Kma?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jorietje, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hallo allen,

Onze kleine man spuugt echt erg veel (soms gelijk na de fles, soms ook later dan is het dik en zuur), heeft vaak pukkeltjes in zijn gezichtje en nek, neusje zit steeds verstopt en niest best vaak. Op internet lees ik dan dat dit symptomen kunnen zijn voor KMA.. Zit ik mezelf nu gek te maken of zou het echt KMA kunnen zijn?
    Morgen moet ik naar het CB met hem en wil dit voorleggen.

Hij krijgt nu Friso Prematuurvoeding, maar hij zal inmiddels boven de 3 kg zitten en dan mag hij over op standaard, maar misschien handig om over te gaan om H.A.?

Gr,
    Joriet

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lees even verder op het internet over reflux. Denk dat je veel herkenning zult zien.

Overigens, veel spuuggedoe wordt minder als je je kind vaker een kleinere portie geeft. Dus bijvoorbeeld 8 flessen i.p.v. maar 6 flessen. Net als bij kinderen aan de borst.

3. 4days

4days Niet meer actief

Het KAN kma zijn, maar dat hoeft niet, de eerste maanden zijn die symptomen nog vaag, en hebben verschillende 'aandoeningen' dezelfde symptomen. Het zou dat kma kunnen zijn, of zoals dirksmama zegt reflux, of je kindje heeft 'gewoon' wat babyacne en moet nog een beetje aan de voeding wennen. Je zou natuurlijk een tijdje HA kunnen geven en kijken op het beter wordt.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik sluit mij aan bij de dames voor mij.
    Ha is ter preventie en heeft alleen zin als daar vanaf dag 1 mee gestart wordt. Ik weet niet of prematurenvoeding ook ha is, want anders kan het wel. Zo niet, zal ha geen zin hebben.

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    We hebben het voorgelegd op het CB en ze denken niet aan KMA, daarvoor heeft hij te weinig symptompen. We mogen nu Nutriton gaan gebruiken om de voeding te verdikken en kijken of hij dan minder spuugt. Hij heeft nu 3 flesen gehad (met meer voeding omdat hij volgens het CB net op het randje zat van te weinig voeding) en tot nu toe amper gespuugd, dus de Nutriton lijkt te werken.

Niezen en verstopte neus is onschuldig. En de pukkeltjes waren ook normaal.. We kijken het nu aan hoe het gaat met de Nutriton, als het spugen niet verminderd moeten we ff overleggen met het CB..

Hij mag overigens overstappen naar de standaard 1 voeding en hoeft niet H.A. te zijn. Eerst gewoon uitproberen, werkt dat niet dan wellicht toch over naar H.A. maar ze zijn er eigenlijk wel voorstander van om eerst de gewone voeding te proberen. Prematuurvoeding is volgens mij niet H.A.

Deel Deze Pagina