ons zoontje is prematuur geboren met 33.5, gelijk begonnen met kolven. maar kolven werkte gewoon niet bij mij. hij was nog niet sterk genoeg om regelmatig bij mij te drinken, en met kolven kwam er niks uit terwijl er wel genoeg in zat. 1x had hij een volledige voeding bij mij gedronken, terwijl met kolven er maar een paar ml uit kwam. fenegriek, bv thee, oxytocine spray en domperidon gebruikt, maar kreeg er alleen maar erge stuwing van en harde pijnlijke plekken uiteindelijk gestopt toen hij naar huis mocht. maar nu zijn we een paar weken verder, en de voeding gaat niet geweldig. nou vroeg ik me af of ik kon relacteren zonder te kolven,want dat werkt toch niet bij mij. zou ik hem gewoon regelmatig kunnen aanleggen? of moet je echt erbij kolven om een productie te krijgen?
Om volledige productie te krijgen is nakolven nodig, zeker tot je kindje a terme is (dus omgerekend 40 weken) Je kunt los daarvan altijd je kindje dicht bij je houden (dragen, kangoeroe, huid op huid) en laten drinken wanneer het wil. Kolven met de hand is ook een optie: sommige moeders raken daar zeer bedreven in! Tot slot is donor melk een optie wanneer je moet aanvullen en geen kunstvoeding wilt gebruiken. Kijk dan op moedermelknetwerk.nl Veel succes!