hoi, even mn hart luchten en misschien heeft iemand er hier verstand van. Mijn zoontje heeft een maand of 3 geleden oorontsteking gehad, dit is vanzelf over gegaan. Nu was ik vorige week bij het CB en bleek dat hij weer oorontsteking had, de dagen ervoor had ik al het idee dat hij enigszins verhoging had. De huisarts concludeerde oorontsteking en schreef penicilline voor. Nu na een week is de kuur erdoorheen, maar Ons kleintje heeft nogaltijd oor ontsteking(hij grijpt naar zijn oor), maar geen verhoging meer. moet ik dan alsnog naar de huisarts met hem? ik geef hem ook het liefst niet teveel penicilline, maar wil ook niet dat ie een beschadiging aan zijn gehoor overhoudt oid. groetjes
Hoi, Zou zelf geen risico's nemen, er zijn wel degelijk risico's als je niet op tijd actie onderneemt. Onze vrienden hebben een zoon van 7 en die heeft constant last van zijn oren en doordat ze het niet serieus hebben genomen , hoort hij aan 1 kant voor maar 30%. Hier hebben ze veel verdriet om. Zou gewoon een afspraak maken met je huisarts en vraag om een verwijsbrief zodat ze in het ziekenhuis het eens goed nakijken. Dit kan nooit kwaad en zeker omdat je kleine nog zo klein is kan hij ook niet goed aangeven hoe pijn het doet en hoe vaak. Succes Gr
hoi ik ben bij de huisarts geweest, oortjes waren inderdaad nog ontstoken, maar aangezien hij geen koorts heeft is het niet erg. het moet vanzelf over gaan. Ik benoemde wat Gerritsen zei, dat ik heb gelezen dat bij een verwaarloosde oorontsteking gehoorverlies kan optreden. Maar volgens de huisarts zijn hier onderzoeken over gedaan, dat dit toch niet juist is. dat evenveel uiteindelijk evenveel kindjes gehoorbeschadiging oplopen die veel oorontsteking hebben gehad, als kindjes die bijna geen ooronsteking hebben gehad. Ik moet wel terugkomen als hij er weer koorts bij krijgt. het advies voor nu is: druppelen met wat olie op een watje en dat in zijn oren doen ter verzachting, verder Ovitrin baby neusspray 3 keer daags. groetjes
Vertrouw je huisarts zou ik zeggen, ik ken een ander verhaal. Zou het nu alleen heel goed in de gaten houden, als het zo weg is en het komt weer heel snel dan zou ik zelf toch een onderzoek eisen. Maar dan praat ik wel over overmatig veel oorontsteking in een bepaalde periode. Veel succes met je kleintje, vervelend is het he als je kleine man ergens last van heeft en je kunt zo weinig doen voor hem Groetjes Samantha