Baby 3 wkn drinkt te snel en knoeit

Discussie in 'Voeding' gestart door proudmommy2013, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Siem is nu 3 weken. Hij drinkt 6 x 135 ml (120 ml + 4 scheppen)
    De fles difrax s fles small met kers speen s gaat in 10 min leeg.
    Ook knoeit hij er veel mee... Kinnetje vaak onder de melk en mondhoekjes laten veel los.

Verder gaat alles goed. Geen krampjes, goed boeren, geen zuigbehoefte na de fles, ook niet hongerig...

Hebben vanmiddag de dental van kruidvat geprobeerd maar die pakte siem niet en was ook knoeiboel...

Wat kan helpen??

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou denken dat de speen te klein is... dat hij zijn mond te smal moet maken om goed te kunnen drinken en daardoor knoeit. Of dat de fles een te groot gat heeft, maar je hebt al de allerkleinste denk ik?

Wij gingen al snel van difrax s-fles naar avent over. Die heeft een veel bredere speen en dat ging meteen perfect. Je kindje heeft veel meer houvast aan die speen. Het was het geld echt helemaal waard. Neem er wel de allerkleinste speen bij, die met 1 gaatje. Dan doet hij ook langer over het drinken. Het is geloof ik de speen van leeftijd 0+, die van 1 + heeft meen ik al 2 gaatjes maar Naomi had met 3 maanden nog de 1 + speen, speen met meer gaatjes (3 + heeft 3 gaatjes) betekende veel knoeien en te snel drinken(en zelfs verslikken).

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook zeggen: niet de geschikte fles en speenvorm?
    Avent heeft inderdaad een veel bredere speen en het kost meer moeite om eruit te drinken... Denk wel het proberen waard?

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Avent heeft van die mooie flessen (8 euro stuk en overal verkrijgbaar in de drogisten), volgens mij heten die 'air flessen', die simuleert de moederborst. Dochterlief heeft hier heerlijk uit gedronken en doet ze nog! Is wat bredere speen en hapt wat makkelijker.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Thnx! Ik had ook ergens gelezen dat de losse spenen van difrax kleiner gaatje hebben dan de speen die bij de fles geleverd werd. Ik heb 2 spenen laatst als reserve gekocht en nu 2 keer langzamer gedronken en amper geknoeid

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je zou evt ook de 1-2-3 speen kunnen gebruiken! Ik vind de avent flessen juist niet fijn! Dochter liet iedere keer de speen los en zoog veel lucht naar binnen omdat de speen juist lang en smal is.

Deel Deze Pagina