Goedenavond, Ik heb even een vraag. Mijn zoontje is nu 2 en half week oud en ik ben overgegaan op Nutrilon flesvoeding met een schepje Nutriton voor het spugen. Nu krijgt hij al bijna een week 90 ml en 3 schepjes. Ik heb het idee dat hij er niet genoeg aan heeft omdat hij overdag en avonds om de 2.5 a 3 uur komt en 's nachts niet langer dan 4.5 uur slaapt zonder voeding. Nu staat er op de verpakking dat hij voor zijn gewicht veel meer moet krijgen dan hij nu krijgt. Hij woog bij zijn geboorte 4100 gram en weegt nu 4250 gram. Hij krijgt dus 90 ml en 3 schepjes. Op de verpakking staat dat als je kind tussen de 4 en 5 kilo weegt hij 5 flesjes van 150 ml water en 5 schepjes moet krijgen. Max krijgt dus veel minder binnen!!!! Kan ik dit gaan opbouwen en nu het gewicht van 3.5 tm 4 kilo aanhouden en hem dus 5 flesjes gaan geven van 120 ml water en 4 schepjes? Zo ja wanneer moet ik dit verder op gaan bouwen na de 5 flesjes van 150 ml water en 5 schepjes zoals aan wordt gegeven voor zijn gewicht? Ik wil dan proberen om overdag en avonds 4 uur tussen de flessen te houden en 's nachts 1x 7 uur. Mag en kan ik dit proberen? Ik wil kijken of ik al een beetje een ritme kan aanhouden. Sorry voor het lange verhaal, maar maak me er een beetje zorgen over! Het consultatiebureau geeft aan dat ik gewoon nog de 90 ml en 3 schepjes moet aanhouden. Ik heb pas weer een afspraak over 2.5 week en ben echt bang dat hij gewoon te weinig krijgt dan.... (hij is ook erg huilerig de laatste 2 dagen)
Hallo! De verpakking is een richtlijn, het is helaas niet mogelijk om alle leeftijden en hoeveelheden te vermelden. Bij 3 weken geldt helaas inderdaad de verpakking nog niet, omdat de hoeveelheden dan nog kleiner zijn. Ze komen ook veel vaker om een voeding dan de 5 keer. Als het lukt om 5 voedingen over 24 uur te geven dan mag je het proberen hoor. Een hoeveelheid voor hem van 675ml per 24 uur is zeker prima. Vaak zijn ze nog wat klein om grotere hoeveelheden te verwerken. Mocht hij nu 100ml krijgen en hij komt 7 keer krijgt hij in ieder geval genoeg binnen, daar hoef je je dan geen zorgen over te maken. Hopelijk kan je wat gerustgesteld verder gaan. Succes groeten Femke
Bedankt voor het antwoorden. Het is zo lastig als de kraamzorg weg is om dan te bepalen wat goed en niet goed is voor je kleine. Hij huilt zoveel het maakt me zo onzeker. Gisteren had hij een fles op van 90 ml en 3 schepjes en bleef huilen. Ik heb toen 30 ml bijgemaakt en hij dronk het op alsof die nog niks had gehad... Hij had blijkbaar trek. Als ik het goed begrijp mag ik mocht Max dit ook goed vinden om de 4 uur overdag en 's nachts 6 a 7 uur een fles geven van 120 ML en 4 schepjes? Dan krijgt hij niet te veel binnen? Ik heb vandaag 2 flessen gemaakt van 120 ML en hij slaapt inderdaad 4 uur tussen de flessen. Hij drinkt het goed op. Hij spuugt nu wel wat meer als normaal maar zeker geen halve voeding wat hij uitspuugt.) Zal ik dit dan gewoon verder zo aanhouden en proberen om vannacht hem 7 uur te laten slapen? Of is dit nog teveel? Bedankt voor u antwoord! Grtz een hele onzekere mama!
Hallo, 6 voedingen van 120 ml is wel wat veel, bij deze hoeveelheid ga je uit van 5 voedingen per dag. Het is belangrijk dat je zoontje rustig zijn fles leeg drinkt, in 15 tot 20 minuten. Dan is de verzadiging optimaal en zal hij langer tevreden zijn na de fles. De kans op spugen is dan ook minder groot. Wanneer je zoontje 7 uur slaapt, is dat geen probleem. Groetjes, Petra