Mijn zoontje is vandaag precies een week oud en zat vanmorgen alweer boven zijn geboortegewicht (3520, was vandaag 3550 g), hij doet het dus prima op de borstvoeding. Ik voed hem 7-8 keer per etmaal, op advies van de kraamhulp drinkt hij elke keer maar uit 1 borst. Mijn dochtertje (nu 2,5) dronk ook altijd maar uit 1 borst en deed het daar prima op. Nu lees ik echter op diverse internetpagina's dat het toch beter is om bij elke voeding beide borsten aan te bieden. Mijn zoontje lijkt voldaan na een voeding, maar toch begin ik te twijfelen, omdat deze sites 'beweren' dat het aanbieden van 1 borst vaak in eerste instantie goed lijkt te gaan, maar dat daarna de productie terug kan lopen. Wie heeft advies voor mij?
Het ligt er denk ik aan of je zo je productie goed op ga g krijgt en of hij zo stabiel blijft? Ik dacht dat in het begin je productie wat tijd nodig had om stabiel te blijven maar ik denk niet dat je zoontje de tweede borst wilt drinken als hij al voldaan is, ik denk dat ik de andere borst dan zou afkolven ( kan je mooi een voorraadje aanleggen ) om zo te zorgen dat t stabiel word en als je borsten t dan aankunnen zeGmaar zonder dat de melk zal terug lopen door t geven van een borst dan zou ik gewoon een borst per keer geven als hij dan nog steeds met een borst tevreden is
Ik voed al meer als een half jaar maar 1 borst, dit omdat ik flinke overproductie had. Lotte drinkt mijn borst niet eens helemaal leeg en drinkt ongeveer elke 3 uur. Als hij goed groeit, voldoende plasluiers heeft en niet onrustig is kan je prima zo blijven voeden.
ja gewoon 1 borst, en eventueel de tweede aanbieden als toetje. heeft het bij mij altijd prima gedaan. en vol is vol he! doe wat goed voelt, en zo te lezen groeit hij er prima op!
Hier had ik veel melk en toch voedde ik in het begin met 2 borsten.... Gewoon voor de zekerheid. En de tweede borst was echt maar een toetje. Maar je kindje groeit goed dus hij krijgt voldoende bv binnen lijkt mij.
Mijn zoontje heeft het weken goed gedaan op 1 borst. Maakte mij er in het begin ook zorgen om, toen hier ook een vraag over gesteld: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/536615-altijd-maar-1-borst-drinken.html Ineens had ik een keer een 'regelnacht' en sindsdien drinkt hij weer 2 borsten, maar soms ook nog 1. Ik laat het zo, en ga niet kolven. Hij neemt wat hij nodig heeft en daar past mijn productie zich perfect op aan. Maarrrr: Jouw zoontje is nog wel heel wat jonger, ik weet eerlijk gezegd niet of het dan ook goed is om het zo te laten of dat je beter wel de andere borst kunt kolven.