Ondanks alles wat er bij mijn bevalling niet zo goed ging, moet ik toegeven dat het zkh voor mijn man minstens net zo goed zorgde als voor mij. Hij kreeg gewoon een maaltijd, koffie/thee en alles wat hij maar wilde. Dit was het Reinier de Graaf in Delft.
In het Diaconessen Ziekenhuis in Leiden kreeg mijn man alleen de 1e maaltijd aangeboden; dus de maaltijd net na de bevalling, kregen we allebei iets te eten.
Hier werd ik ingeleid bij mijn zoontje Ontbijten deden we dus nog thuis maar voor de lunch en avondeten waren we in het ziekenhuis Mijn man kreeg gewoon ook lunch en avondeten, avondeten werkte hij nog snel even naar binnen voordat ik ging persen haha Ook drinken kreeg gewoon steeds aangeboden Volgende morgen mocht ik naar huis, dus weet niet of hij dan nog eten had gekregen
In het ziekenhuis waar ik ben bevallen, kan je een avond maaltijd kopen voor ong. 5 euro. Eten kreeg ie gewoon op de kamer met mij. Middag eten en drinken koste ons verder niks.
goh mischien verschilt het per ziekenhuis maar mijn mannetje moest toch echt zelf eten gaan kopen in de kantine en ik...ik kreeg pas de volgende dag toen ik was bevallen een broodje kaas en een beschuitje!!!! stel krenten. ik ging op 15 juli om 16.00 naar het ziekenhuis en 16 juli om 04.52 was ik bevallen rond half 7 kreeg ik mn broodje kaas!!!!!!! owja en drinken kon ik ook vergeten tussendoor. dus ik zou maar wat te eten voor jezelf en je man meenemen. je weet maar nooit.
Ik kan me niet herinneren dat mijn man iets heeft gekregen?! Behalve een beschuitje dan. Onze zoon is om 09.40 geboren en toen ik eenmaal gehecht en gedouched was en naar de kraamafdeling moest was het ook bijna 1 uur en mocht m'n man ook fijn naar huis omdat het tussen 1 en 3 rustperiode was op de kraamafdeling. Dat vond ik ook echt niet leuk! Ben je net bevallen en helemaal hieper zit je ineens alleen op een kraamkamer met 3 onbekende en zonder je man! Mijn vader die zsm naar het ziekenhuis was gekomen mocht ook niet de afdeling op omdat de dames moesten rusten maar die hebben ze niet kunnen tegen houden.
Hier door de dag wel gewoon...we konden sowieso de hele dag door wat eten omdat er een soort buffetje stond op de afdeling. avond eten niet...maar ik had niet echt honger...!haha
Ik heb mijn spoedkeizersnede gehad in de gelderse vallei. ' s ochtends kregen wij allebei ontbijt na de hectische nacht. Kan mij niet meer herinnerend maar volgens mij kreeg hij geen avond eten. Maar beneden in de kantine heb je maaltijden. Ook ik lag heerlijk op een 1 persoonskamer met eigen douche. Manlief mocht ook gewoon slapen. Hij heeft 2 dagen bij ons geslapen, maar daarna lekker thuis(hij is niet zo held in ergens anders slapen). En volgens mij deed ik dat ook wel, grote maaltijd bestellen en dan manlief ook mee laten eten. Ik at toen toch niet zoveel. Drinken kreeg die wel gewoon, en voor de middag bestelde ik altijd meer boterhammen waardoor hij ook gewoon een broodje kon eten.
Jahoor hier wel tenminste in het ene ziekenhuis wel de andere weet ik niet. Bij de 2e werd ik ingeleid tussen de middag kregen we warm eten en in de avond kreeg ik brood en hij mocht ook mee eten als ie wou terwijl ie op visite was hahaha......
hier in zevenaar kreeg mijn vriend alle maaltijden die ik ook kreeg en ook gewoon het drinken etc. hij mocht niet blijven slapen maar hij mocht wel zo lang blijven als dat hij wilde. hij is de eerste nacht toen was fynn nog niet geboren om 1 uur naar huis gegaan en om half 7 wat hij er weer. de tweede nacht fynn is om 20 uur geboren en om half 2 is hij gegaan. om 8 uur is hij mij komen halen
gewoon wat pakjes drinken en crackers in de tas en mini-tjes jam. Verder kan je in bijna elk ziekenhuis vanalles kopen. Maak je niet druk, komt echt goed.
Hier kreeg mijn man niets, gedurende mijn hele opname (9 dagen en daarna nog 2 dagen) kreeg mijn man geen eten. dat vond ik zo sneu, omdat hij geen tijd had om te thuis te eten, daarom bestelde ik stiekem extra.
