baby echt te zwaar met bv?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jantine, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Beste Heidi,

Volgens het cb is mijn zoontje aan de zware kant. Toen hij gewogen werd was hij 9 weken en 6 kilo. De medewerkster van het cb stelde voor dat ik mijn baby niet meer elke keer dat hij erom vraagt de borst aanbied. Als hij bijvoorbeeld niet wil drinken maar getroost wil worden moet dat op een andere manier. Ik vind dat raar, ik voed op verzoek, en als hij zich getroost voelt met een paar slokken is dat toch prima?
    Ik probeer hem soms de pink aan te bieden (hij wil geen speen) maar dan drinkt hij daarna nog gulziger.
    Wat vind jij? Heeft het cb gelijk? Of moet ik mijn gevoel volgen? En mijn zoontje, die het verder prima doet?

Kan het trouwens zijn dat hij heel erg groeit doordat ik heel veel melk heb en een sterke toeschietreflex?
    Ik ben nu een tijdje aan het blokvoeden een drink soms salie thee, dat werkt wel. Misschien groeit hij dan nu minder hard? Hij is nu elf weken.

Bedankt alvast voor je reactie.

Groetjes
    Jantine

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Het lijkt mij geen goed plan om een baby van 11 weken op dieet te doen;) laat hem lekker groeien. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van wat het start gewicht was, hoeveel weken zwangerschap, afgevallen in de eerste dagen en hoe veel dan? Wanneer weer op geboorte gewicht, is dit je eerste kindje of heb je al eerder gevoed. En: de hamvraag: wat weegt je kindje nu (dus wat is het verloop) en heeft je kindje er last van?

Sowieso groeien borstgevoedde kindjes gigantisch de eerste 3 maanden, daarna vlakt de groei wat af. Sommige kindjes doen het gewoon heel goed! Dat lopen ze er wel weer af wanneer ze gaan lopen!

Wees gezond en geniet, focus daar op!

3. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Hoi Heidi,

Ik wilde je nog even bedanken voor je reactie. Ik houd mijn kindje goed in de gaten en vind hem vrolijk, alert en actief (en, vooruit, aan de stevige kant ;)) dus ik maak me geen zorgen en als het cb dat wel doet- tsja.
    In ieder geval hebben jouw woorden mij geholpen er geen enorm probleem van te maken.

Weet je, mijn oudste zoon was te licht bij de geboorte en groeide ook als kool, maar dat moest ook, daar kreeg ik alleen maar positieve reacties op. Dit is dus even wennen.

Groetjes,
    Jantine

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    :)
    Volg je boerenverstand, daar komen we het verst mee. Ik voorzie veel vragen de komende tijd over overgewicht. Zo jammer dat focus nu ligt op interventie in plaats van in gesprek gaan en normale redenatie....

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Deel Deze Pagina