Krijgen jullie weleens iets toegestopt (financieel)?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1982Justme, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Echt bizar! Ik snap dat dit enorm steekt

2. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben zelf ook niet zoveel te besteden dus daar durven we geen beroep op te doen.

3. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.949
    1.711
    113
    Vrouw
    Ik ken ook mensen in mijn omgeving die in moeilijke financiële situaties hebben gezeten. En waar mogelijk hielp ik hun ook uit de brand.
    Zoals een tas boodschappen of een deel schuld voor schieten waardoor ze niet met kinderen op straat kwamen te staan.
    Ik wil jou ook graag een kleine bijdrage geven. Ik snap dat het moeilijk en tegenstrijdig voelt om het aan te nemen. Maar heel veel leden willen je helpen en soms is het fijn om toch de geboden hulp te accepteren:thumup:

Simba1992, LoveToRead, Bailey07 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    TS weet je, ja voor jou en je gezin is het Iers groots als onbekende je willen helpen en heb je dat liever niet en hoogst waarschijnlijk ook als bekende dit aanbieden. Maar ik weet zeker dat de dames die het aanbieden dit met alle liefde voor jou willen doen, omdat het belangrijk is elkaar te steunen omdat het belangrijk is dat jij je gezin zonder gedoe schone kleding kan geven en omdat het belangrijk is om heel soms over die drempel te stappen en iets aan te nemen nadat je helemaal aan de grond zit door die stomme brand. Ja jij verdient gewoon een wasmachine,punt.

LoveToRead vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat siert je echt, en daarom gun ik je die wasmachine nu nog een beetje meer.

spruitje80, Blijdorp en suus1983 vinden dit leuk.
  6. anotherdayanotherstory

anotherdayanotherstory Niet meer actief

Haha ja idd :roflmao:

Anders denk er maar een nachtje over na, TS!

7. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

@Beheer graag een slotje op dit topic..

Ik word overspoeld met super lieve reacties en hoewel ik dit enorm waardeer kan en mag ik dat gewoon niet aannemen. Ik hoop niet dat jullie dit ondankbaar vinden van mij.
    Ik ben echt al heel blij geworden van al die lieve berichtjes en goede adviezen en tips, dat meen ik echt. Jullie zijn toppers! Graag niet te hard optreden tegen deze lieve mensen, het komt uit goede harten.:p

spruitje80, LoveToRead, lies276 en 23 anderen vinden dit leuk.
  8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Precies, ik snap haar gevoel dat het raar is als je ouders je iets niet eens willen lenen je dat gek vind dat vreemden dat wel willen geven! Maar soms mag je best wel aan jezelf denken en zoiets aannemen, zie het als een lot uit de loterij die je gewonnen hebt maar nu is geluk niet de factor die meespeelt maat is het de gunfactor.
    Ik deel graag mee in de kosten omdat ik daardoor blijf geloven dat mensen iets voor elkaar over hebben. En ik hoop dat als ik ooit in zo een situatie kom dat mensen (naasten of vreemden) ook opstaan en mij helpen omdat ze het mij gunnen.

9. anotherdayanotherstory

anotherdayanotherstory Niet meer actief

Zeker de gunfactor, zie het inderdaad als een prijsje in de loterij :D

Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dat zit wel goed lieve Nan :)

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik snap je gevoel wel maar ik zou het raar vinden om op wekelijkse basis geld van mijn ouders te krijgen. Ik zou dat gewoon niet aannemen. Voelt veel te afhankelijk.

rijo en Novastar vinden dit leuk.
  12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

@1982Justme is er geen gratis afhalen facebook van jouw buurt?
    Hier komen dit soort situaties regelmatig voorbij en iedereen wordt altijd geholpen.
    Blijkbaar staan er behoorlijk veel goede wasmachines en drogers stof te vangen.
    Vind het sowieso altijd heel bijzonder hoe behulpzaam iedereen hier is!!

Sterkte verder met alles! Lastige en moeilijke situatie!
    Ik hoop ook echt dat je ouders inzien wat ze doen.
    Sorry, maar ik vind het echt niet netjes, je bent wel hun kind...

13. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Wij krijgen ieder jaar een x bedrag van mn schoonouders.
    Ze hebben het een paar jaar moeilijk gehad en toen heeft mijn man ze geholpen.
    Nu gaat alles super en hebben ze liever dat de kinderen wat extra krijgen en er iets leuks mee doen.
    Ook als ze mee uit eten gaan, betalen zij altijd. Gewoon omdat ze het willen.
    Van mijn ouders krijgen we niets, maar dit hoeft ook niet.
    Mn moeder past op en daar betalen we ook voor (heel weinig, meer voor het idee, wij willen het zelf).
    En mn zoontje krijgt af en toe wat van haar.
    Als we gaan lunchen betalen we ong om en om. Beetje wat uitkomt.
    Het maakt mij echt niet uit of we wel of niets iets krijgen.
    Dat onze ouders er voor ons zijn als het nodig is, met open armen klaar staan vind ik vele malen belangrijker!
    Ik hoef maar te bellen en ze komen, zo ontzettend fijn!!

