Hoi meiden! Het duurt nog even (4 maanden), maar dan wordt mijn dochtertje 2 jaar. We zijn bezig om voor haar een Tinkerbell kamer te maken en van mijn ouders krijgt ze voor haar verjaardag spulletjes van Tinkerbell. Nu willen zij voor haar een dekbed kopen met overtrek. Ze blijft voorlopig nog in haar ledikant liggen, dus wat voor dekbed raden jullie aan? Een peuterdekbed of een 1persoonsdekbed? Ik neig zelf nara een 1 persoonsdekbed, omdat we anders over een jaar weer een nieuw dekbed moeten kopen. En volgens mij bestaan er geen Tinkerbell overtrekken in peuterformaat. Maar... is zo'n 1persoonsdekbed niet veel te groot voor een ledikant en kan ik toch eerst beter voor een peuterdekbed gaan? Liefs Tamara
Mijn zoontje is ook bijna twee en heb nu een peuterdekbed gekocht voor hem. Hij moet er wel erg aan wennen. Hij wil liever nog in zijn slaapzak, maar ik ben nu zwanger en wil dat als hij uit de ledikant gaat hij onder een dekbed kan slapen. Ik zou als ik jou was wel voor een peuterdekbed gaan. Dit is voor het ledikant zelfs nog best groot en wij gaan na het ledikant nog voor een peuterbed, omdat een 1 persoonsbed voor een peuter wel echt heel erg groot is. Ga denk ik een meegroeibed bij de Ikea kopen dan kan hij daar nog prima eenaa jaar in. En die dekbedden zijn best groot, dus die gaan dan ook nog wel even mee.
Bedankt voor je reactie! Vind het zo jammer dat voor een peuterdekbed ik geen Tinkerbell overtrek kan kopen Verder niemand die mij kan vertellen waar ik het beste voor kan gaan?
Mijn dochter wordt volgende maand 2 en die slaapt nog in haar ledikant, sinds kort onder een dekbedje. Ik heb gewoon een dekbedje op ledikantformaat van de Hema. En die is al best groot. Dus een 1-persoondekbed zou ik echt niet in een ledikant doen. Dat is veel te groot. Overigens heeft mijn dochter ook nog gewoon een slaapzakje aan hoor.
Misschien kun je een creatieve oplossing vinden? Zoals misschien een aplicatie van tinkelbel erop laten naaien of jekoopt wel het dekbedovertrek eventueel kun je die in de toekomst gebruiken en dan gebruik je nu bv enkel de kussensloop in combinatie met een roze dekbedovertrek Of zijn er geen leuke kleine kussentjes van tinkelbel te krijgen? Dat je die als assesoire kan gebruiken
Heb een site gevonden waar ze ook fleecedekens hebben dan kun je die als decoratie op het bed leggen . Ook op deze site, lampen, stickers voor op de muur, gordijnen, kleden voor op de grond etc etc Disney Tinkerbell - maakmijnkindblij Onwijs leuk, denk dat je met deze spullen een onwijs leuke kamer kan maken. Gewoon een leuke verlanglijst maken en voor de verjaardag vragen. Hihi word vast heel mooi. Je moet anders even kijken, ik zag gisteren nog een item over bedjes. Daar zaten ook vrouwen bij die wel een 1 persoonsbed hebben gekocht. In elk geval is het wel zo dat voor het ledikant het dekbed echt tegroot is
Of maak (of laar iemand anders het doen) van een 1p tinkerbell dekbed een peuter dekbed. Even met een naaimachine . Maar ik zou mooi een peuterdekbedje doen.
Nog een tip: een site die 1 persoonsdekbedovertrekken vermaakt naar peuterbed formaat. Geen idee hoe duur het is maar wellicht een idee, of misschien ben je zelf handig en kan je het zelf? https://www.trendybed.nl/dekbedovertrek/dekbedovertrek-voor-een-peuterbed
erg lastig inderdaad. hier ligt mn kleine ventje(19 maand) sinds een maandje in een 1persoons bed vond ik toch wat makkelijker qua aanschaf van dekbed en overtreksets. hij slaapt hier prima in en ik heb geen gedoe meer met een overtrekset voor zijn kleine ledikant dekbedje. succes. en als tip..... je kan ook leuke tinkerbel stoffen kopen en daar zelf een dekbedje van maken. kost wat energie maar dan heb je wel een leuke overtrekset voor t dekbedje
1-persoons dekbed is echt veel te groot voor het ledikantje. Ik zou het niet doen. Inderdaad:zelf maken. Hebben ze geen tiinkelbell stof op de markt bij een stoffenkraam? Dan zou je het zelf kunnen naaien.
Bedankt voor alle reacties en ideeën! Ik ga eens rondneuzen op internet, op zoek naar jullie ideeën. Heb in elk geval besloten dat het een peuterdekbed gaat worden. Wil haar zo lang mogelijk in haar ledikant houden, dus 1 persoons bed is geen optie.