Genoeg eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LoeForceOne, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    We lopen de laatste tijd met onze zoon bij de kinderarts ivm aanhoudende klachten. In het bloed kunnen ze wel wat vinden maar ze zijn er nog niet achter wat het is.

Nu heeft hij sinds hij vast voedsel eet ook problemen bij het slikken. Hij blijft kauwen en het door slikken lukt niet (vlees, harde dingen). Ook dit zijn ze aan het onderzoeken.

Nu eet hij dus enorm slecht. Echt drama. Vandaag afgesproken dat hij zelf op mocht scheppen en dit wel op eet. (Normaal eet hij echt bijna niks). Nu heeft hij dit opgeschept en opgegeten. Ik ben helemaal trots!

Alleen omdat hij al zo lang problemen heeft met het eten weet ik niet zo goed wat nu een "normale" hoeveelheid is voor een kind van 4. Is dit extreem weinig of zou dit genoeg zijn? Het is al veel meer dan normaal.

Sorry voor de slechte foto. Eten ziet er zo wat onsmakelijk uit maar was heerlijk ;)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ben een beetje bezorgd om zijn gezondheid.

2. tuc

tuc Niet meer actief

#2 tuc, 18 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2016

Goh ja mijn 3 en 7 jarige vullen hier hun holle kies nog niet mee;)(groenten dan, vlees krijgen ze niet zoveel) maar zij eten heel veel weet ik. Dus ik denk dat dit niet extreem weinig is..best redelijk voor een 4 jarige...maar niet heel veel.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Vind het niet erg weinig hoor.

M'n kinderen aten ook zoveel toen ze vier waren. ( de vier P's uitgezonderd)

Hoe gaat het met brood en pap?

Met brood zaten ze lang te teuten en een bord brinta ging makkelijk er in. Zo hadden ze een goede bodem voor de dag.

4. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Brood gaat enorm goed. Hij eet ochtends en middags 2 bruine boterhammen met korsten. Dit is geen probleem. Pap is hij niet wilt van. 2 happen dan is het klaar.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Als hij zo goed brood eet dan hoef je je zeker geen zorgen te maken over deze hoeveelheid avondeten.

6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik vind avond eten wel heel belangrijk. Hij moet ook genoeg groente binnen krijgen. Nu eet hij wel paprika reepjes en snack tomaten maar warm eten hoort er gewoon bij.

Hij is overigens in een maand tijd 2,7 kilo afgevallen.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Mijn dochter eet iets minder vlees en iets meer groentes, maar op zich net zoiets (of het moet patat/pannenkoeken of rijst met ragout zijn :p)

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Als mijn 4 jarige dit eet, dan is dat een mijlpaal :D Ze eet zelden vlees, 4 stukjes wortel (in totaal zal dat 1 of 1,5 hele zijn) en 1 klein aardappeltje. En dan nog wat vla of yoghurt na, daar wil ze liefst 2 bakjes van, maar dat krijgt ze niet.
    Ze is moeilijk met eten, zodra de pannen op tafel komen gaat ze al zeuren dat ze het niet lust. De regel hier is: groenten moet (en dan dus dat hele kleine beetje), aardappels en vlees mag. Eenpansgerechten hoeft ze ook niet, alleen als ik alles dan voor haar uit elkaar haal, dus het vlees, groenten en rijst/pasta apart. Vlees laat ze dan liggen.
    Tussen de middag eet ze 1 boterham, 's morgens 1 beschuitje. En tussendoor dan 1 stuk fruit en 1 snoepje. En daar leeft ze op.
    Maar bij haar is er niks medisch aan de hand, voor zover we weten, dus laat ik het gaan. Ze is mooi slank, niet te mager, dus maak ik me geen zorgen. Kan me wel voorstellen dat jij dat wel doet.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    er gaan heel veel avonden voorbij dat mijn 4 en 5 jarigen niet zoveel eten

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind het niet extreem weinig. En waarschijnlijk al veel meer dan hij normaal gesproken eet als ik het zo lees? Lijkt me prima hoor.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dit is ook gemiddeld voor mijn zoon, soms eet hij wel het dubbele soms wat minder.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Vind ik ook hoor. Brood is niet hetzelfde als groentes, maar als hij die rauwe groenten goed eet, hoef je je iig niet zo'n zorgen te maken.

13. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik vind t echt heel weinig
    en ik zou het vlees vervangen bij een slechte eter

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Of het genoeg is weet ik niet. Maar ik vind het wel ontzettend knap dat hij heeft gegeten en dat hij ook nog zelf heeft opgeschept. Dus de eerste stappen naar een goede avondmaaltijd zijn er!
    uiteindelijk zal hij vast meer gaan eten, hij moet er denk ik nog een beetje aan wennen. Het is een supergoed begin

15. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Klopt ook hoor het is meer alles bij elkaar. En dat slikken en dat afvallen en altijd verkouden, zo wit als een lijk enorm moe en amper energie. Maak me dan zorgen en ga dan van alles in m'n hoofd halen. Heb ik hem te weinig groenten gegeven, niet genoeg gepusht, te lang laten doorlopen etc.

Paprika en snacktomaten eet jij wel, niet dagelijks. Brood en fruit gaan altijd goed. Toetje ook. Drinken is ook drama maar met veel moeite en continu herhalen drinkt hij zo'n 3 A 4 kleine bekers per dag.

16. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Lief berichtje, dankjewel! Ik hoop het echt! Dat zelf opscheppen vond hij wel enorm leuk dus dat houden we er voor nu in.

17. mumija

mumija Niet meer actief

Die van mij heeft dat op en dan geen vlees. Daar gruwelt ie van. Wel wat gesnipperde spekjes door de andijvie. Ook slikproblemen. En hij is gewoon niet zo'n eter.

18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Vergeet niet dat boerenkool goed vuld dus ja dit is mooi.

hier met aardappels en groente 2 flinke scheppen groente en aardappels.
    goed gevuld dus.
    macaroni mie nasi dus alles in een volle bord.
    stampot 2 scheppen en wat vlees.

dus ja hij doet het goed.

19. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Serieus??? Dat valt echt wel mee hoor!

Ts, ik vind het knap dat ie zelf heeft opgeschept en het ook heeft opgegeten. Ik vind het niet bijzonder weinig hoor. Mijn dochter eet iets meer, maar soms ook minder. Is maar net hoe haar pet staat. En zij wordt over een paar weken 6 lol.

Heb je al gedacht aan voedselallergie?

20. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Tnx voor je reactie. We lopen nu bij de kinderarts die heeft een voorledig bloedbeeld geprikt. Daar zat ook allergieën tussen (gluten en nog iets). Even afwachten, donderdag krijg ik de uitslag.

Deel Deze Pagina