krijgt hij nou niet te weinig vocht binnen?

Discussie in 'Voeding' gestart door dolfijntje1985, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hallo meiden
    ons zoontje lucas wil stedds minder de fles.
    om half 8 zijn pap fles gaat goed, om 10 uur zijn fruit gaat ook goed, maar om half 12 de fles wil hij niet hij laat steeds meer dan de helft staan.
    en om half 4 zijn fles laat hij ook steeds de helft staat of hij wou hem helemaal niet.
    en om 5 uur zijn groente gaat heel goed met een toetje.
    en om 8uur zijn laatste fles gaat wel altijd leeg.
    volgens mij wil hij meer vasdt voedsel dan zijn fles want brood at hij wel om 12 uur als hij zijn flesje niet wou.
    maar het probleem is dat hij niks anders drinkt dan zijn melk.
    geen diksap en water geen thee geen roosvicee.
    dus hij moet wel zijn melk fles ipv brood.
    nou hebben we het zo gedaan om half 8 zijn gewone fles die gaat leeg.
    en dan om 10 uur zijn fruit gaat ook leeg.
    en dan doen we om 12 uur een bord pap 180/6 melk en dan 6 eetlepels pap op een bord.
    en om 4uur zijn groente met een toetje (yoghert).
    en dan om 20 uur zijn laatste fles. dat gaat heel goed maar vraag me af of hij niet te weinig vocht binnen krijgt nou.
    doen we het goed zo.
    en wat kan ik anders doen heeft iemand nog een idee.
    of adviesen.

liefs diane

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hier had ik het hetzelfde probleem,komt vanzelf goed,wat bij mij wel werkt zijn pakjes sap met rietje (shrek boomfruit)
    maar goed mijn zoontje is iets ouder...
    misschien gewoon wat water?
    of kruidenthee?

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als ik het goed tel, krijgt hij dus nog steeds 4 flessen plus warme maaltijd?
    Maar dan mag je toch een fles minder?
    Jesse krijgt tenminste al bijna een maandlang 3 flessen en een warme maaltijd.
    Wil niks drinken tussendoor dus geef ik hem maar 2 keer een fruithap, dat wil hij wil.

4. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Wat je kan proberen is het 'sapje' (diksap of roosviccee) iets te verwarmen. Hier werkt dat wel. Koud hoeft meneer het niet, verwarmt gaat het flesje gewoon op.
    En ik zie dat je yoghurt geeft. Ik was vandaag op het bureau en tegenwoordig adviseren ze dat pas vanaf 9 mnd..... Was voorheen wel eerder.....

wup

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.119
    34.205
    113
    En als je nu thee geeft met opvolgmelk en dat dan steeds een beetje afbouwt? Maar als je 3 flessen van 200cc geeft krijgt hij nog wel genoeg vocht binnen hoor.

6. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ja ik had gehoort dat ze idd geen gewone yoghert mogen daarom krijgt hij yogolino voor baby's vanaf 6 maanden.
    en hij krijgt geen 3 flessen maar 2 flessen en 1 bord pap wel aangemaakt met 200ml opvolgmelk.
    + dan zijn fruit en groente.
    zou hij dan wel genoeg krijgen?
    of moet ik michien dat bord pap vervangen voor een pap fles of maakt dat niet uit.

7. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ik zit hier met hetzelfde... Hij lijkt die 4 flessen niet meer te hoeven. Ik heb hem nog geen brood gegeven, denk dat ik dat maar ga doen en dan een fles eraf. Maar ik zat me idd ook af te vragen, of hij dan nog wel genoeg vocht binnenkrijgt. Hij is ook niet erg gek op diksap of ander drinken. Aan de andere kant, als hij wel dorst zou hebben, zou hij het wel drinken, denk ik dan...

Wat is trouwens het probleem met yoghurt? Yannick krijgt altijd wat yoghurt met diksap na het eten, wist niet dat dat pas vanaf 9 maanden mocht...

8. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik geloof dat in gewone yoghurt te veel zuivel zit daar mogen ze nog niet te veel van hebben.
    dus vandaar dat ik yogolino voor hem heb dat ik speciaal voor baby's vanaf 6 maanden.

9. dolfijntje1985

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hey marloesss wat leuk onze kindjes zijn precies even oud.
    wat grappig.
    lucas zit nou op 2 flessen 1 als hij wakker word en 1 als hij gaat slapen.
    wat je ook kan doen, dat doe ik nou ook,tussen de middag pap daar zit dan toch 180 water in met 6 schepjes voeding + 6 eetlepels pap.
    en dan met de lepel geven. dat gaat hier schoon op, maar als ik hem een pap fles geef hoef hij maar de helft.
    hij wil gewoon geen flessjes meer.
    en als je hem brood geeft dan krijgt hij geen vocht binnen of je moet diksap oid geven als hij dat wel drinkt maar lucas drinkt dat dus absoluut niet.

10. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Hoi Diane,
    Wat grappig idd dat ze precies even oud zijn!
    Dat is wel een idee, om hem ´s middags pap te gaan geven. Dat is ook wat voedzamer dan een gewone fles, dus dan zal er wel eentje afkunnen.
    Dankjewel!
    Groetjes,
    Marloes

Deel Deze Pagina