Controle

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door twins27, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twins27

twins27 Niet meer actief

Hallo,

Ik ben in december uitgerekend van een tweeling.
    Vorige week heb ik controle gehad en het blijkt dat ze nu achterlopen in groei (790 gram, 960 gram)
    Ook het verschil tussen beiden loopt op.
    De tweeling was toen 28 weken oud.
    Ik krijg volgende week weer een echo.

Moet ik mij zorgen gaan maken?

Groetjes Lisa

2. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik denk dat je gyn of vk het wel met je bespreekt als je je zorgen moet gaan maken.
    Zo niet kun je het altijd volgende week bij de echo na vragen wat dit verschil en achterstand in groei nu betekend en in hoeverre je zorgen reeel zijn.

Heel veel succes volgende week! Ik kan me trouwens wel heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt hoor! Wat ik merk bij mezelf dat de dingen waarover ik mij zorgen maak, een stuk beter kan relativeren als ik een nachtje goed geslapen heb en me fit voel dan als ik moe ben/in de zenuwen zit/direct na een gesprek met de gyn/etc.

3. Ilona4

Ilona4 Actief lid

24 jul 2013
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me goed voorstellen dat je deze vragen / twijfels hebt,
    je kan ook de gyn / vk bellen en je zorgen uitleggen, wellicht dat zij ze voor je kan verminderen,
    Ik zou proberen je geen zorgen te maken (makkelijk gezegd)
    als ze echt nu iets ernstigs hadden verwacht hadden ze je echt niet nog een week laten lopen, dan denk ik dat je wel eerder voor die controle had mogen komen,

succes en bij twijfel gewoon bellen, daar zijn ze voor x

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Geen idee, maar misschien moet je in de eerste plaats vragen of ze achterlopen t.o.v. "de gemiddelde tweeling" of t.o.v. een eenling?
    Tweelingen worden normaal kleiner/lichter/vroeger geboren dacht ik.
    Je bent iets verder dan halverwege, en als je hoort uit te komen op een eindgewicht van 2kg/baby, dan is dat misschien nog haalbaar omdat ze vooral op het einde veel bijkomen? Geen ervaring met tweelingen dus, maar ik zou me zonder meer info nog geen zorgen maken (en ik zou dus ook meer info vragen aan de gyn).

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Kan me je zorgen wel voorstellen.
    Enig wat ik weet is dat bij mijn neefje&nichte (2-eiig) mn nichtje groter was dan mn neefje (nog steeds verschil en ze zijn nu 2jr). Ik weet alleen niet uit mn hoofd hoe groot het verschil in geboortegewicht was.

En zoals de anderen zeggen,
    1) gewoon bellen wellicht weten ze een deel van je zorgen weg te nemen.
    2) als het ernstig was laten ze je toch niet zomaar door lopen

Hopelijk een mooie echo volgende week

Deel Deze Pagina