DastyQueen en Marchella vinden dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

echt toegestopt als in grote geldbedragen normaal gesproken: nee. Maar wel aan cadeautjes, de verjaarsdagtaarten vd kinderen, hun winterschoentjes en jassen, meebetalen aan een fiets, dat soort dingen.

En ook wel vakanties, mijn vader betaalde vaak het huisje, andere kosten deelden we, maar mijn vader nam ons ook wel uit eten ed. En uiteraard ook wel andersom, niet dat ik alles door mijn/zijn ouders laat betalen, maar om heel eerlijk te zijn, zijn onze ouders niet gierig zeg maar.

Alleen toen ik ging scheiden van mijn eerste man zat ik heel krap. Ik heb toen wel heel grote cadeaus gekregen en een flink geldbedrag van mijn broers/schoonzussen en van mijn beide ouders. Dat deden ze om me weer wat op weg te helpen en dat ik geen lening aan hoefde te gaan.

Aan de andere kant: toen mijn tante overleed moesten er rekeningen en een deel van de crematie betaald worden, die de broers en zussen moesten bijleggen. En is gevraagd of ieder wat wilde bijdragen, waar uiteraard ook wij een deel aan hebben meebetaald. Ook wel zo eerlijk natuurlijk, mijn vader was er vlak voor overleden, dus zijn erfdeel ging door naar mij. Logisch dat ik dan ook mee betaald heb. Maar ook andere neven/nichten hebben betaald.

En ik weet heel zeker dat wanneer ik morgen financieel in de problemen kom, ik bij familie terecht kan. Het is nooit nodig geweest (als in dat ik het zelf heb gevraagd), maar in nood zou het kunnen en die gedachte is prettig.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Is dit serieus?! Je krijgt een keiharde nee omdat je met je gezin in de dierentuin bent geweest? Dat vind ik echt erg! Je mag je kinderen dus niet eens op een leuke dag trakteren voor het geval je onverwachts een hoop geld uit moet geven.

Ik lees ondertussen ook dat je bezig bent om in de schuldsanering te komen. Ik vind dat op zich heel positief maar, hou er wel rekening mee dat een schuldeiser kan eisen dat jij je huis verkopen moet als je er eenmaal in zit. Zelfs als de hypotheek en schulden prima te betalen zijn in het traject ( ik heb het van dichtbij gezien dat dat gebeurde). En dat ze ook kunnen eisen dat je meer uren gaat werken, wat je zelf eigenlijk helemaal niet wil.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn moeder trakteert best met regelmaat als we uit eten gaan ofzo. Ook krijgen we met kerst altijd een flink bedrag. Ze springt niet structureel bij, maar als wij in de schulden zouden zitten dan zou ze ons wel helpen bij dit soort dingen, dat weet ik zeker!

17. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik weet niet of het mag hoor maar kunnen wij geen crowdfunding opzetten voor ts? Als we allemaal 5 euro doneren dan kan ts een wasmachine kopen en misschien wat andere benodigdheden nu ze zo krap zit!

bloemetje1, Simba1992 en Louise11110 vinden dit leuk.
  18. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Onlangs was ik op vakantie buiten Europa. Bij het betalen in een restaurant bleek onze creditcard geblokkeerd omdat het verdacht was dat ie opeens zoveel gebruikt werd. Een man naast ons tafeltje vroeg wat er gaande was en bood zonder na te denken aan om onze rekening te betalen. Hij vond dat hij mensen moest helpen die zich in een wat minder rooskleurige positie bevonden. Hem uitgelegd dat het geld zelf geen probleem was en uiteindelijk hebben we ook met onze pinpas geld uit de ATM kunnen halen.

Deze man legde zijn filosofie uit en vond dat we 'had to pay it forward'. Ofwel: als je wat kunt missen en een ander heeft iets nodig, geef het dan. Voor mij was de hulp gelukkig niet nodig (hij had het verkeerd begrepen), maar ik vond zijn verhaal mooi en sterk.

TS, zie deze situatie als jouw moment om hulp te ontvangen. En wanneer het voor jou mogelijk is, dan geef je weer wat terug aan iemand die het dan nodig heeft :).

Simba1992, Biny, Bailey07 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina