dochtertje ander slaapritme en weer om half 5 in de ochtend wakker

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mamatje77, Jan 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hallo,
    Mijn dochtertje van iets meer dan 4 maanden oud sliep al door vanaf 6 weken oud. Nu krijgt ze 5 flessen van 180/6 en in de laatste rijstebloem erbij. Hiervan sliep ze eerst lekker van door...ik moest haar altijd wakker maken voor de laatste fles en nog steeds...maar sinds een paar dagen slaapt ze vanaf 19 uur in de avond terwijl ze eerst nog wakker was...nu laat ze ong 60 cc van haar papfles staan...maar is ze om half 5 in de ochtend wakker...ook al geef ik hem om 23:30 uur...hoe kan ik ervoor zorgen dat ze weer iets later komt in de ochtend??
    Ze sabbelt tuasendoor trouwens veel om haar knuisje en ze volgt je al wanneer je zelf aan het eten bent, dat ik haar laatst haar lepeltje gaf waar ik de vitamine op geef stak ze die al op de juiste manier gelijk in haar mondje...is ze dan al toe aan een paar hapjes fruit?? En vanaf wanneer mag je een beetje diksap geven??

Groetjes mamatje en alvast weer bedankt!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Vanaf 4 maanden mag je langzaam aan gaan beginnen met het geven van groente en fruit. Het gaat dan echt nog om kleine hoeveelheden (lepeltjes), om je kindje aan een andere smaak en andere structuur te laten wennen. Dit kan wel ook helpen voor wat meer verzadiging. Tenzij je kindje een koemelkallergie heeft of een verhoogde kans hierop, dan kun je beter nog even wachten tot 6 maanden.
    Misschien dat er een tandje aan het doorkomen is, waardoor ze in de ochtend wat eerder wakker wordt? Het kan even een periode zijn. Heb je het idee dat ze dan honger heeft? Anders kun je ook wat water aanbieden.
    Hoe lang doet ze over een flesje? 15-20 minuten is een mooi drinktempo. En welke soort flesvoeding krijgt ze nu?
    Groetjes Angelique

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hoi hoi,
    Ze krijgt hyperallergene voeding omdat haar broer koemelkallergie had..dus zal denk ik wel ff moeten wachten met fruit ofzo...
    Tandjeswerk zou heel goed kunnen...begon ze met 3 maanden al last van te krijgen...maar omdat ze precies rond vijven wakker word...zat ik eerder te denken aan honger....
    Diksap wanneer mag dat??

Groetjes mamatje

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo!
    Diksap is ook pas vanaf 6 maanden helaas. Wat je evt nog wel zou kunnen proberenis om een tweede (maximaal 2) flesje pap van te maken. Ook al wordt deze overdag gegeven dit kan wel helpen tegen honger in de nacht. Succes
    groeten Femke

Share This Page