Neehpor meiden, dit gaat echt de verkeerde kant op. Ik wil echt niets aannemen van jullie, hoe ontzettend lief bedoeld en dat waardeer ik echt enorm. Hoewel het me ook verdrietig maakt en ik me besef dat het waarschijnlijk niet eens om het geld gaat maar meer het idee dat mijn ouders ons niet willen steunen...
Eens! Ik lees het topic een beetje stil zwijgend mee. Ik zou ook wel een kleine bijdrage willen geven.
Dat laatste punt begrijp ik volledig, dat maakt het echt hard. Hopelijk pept dit topic je een beetje op
Trouwens als ik joiw moeder was zou ik me nog schuldig voelen ook dat je niet wist dat je een opstalverzekering moest hebben. Dat check je als ouders toch even of je kind eraan gedacht heeft. Zeker als je al 15 jaar geleden hebt gekocht en toen nog jong was.
Lief lief meiden, ik bloos ervan zoveel goede bedoelingen. Echt heel fijn! Maar ik ga het echt niet aannemen. Ik hoop niet dat dat ondankbaar overkomt. Ik voel me inderdaad wel een stuk beter nu dat er zo lief op gereageerd wordt!
ts ik snap dat deze hele situatie je verdrietig maakt. Zijn je schoonouders net zo als je ouders? Misschien als je man de situatie uitlegt dat hun jullie wel bij kunnen staan daar waar nodig. Gewoon soms zonder erom te hoeven te vragen wat extras voor jullie en de kinderen. Mijn broer en schoonzus hebben het momenteel ook financieel heel slecht (ze gaan hun huis verkopen en terug kopen met lage rente dus voor hun is er een einde in zicht) maar die hebben pas vorig jaar aan ons verteld hoe slecht ze het hebben omdat ze zich ervoor schaamden. Toen we dat hoorden waren wij juist verdrietig dat het ons nooit is opgevallen en dat onze nichtjes dus bepaalde dingen niet konden doen terwijl wij het niet eens merken als we ze bij zouden staan. We hebben ze toen 2 weken mee op vakantie genomen om te ontspannen, op vakantie heb ik voor alle 2 mijn nichtjes een complete winter gardarobe gekocht en nu betalen we elke maand de sport voor mijn nichtje en samen met mijn ouders betalen we een verzorgponny voor mijn nichtje. Het zijn geen kosten die noodzakelijk zijn maar het geeft hun wat lucht omdat ze zich over dat stukje geen zorgen hoeven te maken. Ze hebben ook belooft aan de bel te trekken als het een maand heel slecht gaat qua boodschappen of als er noodzakelijke grote uitgaven gedaan moeten worden. Dan staan we elkaar als familie bij en ik vind dat dat laatste echt zo hoorta
Ik ben iemand die vind dat je als je volwassen bent, zelf voor je centen moet zorgen. Ik kan ook absoluut niet tegen mensen die jaloers zijn op anderen omdat die wel wat van hun ouders krijgen. Maar om nu als ouders te gaan melden hoeveel je in de maand verdiend en je kind iedere dag met was te laten slepen... Onvoorstelbaar. Ik zou mijn kind echt liever wat met de warme hand geven en al helemaal als het zo welkom was
Ik zou me als moeder zijnde schuldig voelen dat ik mijn kind, die in de shit zit, geen geld/spullen wil uitlenen of schenken. Maar mijn moeder heeft niet gecheckt of ik wel de juiste verzekeringen heb afgesloten toen ik mijn huis kocht, vind dat ook niet persé de taak van de ouders wanneer een volwassen kind een woning koopt.
Jullie maken mij echt blij als jullie doneren aan 1 van die prachtige doelen die daar zijn omschreven. Meiden please, die wasmachine komt nu ff belabberd uit maar voor de rest redden we het echt prima!