provocatietest wanneer en hoe reactie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Haiko7, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,
    Onze zoon krijgt nu al 2,5 maand nutramigen en omdat we binnenkort moeten provoceren zijn we er nu mee begonnen. Het ging nu namelijk super goed met hem.
    Nu zijn we begonnen met 10 cc donderdagavond en langzaam opgebouwd. Vanaf gisteren 15.00 uur krijgt hij volledig standaard flesvoeding. Echter is hij enorm winderig, duwt veel zijn tong naar buiten, spuugt ineens (voorheen nooit), en krijgt en onrustige huid. Geen huilen of slaapproblemen, tot nu toe.

Vertoont hij dan allergische reacties? Of is het nog te vroeg? Wanneer de kinderarts weer inschakelen?

Iemand ervaring

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Welke klachten had hij voordat je met nutramigen begon? Waren dat dezelfde? Het is natuurlijk ook lastig in te schatten in hoeverre hij last heeft van die klachten. Wat is een onrustige huid? Heeft hij verder geen andere nieuwe dingen binnen gekregen? Dan lijkt het me wel van de melk en zou ik de ka in elk geval bellen. Of je ermee doorgaat lijkt me afhankelijk van hoe erg de klachten zijn. Veel windjes maar er verder geen last van is natuurlijk beter mee om te gaan dan dat hij er buikpijn door krijgt. Ik vindt het wel duidelijke klachten hoor.

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hij huilde 11 uur op een dag , maar bleek ook een reflux te hebben. Daarvoor heeft hij nog medicatie, dus dat heeft ook met huilen te maken. Uitslag kleine bultjes, korreltje en roodheid.
    Verder vind ik vooral het tong gebeuren vreemd dit deed hij voor de verandering van voeding en medicatie ook heel veel.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Krijgen jullie geen provocatietesten in het ziekenhuis?

Lucas wordt 2x een dag opgenomen om te provoceren. Hij krijgt dan een dubbelblinde test. En na 2 weken krijgen we dan de uitslag....

Misschien zou je daar om kunnen vragen bij je KA? Dan kunnen zij ook uitleggen waar je op moet letten!

5. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb overleg gehad met de kinderarts, maar die zei dat we de provocatietest thuis mogen doen. Ik weet niet waarom, maar misschien omdat joris voorheen een ziekenhuisopname had en het toen super slecht ging en door de voeding beter ging. Misschien is dat voor hun voldoende bewijs en moet het voor de verzekering?? Is gissen hoor. Maar ze vond het niet nodig.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zodra ze hier weer begon te spugen of huidje onrustig werd, wist ik genoeg. Als ik doorging, begon het huilen en de onrust weer.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alles wat hij nu doet wat hij niet deed met Nutramigen kun je opvatten als een reactie op de standaardvoeding. Als ik dit lees denk ik: bingo! Lekker doorgaan met Nutramigen!

8. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    hij heeft nu zelfs knalgele diarree......, maar hij kwijlt om het even oneerbiedig te zeggen nu ook enorm.... misschien tandjes???

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom ga je nog door? Je ziet toch dat hij reageert?

10. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik zou ook stoppen, bij twijfel zou ik al stoppen en evt later nog eens proberen. De klachten die je omschrijft zijn wel duidelijk toch? Wij mochten de 1e ook thuis doen en tweede niet. Verschilt Per ka en per ziekenhuis.

11. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    nou inmiddels allang gestopt... woensdagavond was de dealbreaker... de hele nacht huilen, de volgende dag uitslag en constant diarree... we krijgen nu nutramigen tot hij 14 maanden is danopnieuw provoceren. nu is hij 3,5 dag weer op zijn eigen voeding en de rust keert wat terug....

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier hebben we het ook geprobeerd maar na een paar dagen terug op de Neocate.

Nu krijgt hij over 2-3 maanden een provocatietest in het zkh.

Hier waren zijn reacties:
    - onrustig
    - meer huilen
    - scheetjes
    - ontzettend veel spugen

13. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik twijfel of we de provocatietest moeten door laten gaan morgen....

Lucas zit middenin een enorm tandjes drama. Hij heeft er nu 1 maar volgens mij zijn er meerdere onderweg.

Vannacht was ook weer een drama.

Van de andere kant: als we deze nu niet laten doorgaan en op gaan schuiven, wie zegt dan dat hij de volgende keer niet weer wat heeft....en overdag is hij redelijk goed te pas...

Straks maar even met het ziekenhuis bellen.

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Op wat voor manier uit hij dat hij er last van heeft?

Snap je als hij nu al meer huilt of dunne poep heeft dan ga je dit misschien verwarren met een reactie op koemelk.

Zou ook even het zkh bellen.

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hij heeft nu normale ontlasting, alleen wel heel veel poepluiers. Hij huilt meer dan normaal van de tandjes.

Verder is hij redelijk goed te pas. Overdag is er niet zoveel aan de hand, maar meestal vanaf een uurtje of 9 's avonds....

Het ziekenhuis belt me straks voor alle info en hoe laat ik er moet zijn, dan overleg ik wel even.
    Van de andere kant wil ik het wel heel graag door laten gaan omdat we willen weten hoe we er nu voor staan. We wachten al zo lang op deze test! (afspraak is al 3 maanden geleden gemaakt)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het uitstellen. Zo'n provocatie kan flink belastend zijn, hij doet het nu goed op zijn voeding, ik zou niet te veel overhoop halen en het later doen. Hij krijgt er niks van als hij een paar weken langer voorzichtig eten en drinken krijgt.

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    we hebben overlegd en mogen toch gewoon komen. Hij wordt eerst helemaal nagekeken en onderzocht. Als de arts hem te zwak vind dan gaat het sowieso niet door.

Hij heeft de afgelopen dagen alleen melk gehad en geen bijvoeding en vandaag een goede dag gehad. Veel geslapen en beter te pas.

18. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Succes Heppie!

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    provocatie gehad, het is heel erg meegevallen.

Om half 9 een korte anamnese, 9 uur controle KA, en daarna mochten we beginnen

Eerst enkele druppels op de lippen en in de mond.
    Daarna 10-20-30-40-60-90 cc vespreidt tot 12 uur.

We hebben helemaal geen enkele reactie gezien, maar ik denk zelf dat hij deze dag geen koemelkeiwitten gehad heeft, vraag me niet waarom maar dat zij mijn gevoel al voordat we gingen.

We zullen zien, we moeten 12 juli terug. Zijn tweede tand is ook door, dus het drama is hier ook weer voorbij!!

Deel Deze Pagina