Mijn man kreeg een lunch en een warme maaltijd tijdens mijn bevalling. (ben ingeleid). Moest daarna nog 3 dagen blijven en toen kreeg mijn man geen eten, wel werd soms ook gevraagd of hij wat drinken wilde of een plak ontbijtkoek, maar dat verschilde echt met wie er achter de eet/drink kar liep.
Bij mijn oudste lag ik op donderdagavond om 22 uur in het ziekenhuis op de verloskamer en die nacht mocht mijn man bij mij blijven. In de ochtend kregen we allebei ontbijt en daarna lunch (brood). Helaas schoot het allemaal niet op en kwam ik aan de wee-opwekkers en een ruggeprik. In de avond mocht ik niks eten...later bleek dat dat was i.v.m. een mogelijke keizersnee, maar op dat moment wist ik van niks! Mijn man kreeg nog wat brood. Is idd een keizersnee geworden en ik heb een nacht alleem gelegen. Manlief moest naar huis, dochter lag op de kinderafdeling om in de gaten gehouden te worden i.v.m. hoog gewicht (4700 gram) en eventuele suiker. Ouders mochten nog wel komen om 23.30 uur! Na die nacht op een kamer met 3 personen en 3 baby;s....pff... Bij mijn jongste een geplande ks, dus mocht 6 uur vantevoren niet meer eten. Zou om 13 uur geopereerd worden, dus had om half 7 nog een flink stuk ontbijtkoek gegeten en grote beker thee gedronken. In het ziekenhuis bleek de operatie naar half 12 geschoven te zijn, maar ik heb gene last gehad van het eten.... Man heeft die dag niks gekregen.
hier toevallg 1 x omdat er een maaltijd over was en na de bevalling allebei een broodje (was 12.33 geboren) omdat de mevr. van de kar het vroeg, eigenlijk mocht hij niets.. Restaurant hadden ze nog niet en winkeltje was open van 16.00-19.30.. dus ik zou maar wat te eten mee nemen. dit was tjdens 4 onverwachtse ziekenhuis opnames, 1 valse start in verloskamer en de echte bevalling. Drinken .. koffie of thee. en dezelfde mevr. van de kar schonk voor hem ook wat in.. Nou moet ik zeggendat de meiden van de afd. makkelijker waren en als ik weer eens opgenomen werd op een rare tijd ze wel vroegen of we vla, ontbijtkoek of beschuit wouden..dat was op de afd.zo te pakken. En manlief mocht ook 1 x voor alle zwangere meiden en verpleging op zaterdag avond om 22.00 mcdonalds komen brengen, omdat wij zwangeren alle 4 reclame zagen en gelijk visoenen hadden...haha
ik ben alleen ''even'( anderhalf uur) gehecht in het ziekenhuis maar wij kregen in die 3 uurtjes dat we er in totaal waren van alles. thee, appelsap en beschuit met muisjes. ieder 2 stuks. plurk dr eerste flesje en toen we weggingen een mini toilettasje met proefmonsters erin. en dat allemaal om 7 uur smorgens. was in het amphia in breda
Hier in Amersfoort kreeg mijn vriend vaak een overgebleven maaltijd aangeboden van de vriendelijke voedsel-dame. Dat mocht officieel niet, zei ze, maar ze was erg aardig en stopte ons geregeld wat toe op die manier. Standaard krijgt de partner alleen koffie/thee/water, meen ik. Ik heb vijf dagen gelegen ivm. inleiding en spoedks. Ben benieuwd hoe het nu zal gaan; of die lieve dame er nog is.
Tijdens de bevalling kreeg mijn man gewoon eten aangeboden. En daarvoor moest ik regelmatig voor extra onderzoeken (onverwachts) naar het ziekenhuis en dan kreeg hij het ook wel aangeboden. Volgens mij één keer niet toen hij mij kwam ophalen, toen heb ik gewoon extra besteld haha.
Hier ook zo.. ik was om half 9 in het ziekenhuis en ging aan het eind van de middag naar huis maar heb helemaal niks te eten gehad en ook maar 2 keer een glaasje appelsap (waarvan mijn man er 1 had leeggedronken). Was helemaal uitgehongerd na de bevalling en heb thuis direct alle kasten opgengetrokken om wat te eten te maken.
Hier werden we ontvangen met een ontbijtje (voor 2) daarna heb ik niets meer gegeten maar mijn mannetje kreeg nog een lunch en diner en toen Thomas er was kregen we nog beschuit met muisjes en ik een bak vla en cruesli met yoghurt. Ze zeiden dat ze de mannen maar voerden omdat die anders tegen de vlakte zouden gaan en daar hadden ze geen tijd voor hihi