Mijn zoontje is nu 10 dagen oud. Sinds eergisteren blijft hij vragen om de borst. Ik leg hem elke keer weer aan, maar hij blijft ontevreden en wil elk half uur wel drinken. Ik twijfel of ik wel genoeg melk heb, maar hij heeft voldoende plas- en poepluiers.
Hallo, Intussen ben je al weer wat tijd verder. Wat je hebt meegemaakt waren regeldagen. Er wordt door hem zelf zo nu en dan bijgesteld dat de melkproductie omhoog wordt bijgesteld. Het principe van BV is vraag en aanbod. Hoe meer vraag hoe meer melk er wordt gemaakt. Door op een dag (of een paar dagen) veel en vaak kleine beetjes te drinken wordt jou lichaam als het ware gevraagd meer melk aan te maken. De eerste regeldag hebben kindjes die borstvoeding krijgen rond een dag of 10, rond 6 weken, 3 maanden, 6 maanden. Geef er aan toe, leg bij vraag aan de regelperiode is snel weer voorbij. Veel moeders beschrijven de onzekerheid die jij ook beschrijft. Je had immers net een soort ritme door en dan ineens komt hij ieder uur. Niets aan de hand. Succes, Ilse