Vorige week op consultatie bureau geweest voor de 14 maanden prik en controle. Nu is mijn zoontje bijna 13 kilo en 79.5 cm En het cb vind dat hij te zwaar is en dat hij te veel eten krijgt dit is zijn schema 7.30 fles pap van 170 melk en 5 schepjes bambix 10.00 stukje fruit met een beetje diksap of roosvice 12.00 een boterham met een beetje diksap 15.00 koekje met diksap 17.00-17.30 een bordje eten met een bekertje melk Geef ik hem nu echt te veel of valt dat reuze mee groetjes daphne
Mijn zoontje is 13,5 kilo en 81 cm. Hem vonden ze niet te zwaar. Ze zeiden dat het er vanzelf wel weer afgaat als hij gaat lopen. Volgens hun valt er op deze leeftijd weinig van te zeggen en als het eetgedrag goed is, is er niks aan de hand. Ik vind het eetpatroon niet zo raar, zou alleen wel een aantal dingetjes veranderen. Zo zou ik hem in de ochtend gewoon een broodje geven met een beker melk. En eventueel de diksap vervangen door water en thee en gewoon 1 keer per dag diksap geven. Verder lijkt het mij een heel normaal eetpatroon. Dit is het eetpatroon van mijn zoontje en volgens ons cb was dat goed. (niet dat ik me daar veel van aantrek eerlijk gezegd) 1 boterham en beker melk fruit of een koekje + thee 2 boterhammen en melk koekje + roosvicee avondeten +thee of water soms een toetje (yoghurt)
Bosi333 ik vond het ook helemaal niet veel maar hier op het cb zeiden ze dus dat dat veel te veel was dat hij daarom zo zwaar is begon toch al aan mezelf te twijfelen of ik hem echt te veel gaf
Ik vind het ook niet teveel hoor, ik zou wel een paar drinkmomenten van diksap veranderen in bijv. water/thee of iets anders.
nee hoor vind ik ook niet, jullie schema lijkt wel een beetje op die van hier: s'ochtends papfles 180cc melk + 5 scheppen bambix tussendoor drinken + koekje 11.30 brood + drinken s'middags drinken en fruit avond eten en drinken + toetje s'avonds ook nog een papflesje voor het slapen gaan 150cc water + 4 scheppen pyjamapapje. Seff is nu denk ik 12,5 kg en 85cm ong.
heb vandaag water geprobeerd maar dat wil hij niet hebben spuudt hij gewoon weer uit misschien morgen nog een keer proberen anders thee proberen wat geven jullie je kindjes allemaal te drinken dan alleen maar diksap water of thee
Eigenlijk niks anders als dat.. Idd, diksap melk en thee... Soms sap of aanmaak als ik ergens anders ben. Sap uit een pak verdun ik trouwens wel met water, anders vind ik het echt te zoet voor hem.
Thee, water en roosvicee af en toe, maar dan wel heel dun. Ook krijgt hij wel eens een enkele keer appelsap oid, maar dan 3/4 water erbij. Vind hij heerlijk.
bleusky dat doe ik dus ook als hij ergens anders is en hij krijgt sap het verdunnen met water omdat ik het anders ook te zoet vind
Ik vind het ook niet echt veel hoor. Mijn dochter is een jaar maar weer te mager, 8,5 kilo. Ik zou alleen minder diksap geven en ipv een koekje, een soepstengel of rijstewafel ofzo en dan af en toe en koekje. Ook zou ik proberen 's morgens een boterham te geven Mijn dochter krijgt: 08.30 uur 1 boterham met een beker melk 10.30 1 a 2 stuks fruit 12.30 uur 2 boterhammen 16.30 avondeten met de pot mee 18.30 uur bekertje melk Ze krijgt water en thee te drinken