Krijgt hij te weinig?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door PDaphne, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Dag dames,
    Ik vroeg me af, als je kindje niet zoveel drinkt als op het melkpoeder pak staat voor zijn gewicht, is dat erg? Mijn zoontje weegt 5,3 kilo en zou volgens de voorschriften 5 flesjes van 200 ml moeten krijgen per 24 uur maar hij drinkt meestal 5 x 165ml, soms nog een klein flesje extra.. Ben net van de borstvoeding af is het daarom misschien wat rommelig? Hoe strak houden jullie het aantal en hoeveelheid per voeding aan? Hij heeft (meer dan) genoeg plasluiers en groeit goed volgens mij..

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Borstvoedingskindjes zijn vaak gewend om wat minder per keer te drinken. Dus 165 cc per keer is prima.

Als hij nu 5,3 kilo is, dan mag hij (x150cc) 795 cc. Dat zijn ongeveer 5 flessen van 165cc. Lijkt me dus prima.
    Zeker als hij goed plast en tevreden is.

Die lijstjes op de verpakking zijn maar richtlijnen. Maar in praktijk werken die lang niet altijd.

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hoi!

Mijn dochtertje weegt ook 5,3 kilo en drinkt (maar) 5 flessen van 150 cc..
    Laatst het cb gebeld en zij zeiden indd. dat het richtlijnen zijn, als je kleintje goed plast en verder alert etc. is dan is er niets om je zorgen over te maken..
    Ik geef haar wel echt om de 4 uur, soms laat ze er wel eens langer tussen zitten maar dat voelt niet goed voor mij...

4. adi

adi Niet meer actief

De echte richtlijn is 150cc per kg per dag (max. 1 liter). Deze kun je dan verdelen over het aantal flesjes wat bij jullie past.

Die richtlijnen op de verpakking zijn maar een hele grove indicatie, die hoef je niet zo strikt te nemen.

5. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Ok bedankt dames! Ik had al niet het gevoel dat het te weinig voor hem was anders geeft ie wel aan dat ie honger heeft... Maar toch even zeker weten!

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nee joh hij drinkt prima!
    Hij is ook nog erg jong dus dat is fijn als je nog wat omhoog kan. Mart is 14 weken en 65cm en 7300 gram en drinkt nog niet eens altijd zijn flesjes leeg van 180/6. En zoals je ziet is het een flinke reus geworden!

kunstvoeding is ook moeilijker te verteren dan borstvoeding, dus het vult wat langer/meer.

Deel Deze Pagina