Hallo! mijn zoontje is nu zes weken en sliep vanaf week 1 al gelijk door (5 uur achter elkaar). sinds week drie krijgt hij om elf uur zijn laatste fles en sliep hij door tot z'n eerste fles van zeven uur. sinds een paar dagen krijgt hij nu 5 flessen van 180/6 met nutriton, omdat hij meer honger had bij de voedingen en ook s nachts niet meer doorsliep. elke nacht komt hij nu rond half drie en half vijf. hij moet dan huilen en speentje helpt ook niet. de eerste twee nachten was hij tevreden met 30 cc water maar daar neemt hij nu 1 slokje van en dan drinkt hij niet verder. daarnaast heeft hij ook nog eens drie poepluiers per nacht. zou graag weer al is t maar van 11.00 tot half 5 slapen maar ideeen zijn n beetje op. hij weegt nu 4750 gram dus mag echt niet meer voeding en hij ligt ook al in n puckababy. herkent iemand iets? of ideeen?
Hij mag zo ie zo niet meer voeding, omdat hij de komende weken (tot minimaal 4 maanden) aan zijn max van 1 liter per dag zit. Gemiddeld drinkt een baby 150 ml per kilo gewicht met een max van 180. Minimaal 4,7*150 = 705 cc per dag Maximaal 4,7 * 180 = 846 cc per dag Dit deel je dan weer door het aantal voedingen. Persoonlijk zou ik de flessen kleiner maken en vaker een kleinere fles geven op een dag, zodat je een beetje speling hebt voor de nacht. Weet je zeker dat het honger is? Om de hoeveel uur komt hij overdag? Geeft hij terug? Zie je hem vaak slikken? Ruikt hij zuur uit zijn mond? Verder wel tevreden? Kan ook heel goed zijn dat hij teveel krijgt voor het slapen gaan. Dan slaap je ook niet lekker. Als het echt honger is kun je ook forte voeding proberen. Tja, baby's gaan vanzelf doorslapen, de ene doet dit al heel vroeg, en de andere later. Ook hebben ze vaak periodes dat ze 's nachts weer wakker worden. Dit hoeft niet altijd honger te zijn (ze hebben tenslotte 9 maanden lang een ander patroon gehad qua slapen en wakker zijn). Kan ook goed zijn dat je zoon gewoon mama mist (ik weet niet waar hij slaapt). Met onze dochter hebben we het echt getroffen. Met 8 weken sliep ze door, onze zoon daarin tegen slaapt nog steeds niet door. Inderdaad heel vermoeiend, maar ja, weinig aan te doen.
Helaas, jullie hadden geluk dat hij zo snel al doorsliep! Want dat is echt vrij uitzonderlijk voor zo'n jong kindje. Ik zou zelf toch de flessen dan maar weer kleiner maken, zodat je hem 's nachts wel een voeding kan geven. Gaat hij dan wel weer doorslapen? ( En 't gaat echt ooit over hoor, die gebroken nachten! Alleen is 't gewoon echt zwaar... Ik weet hoe slopend het is, mn dochter heeft tot 5 maanden 's nachts gedronken, tot ruim een jaar 's nachts wakker geweest en nu nog weleens spook nachten en ben hoogzwanger dus het begint straks weer opnieuw... )
Hoihoi in het begin had hij wel last v masgzuur idd met dat slikken en hij had ook krampjes daarom krijgt hij ook friso comfort. overdag komt hij stipt om de vier uur uit zichzelf (handig zon tijdklokje bij ons) dus daarom is z'n huilhuiltje makkelijk te herkennen. dat huiltje komt pas om half vijf. als ik zn flessen kleiner maak is hij heel erg ontevreden na een voedingen blijft hij huilen.
Hoelang doet hij over een fles? Als hij de fles te snel leeg heeft, zou hij daardoor wellicht een onverzadigd gevoel kunnen overhouden. Ik zou ook kleinere flessen aanbieden en daarnaast overstappen op andere voeding. Comfort is volgens mij lichter verteerbaar dan Standaard. En anders idd de Forte. Onze meid drinkt haar flessen te snel, maar het is de enige fles die ze accepteert. Ze drinkt de fles niet leeg, maar blijft soms toch wat huilerig. Typisch nog niet voldaan aan de zuigbehoefte.
Op zich kan het natuurlijk ook gewoon dat hij niet kan doorslapen door de poepluiers. Onze oudste heeft dat met haar slaapjes overdag weleens, verkeerd getimede luiers wil ze prompt niet meer verder slapen. Dus misschien gewoon even afwachten?
En de nutriton kan de poepluiers veroorzaken! Hier heeft mn zoontje ook even moeten wennen.. Hij sliep dan wel door maar had die poepluiers overdag.. Je zou inderdaad de forte kunnen proberen als het echt honger is.. En zo jong mogen ze nog gewoon komen natuurlijk voor nahtflesje.. Meer tips heb ik niet want hier ook een gezegende mama met doorslapende beeb..
Probeer je er bij neer te leggen! Je kindje is nog zo jong. Mijn zoontje is 7 maanden en heeft een ruime periode door geslapen (klokje rond ) maar komt nu ook weer s nachts voor een klein flesje. Ik snap dat het zwaar is en je op kan breken, maar je kunt er helaas niets aan doen, behalve er in mee gaan en zelf ook vroeg in bed te kruipen, zodat je toch de nodige uurtjes slaap krijgt.
Kaj sliep ook al vrij snel door, ook lekker lang. Ik liet Kaj overdag zelf zn schema maken, en dan meestal rond 23.00 de laatste fles. Hier ook na een week of 6 niet meer doorslapen. Meestal rond 4.30, en redden we het met speen, en bij ons in bed. Soms wel extra voeding. Inmiddels is Kaj 12 weken en slaapt hij elke nacht van 19.30 - 7.00, hier was het dus een fase
Het klopt idd dat comfort sneller verteerd dan standaard... Ik moest eerst overstappen naar comfort wat ik 5 dagen heb volgehouden want lukte voor geen meter.. Ik meng daarom nog steeds comfort en standaard(is trouwens wel de bedoeling dat de comfort en binnekort af gaat hier)