Echo...pas bij 10 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ann86, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Hallo meiden,

ik heb vandaag voor het eerst met de vk gebeld, 9 nov eerste afspraak. Ze hebben daar geen echo-apparatuur :( en nu moet ik voor 2 weken later ergens anders een afspraak hiervoor maken.

Op zich niet erg, maar ik ben best nieuwsgierig :) ik zie bij veel mensen 7 weken en 8 weken echo staan, nu krijg ik hem pas bij 10 weken? Is dat laat, of redelijk normaal? ;)

Groetjes van Miss Ongeduld :D

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Dat is normaal hoor... Bij de meeste vk-praktijken krijg je een echo zo rond de 9-12 weken... Er zijn uitzonderingen, maar in vele gevallen waarbij iemand een echo krijgt met 7 weken dan zit die gene meestal onder controle bij de gyn.

3. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    voor zover ik weet is het redelijk normaal. 7a8 wk is als de vk een echo heeft staan.

Als je eerder een mk heb gehad krijg je hem vaak rond 7wk. Maar als dat niet het geval is is 10 wk normaal.

4. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    O ja succes met wachten:)

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb mijn eerste echo gehad bij 6.3 weken.
    Maar dat is omdat ik dmv ICSI zwanger ben geraakt.
    Dat is dan ook het enige voordeel ervan, dat je snel een echo krijgt:D

Op zich is het heel normaal, bij 10 weken!
    Ik hoop dat er dan een mooi hartje te zien is!

Liefs Loesie

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Als jou termijn "zeker" is (regelmatige cyclus) en je hebt geen complicatie's of miskramen gehad dan is 10 wkn normaal hoor!
    Ik had hem met 8 wkn voor t eerst maar ik had geen idee hoe ver ik was, kwam uit een cyclus van gemiddeld 60dgn. Dus dan tellen ze vanaf laatste menstruatie gezien. Wachten duurt lang meis, maar geloof me je gaat nog heel wat 'wachten' de komende maanden! :) Succes en geniet er van!!

7. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Dat is inderdaad normaal. Tussen 9 en 12 weken kunnen ze de termijn bepalen.

Er zijn meiden in de medische molen, met hele lange onregelmatige cyclussen of met miskramen (waaronder ik) die daarom eerder mogen komen.

Dus eigenlijk mag je blij zijn dat je dan nog niet hoeft. ;)

Succes!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had de intake bij de VK met 8 weken en de echo met 10 weken, ook gewoon bij de VK. Hoeft helemaal niet zo vroeg meestal. Maar ik begrijp je ongeduld goed ;)

9. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Oooh bedankt allemaal!

Ik heb aangegeven dat ik vorige maand (12 sep) met 4 weken een mk heb gehad, als ik niet zo vroeg getest had, had ik het miss niet eens geweten.

Ze gaf aan dat we uit gaan van 12 sep, anders kan het alleen maar tegenvallen zei ze :D naja dat begrijp ik op zich ook wel...

Ik zal geduld moeten hebben... Thanksss!!! ;)

Deel Deze Pagina