Nine krijft sinds een paar dagen een beetje kwark 's middags en ze houdt niet van zuur! Levert mooie gezichten op en daarna kokhalzen... Dus doe een beetje diksap erdoor en nu njam njam njamt ze dit weg! Ik zie hier ook geen probleem in, soms wordt er wel een beetje meutig gedaan over een paar druppels diksap...
een beetje suiker moet kunnen idd, zeker paar drupjes met water of in de kwark yoghurt! wat energie hebben ze vast nodig het is wat anders als volproppen met snoep
Eigenlijk nog steeds niet, ik heb het wel eens gegeven, maar hij vond het niet lekker. Hij drinkt eigenlijk alleen maar water en allerlei soorten thee (en melk natuurlijk). Hij is dol op thee, dus ik vind het wel prima zo. Overigens drinkt hij als we ergens zijn of als het uitkomt incidenteel ook wel eens wat vruchtensap of drinkyoghurt of zo, maar thuis eigenlijk niet.
Dat is een heel ander soort zoete smaak als diksap. Diksap zie ik gewoon als limonade, ze doen net alsof het 'gezond' is...gewoon vruchtensuikers (zijn even goed suikers) en een beetje fruitzuur. En conserveermiddel (vitamine C is namelijk ook een conserveermiddel). Hier kregen ze gewoon water en slappe (rooibos)thee. Oudste ging huilen als hij ergens op bezoek diksap kreeg, hij vond het vies.
Dus jij geeft ook geen fruit? Dat zijn namelijk ook suikers... Maar moet eten en drinken nou altijd "gezond" zijn? Zou echt alleen maar "gezond" goed zijn voor je kindje? Een soepstengel geven is ook niet helemaal gezond. Pyamapapjes zijn ook helemaal niet zo gezond. Weet je als je het allemaal met mate doet en niet overal TE voor zet dan is het gewoon prima om te geven.
Ik had me ook altijd voorgenomen dat mijn kind alleen maar water en thee zou krijgen. Dat is ook het enige wat ik drink. Ik ben altijd heel zuinig geweest met suiker. Zo eet ze op brood appelstroop en jam zonder suiker. Maar mijn dochter drinkt dus niet. Als ik thee of water neer zet dan laat ze dat rustig de hele dag staan. Ze heeft al meerdere keren ernstige verstopping gehad door vochtgebrek. Dus nu drinkt ze gewone sapjes.. Niet mijn uitgangspunt, maar als je er echt niks anders in krijgt dan houdt het gauw op...
Precies wat jij zegt! Ik zou ook graag beginnen met water en thee maar als hij het echt niet lust moet je wat.... Dan zou ik ook wel overwegen diksap te geven maar eerder niet. En ook dan zou ik proberen de diksap zo slap mogelijk te maken.