Goedemorgen, Ik heb een vraagje. Ik geef mijn dochter van 7,5 maand nog steeds volledige bv (op opvang dagen zit daar kv bij omdat ik niet meer wil kolven) maar ze krijgt dus alleen nog melk.. NU komt ze na maanden doorgeslapen te hebben van 19-7 uur weer om 23.00 voor een voeding en soms (1x pw) voor een nachtvoeding. Is dit een teken dat ze toe is aan meer eten? Ze krijgt wel beetje fruit maar groenten en brood wil ze gewoon niet, ze spuugt het uit en gaat kokhalzen en dan spuugt ze ook de bv eruit. Haar schema is ongeveer zo: 7:00 bv 9-11 slaap 11:00 bv 12:00 fruit 13:00 slaap 15:00 bv 17:30 poging tot groenten 18.00 bv 19:00 slaap Omdat ze bv krijgt is pap geven s avonds of s ochtend ook niet echt een optie, dan klap ik uit elkaar in ochtend of s nachts Ik hoor graag wat u er van denkt..
Ik zou haar gewoon ook voeden wanneer ze 's avonds of 's nachts weer komt. Kindjes regelen over het algemeen heel goed zelf wat ze nodig hebben en dit betekent vaak een late voeding erbij als ze even behoefte hebben aan extra of meer. Omdat je kindje aangeeft nog niet goed toe te zijn aan vaste voeding (kokhalzen, spugen) en ze mogelijk wel meer voedingsstoffen nodig heeft kun je dus het beste toegeven aan wat ze nodig heeft nu. Ook regelen kindjes voeding bij wanneer je productie niet meer in balans is: het kan zijn dat je nog niet zo lang geleden stopte met het kolven op het werk. Hierdoor krijg je over de dag heen minder voedingsmomenten op bepaalde dagen. Om je productie in balans te houden zal ze deze momenten extra pakken. Zo zorg je dat je niet ineens heel hard keldert met je eigen melk. Het kan ook zijn dat ze aan een ontwikkelingssprong toe is: deze kindjes laten vaak eerst terugval zien (weer wakker, extra voeding) om vervolgens een sprong vooruit te maken in groei of ontwikkeling. Volg haar gewoon, zeker omdat ze nog niet overweg kan met vaste hapjes: juist jouw melk is nu voor haar belangrijk! Top dat je al zo lang zelf voedt!