

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik wilde dit dus exact typen. Mijn ouders (en ook mijn schoonouders) zijn zeer goed terecht gekomen qua geld. Beide hebben ook niet veel kinderen en het maakt dat wij dus net als in het voorbeeld van Katja niets tekort komen en onze kinderen al helemaal niet.

Overigens ben ik er altijd onwijs dankbaar voor en gedragen wij er ons niet verwend door: we werken allebei veel en hard en kopen echt niet de duurste dingen. Maar ja, wat dat betreft hebben wij het wel gemakkelijk ja...

13. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    De kinderen krijgen genoeg dingen tussendoor van zowel m'n ouders als schoonouders (cadeautje, kleding, iets leuks doen) en verder neemt mijn vader ons regelmatig mee uit eten. Verder spaart mijn moeder maandelijks voor de kinderen.

Ik hoef geen geld van m'n ouders of schoonouders, dat is niet nodig maar als het wel nodig zou zijn weet ik dat ik altijd bij ze terecht kan.

14. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Wij krijgen niks toegestopt, maar als we in financiële problemen zaten zonder dat we er iets aan konden doen zou onze familie ons echt wel helpen.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat zal zeker, tegenwoordig zijn banken aan allerlei regels gebonden, en klanten beter beschermd. Sterkte met de situatie! Onze familie zou ook wel wat bijspringen in zo'n situatie, voor dl dan tenminste, denk ik (hoop ik).

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Nee, nee krijgen geen extra cadeautjes, nemen ons niet mee uit eten of passen niet elke week bij ons op. We zijn dat betreft ook zelfstandig en houden er niet van om afhankelijk te zijn (zoals oppassen)

Onze uk krijgt wel eens wat extra van mijn schoonouders, een paashaasje met pasen, chocolaatje met kerst. Mijn moeder geeft liever dan eens een kleinigheidje, een kleurboek of zo iets. Ze woont ook op 1.5 uur rijden van ons vandaan en ziet onze uk niet mega vaak.

Ben blij dat we geen dure cadeautjes krijgen. We hebben met mijn schoonouders afgesproken dat we geen echte cadeautjes doen maar wat kleins zoals een koffiepakketje, bolletjepakketje etc, mijn moeder geeft geen cadeautjes maar we gaan dan met zijn alle weg en sparen we met zijn alle voor korting voor de efteling en ze betaald de kaartjes en wij het eten. We maken er een leuke dag van.

17. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dit vind ik inderdaad helemaal niet raar, ik snap niet waarom mensen hierover vallen..? Goede oplossing juist.

Antwoord op je vraag:
    Nee, wij krijgen niet vaak zomaar iets toegestopt. Van mijn schoonouders wel flinke cadeaus voor huwelijk (dure wasmachine), geboorte eerste kind (paar honderd euro) etc.
    Mijn moeder heeft het veel minder breed maar daar mogen we best vaak mee eten (zij dan ook weer bij ons), ze neemt als mijn zoontje ziek is bijv. een kleinigheidje voor hem mee en helpt ons echt veel door bijv. op te passen. Hier ben ik persoonlijk ook veel blijer mee dan met grote geldbedragen.
    Maar wij redden ons zelf prima op financieel gebied dus de noodzaak is er ook niet.
    Als het wel nodig zou zijn, zouden we bij zowel mijn moeder als mijn schoonouders bijv. geld voor een wasmachine mogen lenen, verwacht ik.

18. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ach wat erg voor je zeg! Dat vreet aan je dat er geen geld is. En de reden is diep triest... Ik heb wel respect voor de manier waarop je ermee omgaat. Veel sterkte!

19. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Nou Mijn man helpte zijn Ma met het betalen van haar rekeningen in de afgelopen 2 jaar. Nu dat t financeël weer beter gaat voor haar, kreeg onze zoontje €30 voor zijn verjaardag. Das alles Wat hij van haar krijgt. Van Mijn moeder krijgt hij vaak kleine cadeutjes en met zijn verjaardag €50. Verder niets.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij krijgen nu al een paar jaar elke jaar 2000 euro van mijn oma. Ze heeft haar huis verkocht en was sowieso al niet arm, om het zo maar te zeggen. De eerste keer voelde ik me wat bezwaard. Maar oma is hier duidelijk in: ze geeft het liever nu, dan dat we het later erven. Dam betaal je er flink belasting over èn ziet ze niet meer wat we er van doen. Nu kunnen we dat wel aan haar vertellen of laten zien. En dat vind ik ook erg fijn.

Deel Deze Pagina