Papfles speen

Discussie in 'Voeding' gestart door Suzzert, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hebben jullie kindjes ook dat met een papfles met een speen voorop de papfles ze hem binnen vijf/tien minuten hebben leeg gedronken? Ik geef elke ochtend 180 + 6 + 3 scheppen fijne granen pap. Maar doordat ze hem zo snel leeg heeft, geeft ze daarna nog aan dat ze nog dorst heeft.

Wat gebruiken jullie?

2. sjak

sjak Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem... Ik doe nu vier grote scheppen pap in haar fles, dan is het wat dikker en doet ze er langer over. Normaal gebruik ik difraxflessen, maar nu een fles van het kruidvat (uit een van de dozen) met een difrax speen. Deze trekt vacuum en moet ze dus af en toe stoppen en meer der best doen.
    Kleine speen werkt niet, die is elke keer verstopt en dan gaat ze huilen.

Ik gebruik als maatje de nutrilonschepjes.

3. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik gebruik de 1-2-3 speen van Avent. Heeft drie standen en dat is makkelijk, omdat de pap dikker wordt naarmate het langer in de fles zit. Ik begin met stand 1, halverwege naar stand 2 en op het laatst draai ik door naar stand 3. Erg handig!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    De pap wat dikker maken of een kleinere speen gebruiken... Ik deed hier altijd eetlepels pap door de fles en keek dan wanneer ie dik genoeg was!

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook. We gebruiken een papspeen van tommee tippee. Maak de pap al extra dik, maar nog steeds heeft ze hem snel leeg. Ik geef haar een speentje na de fles en dat vindt ze prima.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ben nogal een muts en heb wel eens gewogen. Als ik die schepjes gebruik kom ik maar op 10 gram uit bij zes scheppen. (wat in een pap bord gaat). Terwijl het 20 gram zou moeten zijn. Dus die schepjes waren voor hier gewoon te klein.

Ik doe altijd iets meer pap erin, want anders is het inderdaad snel leg. Het is vulling en niet perse noodzakelijk. En de fles strak dicht draaien waardoor het er langzamer uitloopt.
    Maar doe meestal een bordje pap, dan heb je het probleem niet.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Dank je blauwe speen... Ik dacht dat het vergelijkbaar was. Heb vanmorgen zes schepjes (nutrilonschepje) gedaan en ze was helemaal tevreden!

Deel Deze Pagina