Ons zoontje is nu ruim 7 maanden. Bij 6 maanden zijn wij van 5 naar 4 flessen gegaan (dat ging vanzelf toen wij bijvoeding gingen geven) Nu drinkt hij dus nog 4 flessen. Ik vraag me nu af hoe en op welke termijn we naar 3 flessen moeten. Achtergrond is dat het een klein mannetje is, aantal keren gedipt in groei, duurde lang voordat hij überhaupt flessen leeg dronk. Ons schema is nu als volgt: 6.30 180 plus 6 met 3 schepjes fijne granen pap (8.30-10 slapen) 10 a 11 (ligt eraan Hoelaat ie wakker wordt) vers fruit (1 stuk) 11/12 fles 180 plus 6 (12 - 14 slapen) 15/16 fles 180 plus 6 (Soms nog klein dutje) 1720/18 avondeten (groente met aardappelen) 19/1930 fles 180 plus 6 en naar bed ik wil nu eigenlijk naar een schema dat hij rond 12 een boterham eet en wat melk en dan smiddags tussendoortjes tot z'n avondeten. Alleen loop ik tegen de volgende punten aan: 1. Om 12 uur is hij meestal echt moe en dan gaat eten slecht. Eerder dan wat geve maakt dan zon lange zit tot z'n avondeten. 2. Brood weigert ie vooralsnog dus dat is lastig 3. Ander drinken vindt hij wat slokjes prima maar ik debk dat hij wel wat meer moet drinken als hij naar 3 flessen gaat? 4. Tussendoortjes weigert hij ook nog soepstengels crackers rijstwafel vindt ie niks. Dus het is dan wel lang van 12-18 niks qua fles ofzo. 5. Eerder dan 1730 kunnen wij geen eten geven ivm werk op 3 dagen per week. Ik zit steeds zo te puzzelen! Fles kleiner maken? Wachten met fles laten vallen tot hij wel brood etc eet? Wachten tot hij het zelf aangeeft? Ook omdat hij het wel lijkt te kunnen gebruiken vooralsnog. Fruit en avondeten gaat trouwens goed al eet hij geen 200 gram avondeten maar 120 zeker. Iemand tip wat ik het beste kan doen? Zo laten pf ergens bewust schuiven?
Mijn zoontje van 7 maanden zit al 3 weken op 3 flessen Hij gaf t zelr aan weigerden gewoon zijn flessen Maar die at brood goed we hebben de 3 uur fles vervangen door fruit en dat gaat prima 7.00 fles 180 8.45/9.30 uur liga met thee 11.15/11.45 brood 12.00/12.30 fles 180 drinkt ong 150 soms maar 100 14.45/15.00 fruit + water 17.15/18.00 groente 19.00/19.45 fles 210 met pap Laatste fles geven we meer omdat hij in de dag niet geweldig drinkt. De tijden zijn bij hem afhankelijk vAn zijn slaapjes Hij zal pas een fles laten vallen als hij zijn bth en tussendoor goed eet denk ik.
Thanks voor je reactie. Drinkt jouw kleine ander drinken goed? En wat goed dat hij al brood eet! Wanneer zijn jullie daar mee begonnen?
Met 6 maanden zijn we begonnen met brood 1e dag was een beetje wennen maar na 2 dagen had hij het door.hij eet nu 1 bth weg met stroop of abrikozen jam. Hij drinkt thee het beste en soms warm water,diksap helemaal niet. Maar hij weigerde gewoon flessen. Nu drinkt hij ze iets makkelijker maar laat wel staan. Ik geef na de groente een paar hapjes yoghurt zodat die wat extra zuivel binnen krijgt